Visbestand 130x60x50

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
TeeJay

Re: Visbestand 130x60x50

Bericht door TeeJay » 11 sep 2015, 18:29

Ik was vandaag weer bij Riftvalley, het voor mij relevante aanbod was nog steeds ongeveer gelijk. Ik heb even geleden hier op het forum iemand zien aangeven dat hij callipterus saai vond met maar 1 man omdat die man dan lui wordt. Misschien kan ik die soort dan beter niet doen. Hun uitbreiding van de winkel (extra ruimte in gebruik nemen) had vertraging opgelopen, dus over een paar weken eens weer kijken.

Ik ga maar eens kijken of ik Xeno's kan vinden bij particulieren, in winkels schiet het nog niet zo op geloof ik...
130x60x50: P. brieni, A. calvus, L. caudopunctatus, N. tretocephalus, L. brevispinnis.
.הבל הבלים, אמר קהלת, הבל הבלים הכל הבל

ariee

Bericht door ariee » 11 sep 2015, 18:45

Whehehe die Callipterus man + 2 vrouwen zwemmen in mijn bakje. :mrgreen:

TeeJay

Bericht door TeeJay » 15 sep 2015, 18:49

Ik ga eens een tripje naar AquaBeek plannen om Xeno's te kijken. Nu zag ik dat zij ook Ectodus descampsii verkopen. Zou het in deze bakmaat mogelijk zijn om E. descampsii in een groep te houden met meerdere mannen in deze bakmaat? Het idee van mannen met territoria, nestkuilen en het lokken van vrouwtjes vind ik best charmant :) .
130x60x50: P. brieni, A. calvus, L. caudopunctatus, N. tretocephalus, L. brevispinnis.

TeeJay

Bericht door TeeJay » 30 sep 2015, 19:43

Vandaag was ik bij Aquabeek en heb de Xeno's daar gezien. De verkoopdieren waren nog klein, maar van een afstandje kon ik ook naar de volwassen kweekgroepen kijken. X. spilopterus werd ik wel blij van qua temperament en uiterlijk. Ook heeft Aquabeek veel verschillende Altolamprologus :) . Van Paracyprichromis hebben ze alleen de P. nigripinnis. Qua uiterlijk moet ik daar nog even over nadenken, maar het tripje

Een medewerker daar deed trouwens ook nog Telmatochromis vittatus als suggestie voor een visbestand. Ik heb deze dieren nog niet eerder gezien en vond ze erg mooi. Ik denk alleen dat de synergie met Paracyps beter zal zijn :) . Of misschien allebei...

Nu nog een bak neerzetten. Vanaf jong dieren laten opgroeien (ze zijn 3 tot 4cm schat ik) vind ik best een charmant idee, hoewel het dan wel wat geduld vergt tot ze in vol ornaat zijn. Nu nog even nadenken over aantallen: ik ben geneigd 6 Xeno's te nemen, de aantallen van de andere soorten moet ik nog even wat research voor doen :) .

NielsO

Bericht door NielsO » 30 sep 2015, 21:37

Hij deed t. vittatus als suggestie icm met xeno's?

Paracyps is sowieso een betere combi denk ik. Vittatus eisen ook een stukje bodemoppervlak op. Ik heb de t. vittatus zelf zitten, dus check een filmpje en je ziet ze :mrgreen:

Het zijn leuke visjes, maar hier ben ik er een beetje op uitgekeken. Wanneer ze zich willen voortplanten houdt de man de vrouwen constant in de schelp, zoals bij l. callipterus. Ik ben dat nu een beetje beu, ze doen vrij weinig meer voor de rest wat ik erg jammer vind.

TeeJay

Bericht door TeeJay » 16 apr 2016, 21:49

Het is even geleden, maar waarschijnlijk krijg ik over ongeveer anderhalve week mijn bak in huis :) .

Daarbij zat ik te denken: zouden alen goed samengaan met de opties die we al in dit topic hebben staan?

Plaats reactie