Nieuw visbestand 200 x 60 x 50

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Melchior Schenk

Re: Nieuw visbestand 200 x 60 x 50

Bericht door Melchior Schenk » 17 okt 2010, 13:12

Heren, het is inderdaad belangrijk te kijken naar praktijkervaringen en vind het fantastisch dat jullie meediscussieren over het ideale bestand, wordt gewaardeerd! :)

Zelf zie ik een bestand met Syno's wel zitten... is een soortje dat ik nog niet heb gehad en ik weet dat mijn vriending gecharmeerd is van deze beestjes!

Daarnaast ben ik hard aan het denken mijn cyp's weg te doen en daarvoor paracyps 'blue neon' te nemen... denk dat deze mooi contrasteren in mijn aquarium (heb een redelijk donkere achterwand, daar vallen de cyp. micro's tegen weg helaas).

Vandaag ga ik proberen de grote steen in het aquarium te doen... wordt een VETTE uitdaging, omdat dat ding echt loeizwaar is;)

Als we toch over praktijkervaringen praten, wie heeft er ervaring met vedervinnen icm. kilesa's/ melanogenys's?
v.h. Spacecrap
= What we do in life echoes in eternity =

Paula

Bericht door Paula » 17 okt 2010, 14:19

spacecrap schreef:Zelf zie ik een bestand met Syno's wel zitten... is een soortje dat ik nog niet heb gehad en ik weet dat mijn vriending gecharmeerd is van deze beestjes!
Ik weet wel, uit eigen ervaringen, dat de Synodontis polli white Zambia de gewoonte heeft andere cichliden te poetsen. Het lijkt mij dan dat dit niet gewaardeerd zal worden door vedervinnigen en enantiopus/xeno's. Volgens mij vertoonde de petricola (niet de dwarf) datzelfde gedrag. :)
Ik zelf ben ook helemaal wel van syno's en andere meervallen. :wink:
Als we toch over praktijkervaringen praten, wie heeft er ervaring met vedervinnen icm. kilesa's/ melanogenys's?
Wel met vedervinnigen en papillio's, maar dat lijkt me ongeveer wel hetzelfde. :mrgreen: Geen problemen mee. :)

Mvg Paula
Tanganyika: "It's a kind of Magic".

Gerard

Bericht door Gerard » 18 okt 2010, 16:23

Het lijkt erop of we beide (zie dit verhaal) hetzelfde ongeveer van plan zijn.

Ik zit ook nogal te twijfelen of ik er wel meervallen bij doe: ik ben door wat oude draadjes gelopen en dan leek het qua gedrag wel ok te zijn, maar ik zou liever wel wat jong spul overhouden ....
In der Beschränkung zeigt sich den Meister - Goethe
Mijn foto's op flickr

Riny

Bericht door Riny » 18 okt 2010, 19:33

Gijs en Paula schreef: Ik weet wel, uit eigen ervaringen, dat de Synodontis polli white Zambia de gewoonte heeft andere cichliden te poetsen. Het lijkt mij dan dat dit niet gewaardeerd zal worden door vedervinnigen en enantiopus/xeno's. Volgens mij vertoonde de petricola (niet de dwarf) datzelfde gedrag. :)

Mvg Paula
Lucipinnis vertonen wel poetsgedrag.
Echte petricola's bij mijn weten inderdaad niet. ( niet veel ervaringen bekend volgens mij ivm zeldzaamheid van de soort)
"A circle is the reflection of eternity. It has no beginning and it has no end - and if you put several circles over each other, then you get a spiral."
Maynard James Keenan.

Fotoboek meterbak

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 18 okt 2010, 21:29

Ik denk dat ik het in eerste instantie bij mijn resterende L. Brevispinnis houd... ik heb er nog 2 over, waarvoan er één er slecht uitziet. Ik wil even wachten hoe ze het houden. Ze passen namelijk goed in de nieuwe opzet (vind ze er op één of andere manier echt supergoed in passen :))

Merk wel dat de hele verbouwing ook de L. Calliurussen geen goed doen.... het mannetje is superstressed en heeft zich nog niet laten zien :(
v.h. Spacecrap

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 27 okt 2010, 22:37

Zo.. de verbouwing is compleet... nieuw zand, nieuwe inrichting... RETE zware steen erin.. .en veel zandoppervlakte :mrgreen:

Mijn bestand wordt:
- X. Melanogenys 3:5
- C. microlepidotus +-16 totaal
- L. Brevispinnis 2
- L. Calliurus (helaas nog maar 2 vrouwtjes over, het mannetje moest ik 'euthen' ivm. plotselinge achteruitgang.. SUPERmager, en kon niet meer zwemmen :cry:

Hier zou ik graag aan toe willen voegen, mits dit mogelijk is:
Astatotilapia burtoni 'tanganicae'.... is dit mogelijk? (deze vis heeft mooie kleurtjes en ik weet dat ik mijn meisje hier een plezier mee doe :roll: )
v.h. Spacecrap

rphoenixutd

Bericht door rphoenixutd » 28 okt 2010, 12:43

foto's van de bak ?
Jammer dat je de man van de L calliurus verloren hebt, zoals je zelf al aangaf zal dit 100procent te wijten zijn aan stress. Hopelijk ga je in de toekomst niet te veel meer verbouwen,het doet de vissen zeker geen goed :(
Maar Ik zou toch op zoek gaan naar een man voor de L. Calliurus gezien het anders zonde is om met 2 vrouwen te blijven zitten.
Een heel aardig en levendig bestand wel !

De burtoni tanganicae zou ik er niet meer aan toevoegen. het bestand is groot genoeg lijkt me.

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 28 okt 2010, 13:01

foto's volgen vanavond!
Ik heb een mannetje Calliurus 'magara' besteld en die zal 17 november binnen zijn!

Ik heb de bak zo ingericht dat ik er in principe niet meer in hoef... alleen het lastige is dat de techniek te zien blijft.
v.h. Spacecrap

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 31 okt 2010, 15:31

Gisteren bij Verduijn geweest... heb daar de laatste 5 halfwas X. Melanogenyssen mee kunnen nemen... 2m; 3v, helaas een schaarse opbrengst. Een fransman had net die ochtend de groep volwassenen meegenomen! Dat was wel bummer, maar ik wilde niet 3 uur rijden en dan met lege handen naar huis dus heb volstaan met de laatste 5.

Ze zijn nog spierwit ivm. stress en houden zich op op het kleinste vlakje zand... ze zullen nog wel even moeten wennen geloof ik :)

Ook heb ik 2 C. Microlepidotussen meegekregen. Het is namelijk gebleken dat mijn groep van 10 cyp's allen vrouwtjes zijn... nu heb ik dus 2, hoogstwaarschijnlijk, mannetjes meegekregen! Mochten het mannetjs zijn dan krijgen ze het nog druk :lol:
v.h. Spacecrap

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 24 jan 2011, 16:49

Het bestand is inmiddels wat gewijzigd en ik kan melden dat ik een paar supersoortjes heb weten te bemachtingen, namelijk:

- O. Nasuta 'Resha'
- S. Lucipinnis
- C. Leptosoma 'Speckleback Moba'

Mijn bestand is dus momenteel:
- 15 O. Nasuta 'Resha' (maatje +- 4 cm.)
- 11 C. Leptosoma 'speckleback Moba'
- 1:1 A. Compressiceps
- 11 S. Lucipinnis
- 1:2 L. Calliurus
- 1 L. Brevispinnis
- 2 X. Melanogenys (overblijfseltje, maar kan ik niet wegdoen, omdat vangplaats onbekend is)
v.h. Spacecrap

Edin

Bericht door Edin » 24 jan 2011, 17:29

Zal mij benieuwen hoe snel die grut zal groeien :)
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

johan.vw

Bericht door johan.vw » 24 jan 2011, 18:25

Ik ben wel benieuwd naar een overzicht foto :)

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 24 jan 2011, 18:33

Overzichtsfoto komt eraan... nu even een fotootje van een volwassen mannetje:
Afbeelding
v.h. Spacecrap

Edin

Bericht door Edin » 24 jan 2011, 18:39

Blijft een mooi dier om te zien, de kleuren komen met de macrolens goed tot hun recht.
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

johan.vw

Bericht door johan.vw » 24 jan 2011, 20:48

mooie vis man, alleen die neus... die vind ik niks :roll:
Laatst gewijzigd door johan.vw op 24 jan 2011, 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie