Variabilichromis moorii met spilopterus en cyprichromis?

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
staelns

Variabilichromis moorii met spilopterus en cyprichromis?

Bericht door staelns » 24 okt 2018, 21:43

kan Variabilichromis moorii met spilopterus en cyprichromis in 1 aquarium of is de moori te agressief?

David

Re: Variabilichromis moorii met spilopterus en cyprichromis?

Bericht door David » 25 okt 2018, 10:15

De Variabilichromis Moorii zou ik ook nog graag een keer willen houden. Gave vis en zeker de broedzorg. Ik heb er echter geen ervaring mee en volgens mij is het best een agressieve soort zeker in de broedtijd, misschien een solitaire vis?

Bert1979

Bericht door Bert1979 » 25 okt 2018, 13:35

ik heb geruime tijd een koppel variabilichromis gehouden en de agressie viel bij mij goed mee. Ik moet er wel bijzeggen dat ik een lage bezetting had in het aquarium.
Helaas is de man gestorven waardoor ik nu met een solitair zit en je merkt direct dat deze qua agressie nog een stuk lager zit.
Ik zou het overwegen, maar dan solitair. Als je eenmaal een koppel hebt en ze hebben jongbroed ( wat ik verschilende malen heb mogen meemaken ) kunnen ze wel zeer pittig uit de hoek komen.

NielsO

Bericht door NielsO » 25 okt 2018, 13:48

Ligt een beetje aan de bakmaat.

Cyprichromis zwemmen normaal gesproken wat hoger, maar cyprichromis horen sowieso in grotere bakken thuis vind ik, in een 400L bak vond ik ze niet tot hun recgt komen hier.

Spilopterus zwommen hier ook vooral vrij en willen af en toe even zandhappen, ging hier perfect met lamprologine "tuig" samen en zou met v. Moorii ook oké moeten zijn lijkt me.

staelns

Bericht door staelns » 28 okt 2018, 15:58

ik ga aquarium van 620L hebben 180x60x60 dus zou moeten goed zijn voor de vissen.

Plaats reactie