Nieuwe bak, nieuw bestand

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
stijn12

Bericht door stijn12 » 01 dec 2014, 18:44

Long time no see.. :wink:

Door verschillende privé omstandigheden ben ik een hele flinke tijd niet meer actief geweest, voornamelijk ook omdat ik gewoon mijn hoofd niet meer zo bij de aquariums had door alle gebeurtenissen. Echter verhuis ik na het afronden van mijn MBO studie in Juni volgend jaar naar Groningen, om HRM te gaan studeren. En wil daar helemaal fris beginnen, naar alle waarschijnlijkheid ga ik daar een studio betrekken maar daar moet wel een aquarium in passen dit is een must have.

De bak waar ik aan zat te denken zal iets in deze trend zijn: 1.90/2.30 x 60/70 x 50/60

Nu had ik eigenlijk het meesten wat betreft het bestand al bedacht, maar ben altijd benieuwd naar op en aanmerkingen of eventuele leuke toevoegingen.

Nieuwe visbestand:

5x 1m/4v Interochromis Loocki "Tanzania" F1
5x 2m/3v Eretmodus cyanostictus "Kasanga" F1
6x 2m/4v Synodontis lucipinnis
1x 1v Mastacemblemus Ellipsifer
5x ?m/?v Telmatochromis Vittatus "schell"
een losse Brieni "katete" F1 man
1x 1m Altolamprologus Calvus “White” WV
5x ?m/?v Neolamprologus buescheri ( word een koppel)

De inrichting word erg steenrijk zoals deze nu ook is, vele spleten en kiertjes.

Daarnaast zou ik graag de Calvus en Buescheri af en toe wat dierlijk voer willen geven, wat is hier het meest geschikt voor met het oog op de Tropheini.

Gaat dit werken zo in die bakmaat?
200x60x60

oostijnoo

Re: Nieuwe bak, nieuw bestand

Bericht door oostijnoo » 01 dec 2014, 19:43

Mooie afmetingen.

Harem Interochromis, groepje Eretmodus en wat Syno's ...klaar !
Je gaat zoveel meer gedrag zien bij de bewoners als ze de ruimte krijgen en elkaar niet steeds tegenkomen.
Meer en meer mensen ervaren dat Tropheini het zoveel beter doen in een bak die voldoende ruim is en correct werd ingericht en waar er geen "overbevolking" is.
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

stijn12

Bericht door stijn12 » 02 dec 2014, 12:36

Dat gaat voor mij toch echt niet werken ben ik bang, dan zou ik nog liever de tropheini verkopen..

Maar dit is een persoonlijke voorkeur als ik het zo lees Stijn, dat wil niet zeggen dat wat ik neer gezet heb niet gaat werken?
200x60x60

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 02 dec 2014, 13:07

Tja...de bak vol vis gooien zal wel "werken"...is maar wat je natuurlijk wenst te zien. :wink:
Heeft weinig met persoonlijke voorkeur te maken.
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

stijn12

Bericht door stijn12 » 02 dec 2014, 17:33

Stel ik laat de loocki er uit, dan heb ik als enige Tropheini de Eretmodus.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld de voeding, 80% OSI spirulina te mengen en de andere 20% iets in de trend van Tetra min. Zo krijgen de andere dieren toch nog dierlijke voedingsstoffen binnen en hebben de Eretmodus er geen last van. Of werkt dit niet in de praktijk?

Stijn: Gaat me ook meer om de soorten combinatie's dan het aantal dieren in de bak.
200x60x60

Plaats reactie