Dierenpark Emmen.

de plek voor foto, film, tv, mooie websites en... de fotowedstrijd!
Plaats reactie
laurette
Contacteer:

Dierenpark Emmen.

Bericht door laurette » 26 nov 2013, 19:18

Vandaag met de kids naar dierenpark Emmen geweest. Ik dacht misschien is het leuk om wat foto's te plaatsen om een indruk te krijgen van de aqauriumafdeling. Let niet op de kwaliteit want ze zijn genomen met een mobiele telefoon. De meeste bakken zijn zee bakken maar er zitten ook een paar biotoop aquariums tussen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mooneater
Contacteer:

Re: Dierenpark Emmen.

Bericht door Mooneater » 26 nov 2013, 19:52

De kwaliteit van de bakken in Emmen is erg wisselend vind ik - die met haaien zijn fraai en opgeruimd, maar de andere biotoop bakken zijn lang niet allemaal even goed onderhouden.
De tanganyika-bak is helemaal een verwaarloosde bedoening... je moet echt goed zoeken wil je nog andere soorten dan de Oreochromis zien :(

Wellicht dat het te maken heeft met mogelijke verhuizing naar een ander deel van Emmen (maar met de huidige recessie weet ik niet in hoeverre dit plan nog bestaat)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

laurette
Contacteer:

Bericht door laurette » 26 nov 2013, 20:00

Je hebt helemaal gelijk. Ik woon zelf in Emmen maar kom zelden in het dierenpark. Ze hebben de laastst 2 jaar een actie gehad dat inwoners van Emmen in een bepaalde week gratis het park mogen betreden, dit was voor ons een reden om toch weer is een kijkje te nemen. Vorig jaar ben ik ook geweest. Wat me nu wel opviel was dat de vissen (allemaal) allemaal rustiger waren als vorig jaar. Ze leken meer op hun gemak. Ik heb inderdaad in de tangbak enkele andere soorten gespot maar minimaal, de bak was ook niet helder.

De plannen voor een nieuw park zijn er zeker nog. Er word ook al een tijd gebouwd, en klein gedeelte is ook al op de nieuwe lokatie te vinden. Wanneer het precies af moet zijn durf ik niet te zeggen.

Tanganyikart

Bericht door Tanganyikart » 27 nov 2013, 09:51

Je zal toch zoveel ruimte hebben en zoveel van die grote bakken neer kunnen zetten....droom, droom...

Vind alleen die bak met die muurtjes op de eerste foto's afschuwelijk.
Dat zouden rotspartijen moeten voorstellen?? :shock:

-mich-

Bericht door -mich- » 27 nov 2013, 18:45

De arapaima is ook nog een jonkie 8-) , bedankt voor de fotos
Ophthalmotilapia ventralis longola sunflower <3

Plaats reactie