dit moet je zien TANKED

de plek voor foto, film, tv, mooie websites en... de fotowedstrijd!
Dan

Re: dit moet je zien TANKED

Bericht door Dan » 22 jun 2013, 22:22

Ze weten het in de states wel altijd groot aan te pakken.
We zijn in maart in Atlanta naar het grootste aquarium ter wereld geweest,
Is een paar miljoen gallon groot.
Echt fantastisch,er zwemmen vier walvishaaien vna een meter of zeven lang en wat manga roggen in rond.
Als de walvishaaien gevoerd moeten worden gaan ze met rubberboten het water in en houden schepnetten met kril voor de bek van de dieren zodat ze zwemmend de kril binnen krijgen.
Buiten de wh-en en manga's zwemmen er nog een enorme hoeveelheid haaien, roggen en baarzen in het aquarium. Zie de link voor een impressie :D

Dan

perspicax

Bericht door perspicax » 22 jun 2013, 23:14

Dit kan je niet vergelijken met de wansmakelijke bakken van tanked.

En zeggen dat Georgia Aquarium de hobby van een prive persoon is.

Van die walvishaaien zijn er in gevangenschap ook al een deel gestorven en niet alleen in dit aquarium. In het begin bleven ze amper een half jaar leven.

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 23 jun 2013, 00:33

Ronduit schandalig om zulke dieren in een "bak" onder te brengen...walvissen, haaien en dolfijnen horen in de zee !
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

Dirkteur

Bericht door Dirkteur » 23 jun 2013, 10:44

De Manta...indrukwekkend, net zoals de bak.

Maar bepaalde vissen horen idd waarschijnlijk niet in een aqua thuis...hoe groot ook...
Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus!

cadycat
Contacteer:

Bericht door cadycat » 23 jun 2013, 11:36

Nou, vanochtend gekeken, vreselijke inrichting... :shock:

Dan

Bericht door Dan » 23 jun 2013, 16:07

Dat walvissen, dolfijnen en haaien niet in een aquarium thuishoren, daar ben ik het in principe mee eens,
Nu is het wel zo dat de grote aquaria, net zoals dierentuinen buiten een commerciële ook nog een maatschappelijke functie hebben. De meeste mensen hebben niet de mogelijkheden, deze dieren in het wild te gaan bekijken. De aquaria en dierentuinen besteden een hoop tijd en fondsen om het publiek ervan bewust te maken, dat deze dieren ernstig bedreigt worden en beschermd moeten worden. De enkele dieren die voor dit doel gehouden worden in aquaria en dierentuinen zullen de benodigde " slachtoffers" zijn die nodig zijn om bewustzijn te creëren en deze bedrijven rendabel te houden.
Overigens moet ik zeggen dat er aan de informatie die ze in het aquarium geven niet blijkt dat ze onzorgvuldig met de dieren omgaan.

Zolang er geen scholen van honderden dolfijnen worden geslacht door onze Japanse " vrienden" om de zwemmen met dolfijnen programma's te voorzien waar de westerse toeristen zo gek op zijn heiligt het doel de middelen denk ik :?:

Iedereen op dit forum draagt de aquaristiek een warm hart toe, maar feit blijft toch ook dat we door ruimtegebrek niet of nauwelijks in staat zijn de dieren te houden zoals ze in de natuur leven. Ondanks dat feit denk ik niet dat de dieren doordat ze minder ruimte hebben dan in de natuur per definitie een slechter leven hebben. De grote van de leefomgeving wordt bij territoriale dieren bepaald door de beschikbaarheid van voedsel, waar ze in ons aquarium geen gebrek aan hebben.
Tenslotte is het bij een hoop gehouden soorten zo dat ze in gevangenschap groter en ouder worden dan in de natuur.
Dan

Jimmy

Bericht door Jimmy » 25 jun 2013, 18:32

als je er in het echt voor staat is het wel gaaf denk ik

-mich-

Bericht door -mich- » 25 jun 2013, 21:40

Idd denk dit ook wel
Ophthalmotilapia ventralis longola sunflower <3

-mich-

Bericht door -mich- » 25 jun 2013, 22:39

Als het echt gaat om de vissen te leren kennen vind ik het ok, buiten de grote soorten want deze zouden toch gelukkiger zijn in de natuur zelf
Ophthalmotilapia ventralis longola sunflower <3

Alexander1977

Bericht door Alexander1977 » 04 jul 2013, 14:42

Kijk ook elke dag momenteel, maar erger me er aan dat de meeste klanten het niet uit lijkt te maken welke vissen in de bakken rondzwemmen. Vissen uitzoeken zou toch een van leukste dingen moeten zijn!
En aquaria in de vorm van jukeboxen, Cadillacs of bioscopen, zou een vis daar nou echt gelukkig van worden...

Maar stiekem toch leuk om te kijken :).

Jimmy

Re: Re: dit moet je zien TANKED

Bericht door Jimmy » 04 jul 2013, 14:48

Alexander1977 schreef:Kijk ook elke dag momenteel, maar erger me er aan dat de meeste klanten het niet uit lijkt te maken welke vissen in de bakken rondzwemmen. Vissen uitzoeken zou toch een van leukste dingen moeten zijn!
En aquaria in de vorm van jukeboxen, Cadillacs of bioscopen, zou een vis daar nou echt gelukkig van worden...

Maar stiekem toch leuk om te kijken :).
Ik weet niet of die vissen dat leuk zou den vinden
Dat ze in gevangenschap leven zullen ze ook niet leuk vind
Het gaat hier over zee vis ik denk niet dat deze in bakken gekweekt worden

Verstuurd van mijn GT-I8190 met Tapatalk

Dan

Bericht door Dan » 04 jul 2013, 16:16

Ik heb wel eens gelezen dat zeevis zich op de welbekende clownsvis niet of nauwelijks laat kweken in aquaria en er bij het wild vangen vele vissen sneuvelen voordat er één in een aquarium zwemt.

De koralen en annemonen worden wel gekweekt,er is een aflevering waarin ze ze gaan uitzoeken bij een kwekerij.

Als ik naar het programma zit te kijken krijg ik toch vaak het gevoel dat het meer om de status dan om de liefde voor het houden van vissen gaat, je telt er pas mee als het groot,vol en duur is. :(

Gr. Dan
Dan

Jimmy

Bericht door Jimmy » 04 jul 2013, 16:30

Ik hou van tropheusen en petrochromis
Maar moest zee aquarium niet zo duur zijn zou ik toch zee vissen houden

Verstuurd van mijn GT-I8190 met Tapatalk

perspicax

Bericht door perspicax » 04 jul 2013, 19:29

Er wordt tegenwoordig toch al een behoorlijk deel zeevis in gevangenschap gekweekt.

Dan

Bericht door Dan » 04 jul 2013, 22:44

Een optie om zee aquaria betaalbaar te houden is te starten met noord zeevis,
Je kunt ze dan eventueel zelf vangen. Voor mij zou het zelfs een optie zijn één à twee maal per week,
Water te halen om te verversen, ik woon maar 5 minuten van zee vandaan.

Ik heb een tijdje geleden een proefduik gemaakt in de Grevelingen en stond er versteld van wat een mooie onderwaterwereld er vlak bij huis te bewonderen valt.

Het probleem is dat we erg gek zijn op vakanties en de oppas er weinig voor zal voelen om naast de kattenzorg ook nog een zeeaquarium te verzorgen. :?
Dan

Plaats reactie