Waarom is het hier zo stil???

over het meer, deze site, beurzen, winkels, etc.
CoenB

Waarom is het hier zo stil???

Bericht door CoenB » 30 okt 2016, 15:55

Ik ben een tijdje niet meer op dit forum geweest. (Overgestapt naar de "buren".) Maar wat mij opvalt is dat het hier heel erg stil is geworden, ik zie op Malawifreaks veel meer activiteit..
"Vroeger" waren hier verhitte (soms iets te heet) discussies. Maar meestal bedoeld om te "helpen". Waar is iedereen gebleven?
Komt het omdat er veel mensen "weg" zijn gegaan... of elders hun heil hebben gezocht...

Ik zou graag willen weten wat er aan de hand is... om ervoor te zorgen dat dit mooie informatieplatform niet ten onder gaat...

Groetjes,
Coen

Lowlife

Re: Waarom is het hier zo stil???

Bericht door Lowlife » 30 okt 2016, 20:15

De reden waarom ik zelf minder op dit forum schrijf komt doordat ik het drukker heb met allerlei andere zaken. Ben in mei van dit jaar van de Scheveningse gevangenis overgeplaatst naar die van Zoetermeer en nu staat er weer een verhuizing terug te wachten. Even ter verduidelijking: ik werk in de gevangenis :D voordat men wat anders gaat denken.
Verder baal ik van mijn aquarium omdat er veel blauwe alg in zit en wat ik dacht rond augustus kwijt te zijn. Het is flink terug gekomen en dan maak je ook geen foto's om in je eigen topic te plaatsen.
Komende week ben ik vrij en ga dan de bak grondig aanpakken.

Wellicht zijn de forumleden eventjes forummoe en komen ze vanzelf weer terug.
I hear voices.....
And they don't like you.

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 30 okt 2016, 21:09

Een aantal fanatieke Tanganyika.nl forumleden zijn in de loop van de afgelopen ~2 jaar afgestapt van Tanganyika, waardoor de motor van het forum wat minder stevig ronkt (denk aan Art, Edin, oostijnoo, mijzelf etc).

Een forum is toch een beetje een zichzelf versterkend geheel, dus zodra de stuwende kracht wat afneemt, zakt het er daaromheen ook een beetje in. Niet getreurd, alle informatie staat nog op het forum, en zodra de Tanganyika-gekte weer wat toeneemt, kunnen we zo weer verder 8-)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

David

Bericht door David » 31 okt 2016, 18:39

Tanganyika cichliden zijn geweldig maar niet iedereen weet dat. Veel mensen die wat anders willen na de guppy's en tetra's vallen voor de felgekleurde Malawi cichliden of de rustige Zuid-Amerikanen. Er is dus niet veel nieuwe aanwas qua liefhebbers en veel starters krijgen al snel spijt omdat ze bij Tangs niet goed nagedacht hebben over hun bestand en ellende in de bak hebben. Denk bijvoorbeeld aan een te kleine bak met te weinig Tropheus die al snel bloat hebben. Bij Malawi zie je ook genoeg beginnersfouten maar daar zijn de gevolgen vaak minder heftig.

Als dan ook nog de harde kern van een forum wegvalt dan blijft er niet veel over.

Gerard

Bericht door Gerard » 31 okt 2016, 21:43

tsja, ik lees / check het forum ook nog wel, maar ben niet zo actief meer. Ik heb nog steeds een aquarium met Tropheus duboisi, dus het is niet weg..... Met de kinderen, tuin, sport, etc als afleiding, is het wel een beetje bijhouden en verder niet zo gek veel op het moment...
In der Beschränkung zeigt sich den Meister - Goethe
Mijn foto's op flickr

Tanganyikart

Bericht door Tanganyikart » 09 nov 2016, 18:07

Ik ben er nog hoor :).

Heb ook weer een Tangbak met T.duboisi en C. pleurospilus.
Maar ik merk dat je op een gegeven moment ook een soort van uitgepraat bent...

Alles bij elkaar is alle info uit het verleden hier terug te zoeken en ik denk dat bijna op alle vragen wel een antwoord is te vinden. We hebben in het verleden genoeg geouweh@@rd met zijn allen :D
Van Tropheus in harums tot Frontosa's in grote groepen... :wink:

Nog een oorzaak is dat er andere media zijn waar je info deelt en je makkelijker foto's van een bak of vissen op post.

JohnP

Bericht door JohnP » 28 dec 2016, 19:55

De reden dat ik niet vaak te zien ben is omdat mijn 2 meter bak is lek gegaan.
De inrichting van het huis iet wat gewijzigd waardoor ik het straks met een rio 180 moet doen en daar past mijn geliefde vissen de Mikula's en de tropeus niet in.
Maar de echte reden waarom het hier rustig is heb ik nog niet voorbij zien komen.
Ik dat de forum leden worden weg gejaagd door betweterige personen.
Wie de schoen past trekt hem aan.
Maar dat is mijn mening.

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 29 dec 2016, 06:36

JohnP schreef:Maar de echte reden waarom het hier rustig is heb ik nog niet voorbij zien komen.
Maar dat is mijn mening.
Dat is zeker waar, de sfeer was hier soms om te snijden. Veel van die mensen komen hier niet meer, dus hopelijk kunnen we dat probleem in de toekomst vermijden :)
Tanganyikart schreef:Ik ben er nog hoor :).

Pics or it didn't happen :D
Tanganyikart schreef:Maar ik merk dat je op een gegeven moment ook een soort van uitgepraat bent...
Veel problemen hebben we hier al getackled inderdaad, maar kijken naar andermans bak blijft leuk!
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Mike Laan

Bericht door Mike Laan » 29 dec 2016, 18:10

Ben ook een tijd weggeweest heb een tijdje Malawis gekweekt maar merk dat de tanga/tropheus toch weer gaat kriebelen wil toch langzamerhand de overstap in fases naar tangs gaan doen .
Wat inderdaad denk veel mensen heeft tegen gehouden of weggejaagd is de sfeer die op een gegeven moment hier was ontstaan

leemaes

Bericht door leemaes » 29 dec 2016, 18:30

Mike Laan schreef: Wat inderdaad denk veel mensen heeft tegen gehouden of weggejaagd is de sfeer die op een gegeven moment hier was ontstaan
Ik ga ook nog eens een poging doen. Mike heeft gelijk. Het heeft hier niet bepaald een goede sfeer gehad.
Tropheus kabayeye yellow rainbow

Tanganyikart

Bericht door Tanganyikart » 30 dec 2016, 14:42

Tanganyikart schreef:
Ik ben er nog hoor :).

Pics or it didn't happen :D
Nog een oorzaak is dat er andere media zijn waar je info deelt en je makkelijker foto's van een bak of vissen op post.
:wink:
Ik zou graag een foto posten, maar heb het gehad met dat gedoe. Al mijn foto's zijn destijds van de (zg) gratis site verdwenen en van anderen kreeg ik waarschuwingen dat ik moest gaan betalen als ik er niet meer mee deed.

Mijn bak staat op Facebook, heel simpel :wink:

Erwin8
Contacteer:

Bericht door Erwin8 » 31 dec 2016, 13:30

Ook ik ben weg gegaan,

"JohnP schreef:
Maar de echte reden waarom het hier rustig is heb ik nog niet voorbij zien komen.
Maar dat is mijn mening."

Wel...zo hoefde het voor mij ook niet meer. Ik praat en schrijf graag over mijn visjes, zie wat ik zie hoe ze zich gedragen, als er dan iemand is die dat allemaal in twijfel trekt, hoeft het niet meer.
Het forum zou ook wat gemoderniseerd mogen worden, vooral het foto's opladen rechtstreeks van op je eigen computer zou moeten kunnen. ( zou het moeilijk zijn dit forum om te zetten naar het type van http://www.malawifreaks.nl/ ? Dit vind ik een mooie format)

Verder wil ik gerust "helpen" het forum een beetje in de gaten te houden. ( doe ik al voor enkele website's die ik zelf in elkaar gestoken heb)
Laatst gewijzigd door Erwin8 op 31 dec 2016, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
http://tanganyika-be.skynetblogs.be/

Aquarium 2.50mLx0.80mbr x 0.67m waterstand
Rek met 6 x Aquarium 110 x 50 x 42 (H) cm, waarvan 2 gedeeld door 2.

JohnP

Bericht door JohnP » 31 dec 2016, 14:06

Erwin8 schreef:Ook ik ben weg gegaan,

"JohnP schreef:
Maar dat is mijn mening."

Wel...zo hoefde het voor mij ook niet meer. Ik praat en schrijf graag over mijn visjes, zie wat ik zie hoe ze zich gedragen, als er dan iemand is die dat allemaal in twijfel trekt, hoef het niet meer.
Het forum zou ook wat gemoderniseerd mogen worden, vooral het foto's opladen rechtstreeks van op je eigen computer zou moeten kunnen. ( zou het moeilijk zijn dit forum om te zetten naar het type van http://www.malawifreaks.nl/ ? Dit vind ik een mooie format)

Verder wil ik gerust "helpen" het forum een beetje in de gaten te houden. ( doe ik al voor enkele website's die ik zelf in elkaar gestoken heb)
Idd zo zie ik het ook, waarom op alles een negatieve manier beantwoorden.
Het leek er op een gegeven moment op dat alleen hun mening telde (boeken wijsheid wat je het ook mag noemen).
Maar we houden allemaal van onze hobby en het houden van vissen welke soort het ook mag zijn.
Laten daar van genieten .

David

Bericht door David » 31 dec 2016, 15:53

Zou wel leuk zijn als dit forum weer wat actiever zou worden. Het is erg leuk om te volgen hoe het met de bakken van diverse liefhebbers gaat en te kunnen rekenen op de jarenlange ervaring van de Tanganyika veteranen. Ook voor de nieuwelingen zou de stap naar het succesvol houden van Tangs een stuk makkelijker worden. Wat strakkere moderatie zou kunnen helpen om de sfeer goed te houden.

Erwin8
Contacteer:

Bericht door Erwin8 » 31 dec 2016, 16:31

David schreef:. "Wat strakkere moderatie zou kunnen helpen om de sfeer goed te houden.
Inderdaad, zo zie ik het ook.
http://tanganyika-be.skynetblogs.be/

Aquarium 2.50mLx0.80mbr x 0.67m waterstand
Rek met 6 x Aquarium 110 x 50 x 42 (H) cm, waarvan 2 gedeeld door 2.

Plaats reactie