Visbestand 200x60x60

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
JCB

Re: Visbestand 200x60x60

Bericht door JCB » 25 jun 2015, 10:49

Ik heb ervaring met het houden van verschillende soorten in groepen en in harems. Werkte bij mij beide prima al vond ik de harems prettiger gedrag vertonen (rustiger)

maakt het houden van verschillende groepen over een periode van 12 jaar iemand een kenner? Dat mag jij bepalen want dat weet jij blijkbaar erg goed. ..
Tanganyika, it's a kind of magic.

behabe

Bericht door behabe » 25 jun 2015, 18:02

JCB schreef:Ik heb ervaring met het houden van verschillende soorten in groepen en in harems. Werkte bij mij beide prima al vond ik de harems prettiger gedrag vertonen (rustiger)

maakt het houden van verschillende groepen over een periode van 12 jaar iemand een kenner? Dat mag jij bepalen want dat weet jij blijkbaar erg goed. ..

Ja natuurlijk, als er minder vis in een aquarium zit is alles rustiger. Maar het kan met een klein groepje ook maar zo zijn dat de man de vrouwtjes continu agter na zit dat ze door de stress ziek worden en dood gaan. Dit heb ik bij een goede vriend die een klein groepje Ikolas had gezien! Dus het kan net als met een grote groep ook fout gaan maar de kans is minder dan bij een klein groepje. Jij zegt dat je al 12 jaar een kenner bent! Laat ik nou al meer dan 12 jaar Tropheusen houden in groepen van minimaal 15 stuks en geniet van deze adhd vissen! Dus laat iedereen in zijn waarde en dwing mensen niet om kleinere groepen te gaan houden omdat dit beter gaat als een grote groep. PS: Laat ik nu langer geregistreerd staan op tanganyika.nl als jij! Dus wie is hier de kenner!!!!!!!

Edin

Bericht door Edin » 25 jun 2015, 19:13

Je bent duidelijk ook de minder volwassen persoon... :?
Graag on-topic blijven of ik ga een grote schoonmaak houden in dit topic.
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

David

Bericht door David » 25 jun 2015, 19:41

Tja, even ontopic dan maar. :lol:

Interessante info over de verschillen tussen Duboisi en andere tropheus. Toch zie ik juist dat ook andere tropheus soorten succesvol in harems worden gehouden.

Het is inderdaad zo dat tropheus door de jaren heen op vele verschillende manieren worden gehouden. Recente ervaringen over het succesvol houden van harems zie ik ook als een kans voor de liefhebber die juist graag meerdere interessante soorten bij elkaar wil houden.

De Cyps heb ik inmiddels uit mijn hoofd gezet. Lijkt me ooit wel prachtig maar dan niet icm tropheus.

Momenteel denk ik aan het volgende visbestand:
1/4 Tropheus Duboisi
1/3 Callochromis Melanostigma
1/2 Simochromis Babaulti

Ik zou ook wel een slakkenhuisbewoner erbij willen. Zou de Callipterus hierbij kunnen?

Nog andere suggesties om het bestand aan te vullen?

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 25 jun 2015, 20:49

Alle soorten die je nu aangeeft zijn bodemgebonden...tussen de stenen of al dan niet zand.
Slakkenhuisbewoners daar tussen ook nog een plaatsje geven is dus geen optie.
Je hebt inmiddels ook voldoende vis voor de bak.
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

JCB

Bericht door JCB » 25 jun 2015, 23:07

behabe schreef:
JCB schreef:Ik heb ervaring met het houden van verschillende soorten in groepen en in harems. Werkte bij mij beide prima al vond ik de harems prettiger gedrag vertonen (rustiger)

Ja natuurlijk, als er minder vis in een aquarium zit is alles rustiger.

Ik ga alleen even in op de nuttige delen van je bericht.
Er staat dat ik tropheus in harems een prettiger gedrag vond vertonen. Dat er dan in totaliteit minder vis in het aquarium zwom heb ik nergens geschreven. Gezien er ook andere soorten zoals petrochromis etc. tussen zwommen bij de harems. Gezien je daar de ruimte voor hebt als je niet je hele bak vol gooit met 1 tropheus soort.
Tanganyika, it's a kind of magic.

David

Bericht door David » 26 jun 2015, 11:13

@JCB, jij hebt toch ook een bak van deze afmeting? Welke soorten heb jij hierin dan met succes samen gehouden?

David

Bericht door David » 28 jun 2015, 08:10

Even een update. Heb me nog wat verdiept in de Callochromis varianten en ga toch liever voor de Pleurospilus. Die vind ik mooier en schijnt iets milder te zijn en iets minder groot te worden dan de Melanostigma. Daarnaast ben ik ook enthousiast over de Telmatochromis Vittatus. Daarmee komt mijn bestand dus op:

1/4 Tropheus Duboisi
1/3 Callochromis Pleurospilus
1/2 Simochromis Babaulti
1/2 Telmatochromis Vittatus

Leuke foto trouwens waarop je veel soorten ziet op 1 m2 in de natuur. Let ook op de Vittatus.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 29 jun 2015, 11:41

Even off topic, maar dat plaatje inspireert mij ook altijd!

... ik zit er al sinds tijden aan te denken dit na te bootsen in mijn aquarium.
Het middenstuk van mijn aquarium is vrij en hier zou ik graag eens een paar honderd slakkenhuizen in willen dumpen met een aantal verschillende slakkenhuiscichlides. Moet toch fantastisch zijn :mrgreen:
v.h. Spacecrap
= What we do in life echoes in eternity =

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 29 jun 2015, 12:54

Melchior Schenk schreef:Even off topic, maar dat plaatje inspireert mij ook altijd!

... ik zit er al sinds tijden aan te denken dit na te bootsen in mijn aquarium.
Het middenstuk van mijn aquarium is vrij en hier zou ik graag eens een paar honderd slakkenhuizen in willen dumpen met een aantal verschillende slakkenhuiscichlides. Moet toch fantastisch zijn :mrgreen:

Denk dat het een kleine oorlog zal worden ...
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

Plaats reactie