cichlidenstadl

over het meer, deze site, beurzen, winkels, etc.
paulcourtial
Contacteer:

Re: cichlidenstadl

Bericht door paulcourtial » 25 okt 2018, 21:03

heb je ze dat gevraagd?

Bert1979

Bericht door Bert1979 » 25 okt 2018, 22:21

Dat hebben ze op mail gezet vandaag Paul

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 25 okt 2018, 22:58

versta niet waarom ze mij niets zeggen. krijg enkel ja en neen en geen uitleg. echt niet klantvriendelijk. jammer.
mijn mail met zelfde vraag hebben ze niet beantwoord. watsappen en ja en nee antwoord. telefoon pakt hij nooit op.

Matthijs

Bericht door Matthijs » 26 okt 2018, 00:31

Niet alle aquariumwinkels, zeker Duitse niet, gaan mee met de service die we tegenwoordig heel normaal vinden. We zijn allemaal gewend geraakt aan de snelle service van webwinkels en willen liever gisteren nog antwoord hebben op al onze vragen. Ik vraag me af of dit reëel is in geval van een aquarium winkel waar levende have wordt verkocht. Is het fair om deze zaak direct als klantonvriendelijkheid te beoordelen omdat ze mail of whatsapp berichten slecht, laat of niet beantwoorden? Kun je van een aquarium winkel verwachten dat ze een klantenservice team paraat hebben om alle binnenkomende vragen per mail of telefoon direct te beantwoorden?

Ik heb regelmatig contact met deze zaak gehad. Mijn mail wordt niet altijd even snel of uitgebreid beantwoord, idem voor mijn whatsapp berichten. Maar ze worden uiteindelijk wel beantwoord. Bestellingen die ik bij deze zaak heb gedaan kwamen altijd perfect aan, vissen zagen er altijd zeer goed verzorgd uit, en dat zijn de zaken die er voor mij toe doen bij een aquarium zaak.

Jammer dat ze niet naar België verzenden. Wellicht kun je het combineren met een Nl mede-hobbyist?
Laatst gewijzigd door Matthijs op 26 okt 2018, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Matthijs

Bericht door Matthijs » 26 okt 2018, 00:32

Foutje, dubbelpost :shock: :lol: :wink:

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 26 okt 2018, 05:58

het antwoord op mijn vragen aan cichlidenstadl hoeft zeker niet meer dan 2 of 3 zinnen te zijn. duurt echt niet langer dan ja of nee te zeggen. zie dat hij wel telkens de berichten leest. zo heeft hij wel meer werk dan gewoon 2 zinnen te schrijven. ik vroeg bijvoorbeeld of hij een bepaalde vis heeft. dit bericht heeft hij allang gelezen. maar zelf geen ja of nee. ik ga niet te rap zeggen dat mensen onvriendelijk zijn of zo. zonder uitleg wordt het gewoon moeilijk.
heeft hij de vissen?
hij vervoert wel naar de grens. maar hoe werkt dit dan?
zonder verdere gegevens kan ik niet voort.
en als hij dit teveel moeite vind om winst te maken. is hij ook beter duidelijk.

Bert1979

Bericht door Bert1979 » 26 okt 2018, 07:41

Dag Paul,

ik heb soms ook wel enkele dagen moeten wachten op een antwoord ; dat is volgens mij geen uitzondering en heb ik ook al ondervonden bij andere zaken.
Persoonlijk zag ik het niet zitten om het pakket te gaan ophalen aan de "dichtstbijzijnde Duitse grens" dus heb ik vriendelijk bedankt.
Feit is wel dat ze toch soorten hebben die je quasi nergens anders vindt...

Slavi
Contacteer:

Bericht door Slavi » 26 okt 2018, 07:53

Dat dit soort (aquarium)winkels een minder snelle service hebben dan grote webwinkels is logisch Mathijs. Het heeft echter totaal niets te maken met de manier waarop je je klanten te woord staat cq behandeld.
Sterker nog, juist op dat gebied kan(moet) je je onderscheiden. Persoonlijke benadering, vriendelijk, kennis van zaken en noem maar op zijn voor veel mensen belangrijker wanneer ze iets bij een aquariumwinkel willen bestellen dan dezelfde dag nog geleverd kunnen krijgen. Om maar een voorbeeld te noemen.

Zelf heb ik inmiddels behoorlijk wat winkels bezocht en ook soms enkel op afstand contact gehad. Zowel in NL als DE. Er zijn er slechts weinig die begrijpen hoe je als kleine speciaalzaak kan overleven tussen de grote spelers. Helaas.
Gr,
Björn

Mijn bakken:
300*80*75 / 120*80*70 / Ex-200*80*70
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308

WaterKip

Bericht door WaterKip » 26 okt 2018, 08:43

Heb zelf goede ervaringen met Stadl, ja de reactie op de mail duurt soms even maar bedenk even dat ze waarschijnlijk een hele boel vragen per mail krijgen waarvan de helft (of misschien wel meer) niet tot verkoop over gaat.
Ik heb de laatste keer op een dinsdag contact gehad over een bestelling, dezelfde avond het geld overgemaakt en vrijdagochtend stond de koerier op de stoep.

Dat ze niet naar België kunnen verzenden heeft denk ik te maken met het netwerk van de koeriersdienst.
Het is namelijk niet 1 koerier die rechtstreeks vanuit Stadl naar jouw huis rijdt. De tempex doos wordt doorgegeven van de ene naar de andere koerier. Hier stond gewoon een Nederlandse koerier voor de deur.

Wat Björn zegt kan ik beamen, goede en gezonde dieren. De man/vrouw verhouding klopte ook. En bij een soort waarbij ik het niet goed te zien was kreeg ik een extra exemplaar zodat vrij zeker er een man en vrouw zou zijn.

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 26 okt 2018, 10:38

ah, hij zal het wel druk hebben. maar als ik niet weet of ze een vis hebben en hoe ik moet afspreken. dan moet ik zelf gaan. is wel 8 uur en 8 uur terug. en dan weet ik nog niet of ze de vis hebben

Erwin8
Contacteer:

Bericht door Erwin8 » 26 okt 2018, 11:43

Vraag een stocklist per mail - die heb je zeker na 2 dagen.
Wij zijn er met een groepje naar toe gereden, voor sluiten gaan kijken en vissen besproken, ginder blijven slapen, ( niet duur ) zie:
Grüß Gott
Wir hätten zu der von Ihnen gewünschten Zeit noch 4 Einzelzimmer noch frei .
Der Preis währe pro. Zimmer mit Frühstück 42€.
Sollen wir die Zimmer für Sie Buchen?
Mit freundlichen Grüßen Fam. Trollmann
Gasthof & Pension : Zur Wallfahrt
Oettinger Str. 107
86653 Wemding
Tel. 09092/362
Fax 09092/5612
rezeption@gasthof-wallfahrt.de
www.gasthof-wallfahrt.de

dacht dat ik met een goede avond menu + drank alles samen € 80 heb betaald.
In de ochtend, lekker ontbeten, vissen gaan halen (heel vroeg daar - staan de mensen klaar om in te pakken) en dan terug naar huis, lekker ontspannen met de vrienden. ( je moest eens weten hoeveel zonepanelen - windmolens je ziet - echt een voorbeeld voor ons hier)
http://tanganyika-be.skynetblogs.be/

Aquarium 2.50mLx0.80mbr x 0.67m waterstand
Rek met 6 x Aquarium 110 x 50 x 42 (H) cm, waarvan 2 gedeeld door 2.

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 26 okt 2018, 11:52

leuke tip. zal het overwegen. wacht nog op antwoord of ze de vis zeker hebben.

David

Bericht door David » 26 okt 2018, 18:53

Ik haal mijn vissen ook het liefste op! Leuk uitje toch. :)

Overigens herken ik de ervaringen wel met Duitse organisaties / webwinkels. Zo ook geprobeerd een bak te bestellen via Friedeberg ATD. Uiteindelijk toch afgehaakt omdat ik er te ongeduldig voor ben en ik qua service iets anders verwacht als ik een bak bestel.

Plaats reactie