Welke Tanganyide in een Lido 120

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
Marianne

Welke Tanganyide in een Lido 120

Bericht door Marianne » 25 okt 2018, 09:51

Hallo
Wij houden al 18 jaar aquariums, maar cichliden hebben we tot nu toe nog nooit aangedurfd

Omdat het aquarium niet zo groot is; 61 breed 41 diep 58 hoog dachten wij aan Tanganyide

Mij lijkt heel; Synodontis Petricola met of Lamprologus Leleupi of met een Slakkenhuis cichlide zoals de lamp. Similis of Multifasciatus
Kan dit?
Of zijn er misschien andere soorten Tanganyide mogelijk?

Ik heb ook geen idee of ze gemakkelijk te houden zijn?
Meestal doe ik de vissen een week a 10 dagen na het inrichten in het aquarium, kan dit met deze soorten?

Jullie horen het al, ik moet nog veel leren,ik kom vast nog wel met meer vragen
Maar dat lijkt me beter dan om grandioos de fout in te gaan

Bedankt alvast

David

Re: Welke Tanganyide in een Lido 120

Bericht door David » 25 okt 2018, 10:21

Welkom Marianne! Tanganyika kan heel leuk en uitdagend zijn. Je hebt een relatief klein bakje voor Tanganyika dus ik zou je aanraden er een speciaalaquarium van te maken met een soort. In dit bakformaat heb ik ooit een kolonie Multi’s gehad en dat ging prima. Bedenk dat je weinig bodemoppervlak hebt en dat Tanganyika vissen vanwege hun interessante maar vaak ook agressieve gedrag veel ruimte nodig hebben. Een harem Altolamprologus Sumbu Shell kan ook gaaf zijn!

Marianne

Bericht door Marianne » 25 okt 2018, 11:19

Mooi visje!

Erwin8
Contacteer:

Bericht door Erwin8 » 29 okt 2018, 13:31

David schreef:
25 okt 2018, 10:21
Welkom Marianne! Tanganyika kan heel leuk en uitdagend zijn. Je hebt een relatief klein bakje voor Tanganyika dus ik zou je aanraden er een speciaalaquarium van te maken met een soort. In dit bakformaat heb ik ooit een kolonie Multi’s gehad en dat ging prima. Bedenk dat je weinig bodemoppervlak hebt en dat Tanganyika vissen vanwege hun interessante maar vaak ook agressieve gedrag veel ruimte nodig hebben. Een harem Altolamprologus Sumbu Shell kan ook gaaf zijn!
heb er eigenlijk niets aan toe te voegen :). Misschien hier http://www.tanganyika.nl/zcf.php eens gaan lezen?
http://tanganyika-be.skynetblogs.be/

Aquarium 2.50mLx0.80mbr x 0.67m waterstand
Rek met 6 x Aquarium 110 x 50 x 42 (H) cm, waarvan 2 gedeeld door 2.

Plaats reactie