Nieuw project Aquarium 2.50mLx0.80mbr x 0.67m waterstand

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Baars

Re: Nieuw project Aquarium 2.50mLx0.80mbr x 0.67m waterstand

Bericht door Baars » 15 aug 2017, 20:08

tretofan schreef:
Erwin8 schreef:
Baars schreef:
Oke, is het vanwege het karakter (rust) waarom je voor deze vissen wil gaan of een andere speciale reden?
Eigenlijk wel, heb genoeg van het gejaag, wil een rustige bak, met natuurlijk toch wat kleur.
Dan zit je met Cyathopharynx niet geheel in de goede richting, als Jochem Myer een vis was geweest dan was ie een Cyathopharynx geweest :lol:

@Baars

Cyathopharynx moet je niet willen combineren met Xenos, zeker niet met de bodembewonende soorten, die gaan in elkaars vaarwater zitten. Zoiets kan alleen in hele grote bakken werken, icm een slimme inrichting

Ik was ook niet overtuigd van dat dit een gouden combinatie zou zijn, vandaar dat ik eerder het volgende schreef:

Zoals je weet had ik zandbewoners en A.compressiceps goldhead in gedachten voor me toekomstige bestand, ik zou je die natuurlijk ook zeer willen aanbevelen :lol: , echter heb je al de Cyathopharynx foai "Kigoma" die wel pap lust van een stuk bodem, dus ik weet niet of een zandbewoner dan nog leuk is om er bij te houden, denk ook een kwestie van smaak

Erwin8
Contacteer:

Bericht door Erwin8 » 15 aug 2017, 22:02

Vandaag een bak gezien waar deze combinatie het uitstekend doet ( andere soorten van de zelfde familie).
Deze bak is mijn voorbeeld...ik denk dat er 250 Cyprichromis in zitten, een prachtig gezicht.

De eigenaar raadde mij aan bij mijn bestand nog enkele Xenotilapia te zetten, geeft een prachtig zicht ( hij heeft een groepje Xenotilapia papilio zitten wat heel rustig overal tussendoor kuiert)

De Cyprichromis familie is bij mij uitgebreid met + 50 (ongeveer, ze zijn niet geteld) en nu krijg je het mooie school effect - een bol vis die....1/3 van de bak gebruikt- altijd een ander 1/3. Gewoon prachtig om te zien.
http://tanganyika-be.skynetblogs.be/

Aquarium 2.50mLx0.80mbr x 0.67m waterstand
Rek met 6 x Aquarium 110 x 50 x 42 (H) cm, waarvan 2 gedeeld door 2.

Baars

Bericht door Baars » 15 aug 2017, 22:44

Erwin8 schreef:Vandaag een bak gezien waar deze combinatie het uitstekend doet ( andere soorten van de zelfde familie).
Deze bak is mijn voorbeeld...ik denk dat er 250 Cyprichromis in zitten, een prachtig gezicht.

De eigenaar raadde mij aan bij mijn bestand nog enkele Xenotilapia te zetten, geeft een prachtig zicht ( hij heeft een groepje Xenotilapia papilio zitten wat heel rustig overal tussendoor kuiert)

De Cyprichromis familie is bij mij uitgebreid met + 50 (ongeveer, ze zijn niet geteld) en nu krijg je het mooie school effect - een bol vis die....1/3 van de bak gebruikt- altijd een ander 1/3. Gewoon prachtig om te zien.
Wat bij de ene werkt hoeft natuurlijk niet bij de andere, maar ik ben wel erg benieuwd hoe deze school er uit ziet en hoe die onder deze omvang en bestand gaat gedijen.
Ik heb trouwens een stromingspomp er op gedaan van max. 4000 liter p/u, de microlepidotus doen het er goed op en ik merk niet dat ze er last van hebben. Hij staat alleen niet op de volle stand en ik heb hem vooraan over de breedte van de voorruit gericht. Met voeren is het wel handig, daar ik het voer in de stroming gooi en het dan net als levend voer alle kanten op gaat...op die manier houd het ze bezig en boots je een beetje levend voer na.

David

Bericht door David » 17 aug 2017, 06:42

Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen om een grote school Cyps te houden. Als ze een beetje gewend zijn zou ik graag wat bewegende beelden zien.

NielsO

Bericht door NielsO » 26 aug 2017, 01:28

Hoe gaat het met de bak daar? Interessant bestand en experimenteren moet ook gedaan worden zolang het inderdaad maar weloverwogen gebeurt. Daar leren we allemaal weer van.

Kleine insight: Ik zou meer een overgangsbiotoop van de bak maken. Op beelden van onderwater zie je de cyathopharynx ook vaak in de overgangszone of boven stenen zwemmen. Je cyps zullen wat extra stenen ook wel waarderen denk ik. Maar aan jou de keus natuurlijk.

Als xeno soort misschien een groepje X. Spilopterus? Waarderen wat stenen ook en zijn nog vrij weerbaar en taai, in tegenstelling tot sommige andere xeotilapia soorten voor zover ik begrepen heb. De X. Spilopterus die ik heb zwemmen doen het zelfs goed bij lamprologine tuig. :wink:

misterb

Bericht door misterb » 01 sep 2017, 19:02

Prachtig ingericht,
I think fish is nice, but then I think that rain is wet, so who am I to judge?

Leleupi white

Bericht door Leleupi white » 28 dec 2017, 10:37

Erwin
Hoe gaat het met de bak en de vissen.
Verloopt alles naar wens?
Heb je nog nieuwe foto's?
LW

Plaats reactie