Lepidolamprologus Attenuatus

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
Jochen

Lepidolamprologus Attenuatus

Bericht door Jochen » 09 jan 2016, 15:22

Heeft iemand een idee'tje wat voor cichlide er bij de Lepidolamprologus Attenuatus zou kunnen geplaatst worden?

stijn12

Re: Lepidolamprologus Attenuatus

Bericht door stijn12 » 09 jan 2016, 21:58

van alles, behalve groenvoer eters. Maar goed, wat voor maat bakje heb je? De inrichting moet je altijd aanpassen aan de vissen dus die zou ik pas achteraf inrichten.
200x60x60

Jochen

Bericht door Jochen » 10 jan 2016, 09:36

stijn12 schreef:van alles, behalve groenvoer eters. Maar goed, wat voor maat bakje heb je? De inrichting moet je altijd aanpassen aan de vissen dus die zou ik pas achteraf inrichten.

2.40mx30x30

Afbeelding
Afbeelding

tretofan

Bericht door tretofan » 10 jan 2016, 10:15

Daar zou ik eerder een bak van maken voor de kleinere vedervinnen.
Ectodus bijvoorbeeld of Callochromis pleurospilus

Jochen

Bericht door Jochen » 10 jan 2016, 10:22

tretofan schreef:Daar zou ik eerder een bak van maken voor de kleinere vedervinnen.
Ectodus bijvoorbeeld of Callochromis pleurospilus

De Lepidio's zijn al besteld... Dus het moet 1tje zijn die daarbij samen in de bak kan...

marc_alderliesten

Bericht door marc_alderliesten » 10 jan 2016, 10:37

Heb je al een shortlist op het oog? Een vis als de N. pulcher (of een variant daarvan) zou misschien een leuke zijn, bouwt hele familie op en de L. attenuatus houden het aantal jongen beetje in bedwang. Is er altijd wel iets te zien in de bak, als je voor een vis gaat die sterk aan de stenen gebonden is zie je niet veel rondzwemmen.

Jochen

Bericht door Jochen » 10 jan 2016, 12:13

marc_alderliesten schreef:Heb je al een shortlist op het oog? Een vis als de N. pulcher (of een variant daarvan) zou misschien een leuke zijn, bouwt hele familie op en de L. attenuatus houden het aantal jongen beetje in bedwang. Is er altijd wel iets te zien in de bak, als je voor een vis gaat die sterk aan de stenen gebonden is zie je niet veel rondzwemmen.

Eerst ging ik voor een koppel Buesherie's gaan maar door omstandigheden is het wijfje gestorven. Dus laat ik het mannetje maar in mijn andere bak zitten. Dan wou ik voor Julidochromis Transcriptus gaan, vond ik dan te klein uitvallen om samen met de Lepidio's te zitten. Daarna voor de Neolamprologus Cylindricus maar de kweker heeft een ziekte in zijn bak. Dus dat gaat ook niet door. De Pulsher spreekt mij niet zo aan...

JCB

Bericht door JCB » 10 jan 2016, 14:01

De cylindricus is de laatste jaren best goed verkrijgbaar. Al je die graag wil haal je hem toch bij een andere kweker of winkel?
Tanganyika, it's a kind of magic.

Jochen

Bericht door Jochen » 10 jan 2016, 14:10

JCB schreef:De cylindricus is de laatste jaren best goed verkrijgbaar. Al je die graag wil haal je hem toch bij een andere kweker of winkel?

Heb alles al betaald! Nu, ik zou dan beter mijn geld terug vragen en die vis gaan halen. Want ik weet echt niet meer wat ik er anders moet bij plaatsen om een ideale combinatie te vinden...

JCB

Bericht door JCB » 10 jan 2016, 14:12

Als de kweker een ziekte in zijn bad heeft lijkt het mij normaal dat je je geld direct terug krijgt. Dan kan je gewoon verder kijken ergens anders naar dezelfde of een vervangende vis soort.
Tanganyika, it's a kind of magic.

Yogi

Bericht door Yogi » 10 jan 2016, 15:59

De Atternuatus is een makkelijke vis, past vrijwel overal bij, lastig alleen als je een goed matchend koppel hebt, dan blijven ze kweken, dat is minder... 1 vrouw is daarom het verstandigste.

Edwin.
-Yogi from Holland - Gekker moet het niet worden...

Jochen

Bericht door Jochen » 10 jan 2016, 16:02

.

Plaats reactie