Hulp gevraagd bij Tanganyika bestand...

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
sieb amoraal

Re: Aquadecor visbestand, wat kan ik toevoegen???

Bericht door sieb amoraal » 16 dec 2018, 11:49

Armin schreef:
16 dec 2018, 11:43
Slavi schreef:
16 dec 2018, 11:38
Mooie bak.
Een treto en een koppel compressiceps is denk ik een goede keuze.
Leleupi’s zijn inderdaad behoorlijk fel naar elkaar. Ik zou proberen de andere exemplaren uit te vangen.
Heb je nog tips hoe ik dat t beste kan aanpakken?
In de achterwand zitten veel spleten en achter de naar voren staande rotsen zijn flinke open ruimtes haha.
Zodra ze daar gaan zitten ben ik kansloos. Over dit soort dingen heb ik helaas niet goed genoeg nagedacht. (Wel fijn voor de vissen overigens haha)
Dat is mijn voornaamste reden geweest om voor een akwaline thin achterwand te kiezen. Niet de meest mooie oplossing, maar wel de meest makkelijke manier om vissen uit te vangen.

Je zou het met een flessen val kunnen proberen.

Armin

Bericht door Armin » 16 dec 2018, 11:57

sieb amoraal schreef:
16 dec 2018, 11:49
Armin schreef:
16 dec 2018, 11:43
Slavi schreef:
16 dec 2018, 11:38
Mooie bak.
Een treto en een koppel compressiceps is denk ik een goede keuze.
Leleupi’s zijn inderdaad behoorlijk fel naar elkaar. Ik zou proberen de andere exemplaren uit te vangen.
Heb je nog tips hoe ik dat t beste kan aanpakken?
In de achterwand zitten veel spleten en achter de naar voren staande rotsen zijn flinke open ruimtes haha.
Zodra ze daar gaan zitten ben ik kansloos. Over dit soort dingen heb ik helaas niet goed genoeg nagedacht. (Wel fijn voor de vissen overigens haha)
Dat is mijn voornaamste reden geweest om voor een akwaline thin achterwand te kiezen. Niet de meest mooie oplossing, maar wel de meest makkelijke manier om vissen uit te vangen.

Je zou het met een flessen val kunnen proberen.
Ik snap het haha
Maargoed, het is echt een prachtige wand om te zien. Ik zal het ermee moeten doen :-P

Slavi
Contacteer:

Bericht door Slavi » 16 dec 2018, 12:02

Ik heb zelf ook zo’n achterwand gehad in mn vorige bak. Het is wat lastiger maar het is wel te doen denk ik. Netje pakken dat niet te klein is. Misschien een deel van de bak afzetten zodat ze niet ver kunnen vluchten.
Flessenval kan ook maar jij hebt meervallen. Die zitten er binnen no-time in en ik zou vissen er nooit lang in laten zitten.
Ik heb ook wel leleupi’s gevangen met flessenval maar dat was toen ik geen leleupi moest hebben :mrgreen:
Gr,
Björn

Mijn bakken:
300*80*75 / 120*80*70 / Ex-200*80*70
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308

Armin

Bericht door Armin » 16 dec 2018, 12:08

Slavi schreef:
16 dec 2018, 12:02
Ik heb zelf ook zo’n achterwand gehad in mn vorige bak. Het is wat lastiger maar het is wel te doen denk ik. Netje pakken dat niet te klein is. Misschien een deel van de bak afzetten zodat ze niet ver kunnen vluchten.
Flessenval kan ook maar jij hebt meervallen. Die zitten er binnen no-time in en ik zou vissen er nooit lang in laten zitten.
Ik heb ook wel leleupi’s gevangen met flessenval maar dat was toen ik geen leleupi moest hebben :mrgreen:
Ik heb wel een redelijk groot net en een kleintje. Misschien kan ik ze heel rustig in het grote net laten zwemmen. Wil ze niet al te veel stress bezorgen en de rest ook niet.
Hoop dat ik ze ook terug kan brengen naar Verduijn.

Armin

Bericht door Armin » 10 jan 2019, 17:09

Paar weken verder en de bak gaat super, alles is gerijpt en bruinalgen zijn voor 90% verdwenen.
Echter blijf stoeien met m’n visbestand...
Ik heb een “etterbakje” in de bak zitten (tretocephalus) die al m’n leleupi’s de hoek in jaagt. Erg zonde want de 4 leleupi’s deden het hartstikke leuk zonder veel ruzie, totdat de tretocephalus erbij kwam. Qua grootte zijn ze allen even groot.
Door de aanwezige schuilplekken zie ik ook amper vis.... Zit het grootste gedeelte van de dag naar een “lege” bak te kijken :?

Iemand tips? Ander visbestand misschien?

(Huidige bestand:
Neolamprologus Leleupi 4x
Neolamprologus tretocephalus 1x
Synodontis Polli Zambia white 4x
Altolamprologus Compressiceps goldhead koppeltje
Ancistrus wildkleur 1x)

David

Re: Hulp gevraagd bij Tanganyika bestand...

Bericht door David » 10 jan 2019, 18:31

Natuurlijk moet je bij Tanganyika niet teveel vis in je bak willen. Aan de andere kant kan meer vis ook voor afleiding zorgen en spreiding van de agressie. Blijkbaar heb jij het niet getroffen met die Treto. Het lijkt me nog steeds een optie om een groep Paracyprichromis toe te voegen.

Armin

Bericht door Armin » 10 jan 2019, 18:42

David schreef:
10 jan 2019, 18:31
Natuurlijk moet je bij Tanganyika niet teveel vis in je bak willen. Aan de andere kant kan meer vis ook voor afleiding zorgen en spreiding van de agressie. Blijkbaar heb jij het niet getroffen met die Treto. Het lijkt me nog steeds een optie om een groep Paracyprichromis toe te voegen.
Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn, al vind ik ze een beetje saai (vooral het vrouwtje).
Ik overweeg om te tretocephalus terug te brengen.
Wat ik erg leuke vissen vond is de julidochromis! Kunnen deze met de Leleupi’s en Compressiceps overweg??

NielsO

Bericht door NielsO » 10 jan 2019, 21:50

Het zou ook kunnen dat de treto even een puberperiode heeft. De rangorde wordt nu wat bepaald en misschien heeft hij nog wat te weinig afleiding. Het is een mogelijkheid dat de treto binnenkort weer wat rustiger wordt.

Armin

Bericht door Armin » 10 jan 2019, 21:53

NielsO schreef:
10 jan 2019, 21:50
Het zou ook kunnen dat de treto even een puberperiode heeft. De rangorde wordt nu wat bepaald en misschien heeft hij nog wat te weinig afleiding. Het is een mogelijkheid dat de treto binnenkort weer wat rustiger wordt.
Kijk het nog eventjes een tijdje aan, als hij niet rustiger wordt aankomende weken breng ik hem naar Verduijn en wil ik graag de Julidochromis erbij:)

cadycat
Contacteer:

Bericht door cadycat » 02 feb 2019, 00:41

Syno's uitbreiden?? Ik ben dol op de meervallen, ok, overdag zie je ze niet maar s avonds des te meer!

Armin

Bericht door Armin » 02 feb 2019, 09:39

cadycat schreef:
02 feb 2019, 00:41
Syno's uitbreiden?? Ik ben dol op de meervallen, ok, overdag zie je ze niet maar s avonds des te meer!
Nee geen optie, ik wil juist meer zien overdag haha
Overigens is de rust wedergekeerd in de bak. Gaat nu hartstikke goed

Plaats reactie