Uitbreiding

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
Ibbe

Uitbreiding

Bericht door Ibbe » 02 dec 2018, 16:26

Hallo,

Momenteel heb ik in mijn 120cm aquarium het volgende bestand:
1 solo neolamprologus tretocephalus
10x Paracyprichromis nigripinnis
en een paar julidochromus marlieri.

Ik zou echter graag nog wat uitbreiden, maar wil hier graag even jullie ideeën hier over horen :) Ik wil geen schelpenbewoners, hier heb ik al een ander aquarium voor. Ik dacht misschien ook aan een aal soort?
Ofwel breidt ik het huidige bestand uit. Weet niet goed met wat, waarschijnlijk nog een bodembewoner of een solo exemplaar van iets?
Maar de kans is groter dat de julidochromis er uit gaan en ik dan een aanvulling zoek bij de tretocephalus en de nigripinnis. Heeft iemand hier voorstellen voor?
Ik hoor het graag :)

Vriendelijke groet
Ibbe

Leleupi white

Re: Uitbreiding

Bericht door Leleupi white » 02 dec 2018, 22:01

Kun je een foto plaatsen dan kunnen we beter inschatten wat er kan.
Is het nog steeds de bak van 120x40x50?
LW
80x40x40 multis 50+ /Altolamprologus Calvus Black
198x60x60wh 9x (20 tal jongen van andere bloedlijn) paracyprichromis blue neon / 3/3 Ectodus Descammpsii
https://www.youtube.com/channel/UCU4qO2 ... w-qxymr8sg

Ibbe

Bericht door Ibbe » 03 dec 2018, 07:27

Is inderdaad nog steeds die bak, is een dubai 120.
Ik zal vanavond eens kijken of ik een foto kan plaatsen :)

Ibbe

Bericht door Ibbe » 03 dec 2018, 19:50

Hier is een foto van toen het aquarium net was ingericht.
Aan de inrichting kan ik nog sleutelen natuurlijk, zeker als ik de marlieri's eruit wil vangen.
Bijlagen
IMG_20180920_154518.jpg

Leleupi white

Bericht door Leleupi white » 04 dec 2018, 12:28

Ik begrijp de inrichting van je bak niet goed.
Er zijn geen stenen die van de bodem tot het wateroppervlak gaan voor de paracyps.
Deze gebruiken de mannen om langs te hangen en beschouwen ze als het centrum van hun territorium.
De vrouwen hangen daar ook langs trouwens maar zijn minder territoriaal.
Nu hebben ze enkel een soort achterwand denk ik maar dat is niet zo duidelijk op de foto. De achterwand heeft weinig referentiepunten voor de vissen.
Voor de rest zijn er een massa stenen op de bodem maar de holen lijken mij te klein voor de treto.
Ik zou dus starten met de bak in te richten in functie van de paracyps en de huidige treto.
Als je de julidochromis er uit haalt dan hebben die ook al die rotsen niet nodig.
Eventueel kan je dan een andere rotsbewoner bijplaatsen maar de bak is niet heel groot dus dat wordt niet simpel om hiervoor een goede keuze te maken. Ik zou de rotspartijen een beetje splitsen zodat elk zijn eigen (kleinere) hoopje heeft.
Veel succes met de keuzes.
198x60x60wh 9x (20 tal jongen van andere bloedlijn) paracyprichromis blue neon / 3/3 Ectodus Descammpsii

Ibbe

Bericht door Ibbe » 04 dec 2018, 14:46

Bedankt voor de reactie.
Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken.
Zal in de kerstvakantie dan een klusje worden om de inrichting aan te passen :)
Ik neig dan toch qua soorten naar een calvus of leleupi solo
en aan groepje synodontissen of een aaltje op de bodem.
De syno's zou ik de petricola Dwarf nemen, maar als ik voor de aal ga heb ik niet echt een idee welke soort het beste past voor deze aquariummaat?

Leleupi white

Bericht door Leleupi white » 04 dec 2018, 19:42

Mijn recente persoonlijke ervaring heeft me geleerd dat nachtactieve dieren een slecht combi zien met paracyps. Niet doen dus. Geen alen of synos. Ik heb mijn synos recent weg gedaan voor die reden. Een solo leleupi zou moeten kunnen maar niet meer dan 1. Een niet rotsgebonden xenotilapia lijkt me een goede keuze.
Kijk hier eens en lees volledig door dan word je slimmer.😉viewtopic.php?f=14&t=9451&sid=a721e211f ... 0&start=30
LW

Plaats reactie