Overstap naar tanganyika?

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
cadycat
Contacteer:

Re: Overstap naar tanganyika?

Bericht door cadycat » 03 jan 2014, 12:49

Nee, klopt, dat had ik ook bedacht, het worden of de leptosoma's of de paracyps... Hm.. ik twijfel... ik wil wel erg graag de leptosoma's [ geen jumbo's]. Maar als ik ze misschien nog te kort doe?? Tja, dan kan ik deze bak misschien beter laten... :?:

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 03 jan 2014, 12:59

Als je de bak voor een mooie prijs kan kopen, zou ik het niet laten :)

(wel zonde van je achterwand ;) ).
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

cadycat
Contacteer:

Bericht door cadycat » 03 jan 2014, 13:04

De prijs is op zich niet verkeerd, maar ook weer een verkeerd tijdstip, want ik heb het niet.

En ja, dat telt ook mee, deze bak draait echt heel goed, achterwand vind ik ook nog steeds top..dus ook jammer om dan nu deze er uit te doen.

Wat is een redelijke prijs voor een bak van 1.50/60/60 met meubel, wat nog geverfd moet worden, en waarvan ik niet 100% zeker ben of die alle stenen houdt..

sieb amoraal

Bericht door sieb amoraal » 03 jan 2014, 13:14

een redelijke prijs hangt er helemaal van af hoe de staat van de bak is. Misschien als je een duidelijke fot kan plaatsen.
En er dan bij vermelden wat de vraag prijs is.

cadycat
Contacteer:

Bericht door cadycat » 03 jan 2014, 13:20

Afbeelding

Hier de lege bak, maar het gaat mij dus om het meubel.. is dat sterk genoeg?

Afbeelding

En de achterwand.. niet echt mijn smaak..

Er zitten 2 lampen in, of kunnen erin, en geen filter of iets verder , deze moet 180 euro kosten

sieb amoraal

Bericht door sieb amoraal » 03 jan 2014, 14:00

Moeilijk, ik durf over het meubel geen uitpsprak te doen.
Denk trouwens wel dat je voor € 180,00 ook wel een bak in deze maat incl filter koopt.

cadycat
Contacteer:

Bericht door cadycat » 03 jan 2014, 14:10

Denk je?? Ik zie op MP soms prijzen waar je stijl van achterover slaat..

Mijn grootste struikelblok is het meubel, het oogt naar mijn gevoel niet stevig genoeg. En erg handig ben ik zelf niet.

Dus ik denk dat ik deze maar laat gaan.. en later uit ga kijken naar een bak die iets verder 'af' is.. En misschien toch een grotere, als de leptosoma's dat liever hebben. En ik moet toch nog meten wat ik precies kan neerzetten op de plek waar ik hem hebben wil.

Rever

Bericht door Rever » 03 jan 2014, 14:13

Het stikt van tweede hands aquaria op internet. Geen hand vol maar een land vol.

Als je twijfelt - of het qua knaken niet uitkomt - zou ik deze bak mooi voorbij laten gaan.

sieb amoraal

Bericht door sieb amoraal » 03 jan 2014, 14:14

Op dit forum worden bakken aangeboden voor minder of zelfs helemaal gratis. Op Mp staan ook belachelijke prijzen, maar het is daar wat de gek er voor geeft. Vaak valt er wel te onderhandelen over de prijs

cadycat
Contacteer:

Bericht door cadycat » 03 jan 2014, 14:19

Dat is waar. Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik inderdaad wacht tot de financiëen het beter toe laten, en ik er ook meer zin in heb. Deze bak werd me in de schoot geworpen, wat op zich niet erg is... maar wil achteraf ook geen spijt krijgen :wink:

Kiriza

Overstap naar tanganyika?

Bericht door Kiriza » 03 jan 2014, 19:47

Durf geen garantie te geven of de onderkast sterk genoeg is maar kijk maar eens naar de onderkast van een juwel rio 400 bak. Ook niets aanders dan 18mm meubelplaat. 4 schotten en boven en onderkant meer draagt het aquarium niet op. Moraal onderkast ziet er hetzelfde uit.
Tanganyika it's a way of life

cadycat
Contacteer:

Bericht door cadycat » 03 jan 2014, 19:54

Oke! Tja, ik vraag me af of het wat uitmaakt echt. Een gezelschapsbak poot je vol met planten, en in onze bakken gaan toch tig kilo's stenen.. Maar die bakken zakken ook niet allemaal in elkaar.
Kortom, dat was te bang van me :mrgreen:

cadycat
Contacteer:

Bericht door cadycat » 02 feb 2019, 00:37

Grappig, opeens vijf jaar verder en nog altijd blij met mijn vissen. Mr Calvus is groot geworden, de syno's zijn een beetje meer geworden. Ooit vertelde men mij dat ze zich moeilijk voortplanten, mijn syno's hebben dat duidelijk niet gelezen :lol:

Plannen voor een grotere bak zijn wel de prullenbak in, deze bak draait nu zo goed dat ik niet durf te switchen en de ruimte er ook niet meer voor heb.

PlukB

Bericht door PlukB » 02 feb 2019, 16:16

Kom maar door met de foto's en video's 8-)
Groeten P.B. (voorheen bekend als fish)

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 03 feb 2019, 10:15

cadycat schreef:
02 feb 2019, 00:37
Grappig, opeens vijf jaar verder en nog altijd blij met mijn vissen. Mr Calvus is groot geworden, de syno's zijn een beetje meer geworden. Ooit vertelde men mij dat ze zich moeilijk voortplanten, mijn syno's hebben dat duidelijk niet gelezen :lol:

Plannen voor een grotere bak zijn wel de prullenbak in, deze bak draait nu zo goed dat ik niet durf te switchen en de ruimte er ook niet meer voor heb.
Tof! Leuk he, zo'n hobby :)
Foto's willen we inderdaad :D
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Plaats reactie