Negatieve reviews

over het meer, deze site, beurzen, winkels, etc.
Plaats reactie
eVolution

Negatieve reviews

Bericht door eVolution » 08 mar 2019, 13:01

Beste leden,

Op dit forum is er het beleid dat er geen negatieve reviews van verkopers en bouwers mogen geplaatst. Ik zal dit beleid respecteren en in dit bericht geen namen noemen van verkopers of bouwers. Maar mede dankzij dit beleid ben ik afgegaan op een hele hoop positieve reacties m.b.t. een verkoper/bouwer. Met als gevolg dat ik voor een aanzienlijk bedrag een behoorlijke miskoop heb gedaan en nu kan fluiten naar (een groot deel) van mijn centen.

Voor jullie beeld wat fotomateriaal van het geleverde prutswerk:
Afbeelding
Hier is te zien hoe de bovenkant is afgerafeld en er 2 gaten ontbreken waardoor de filter niet kan worden geïnstalleerd. Dit was wel allemaal uitvoerig van te voren besproken incl. foto's die ik had aangeleverd.
Afbeelding
Hier is de staat van het glas te zien met allerlei kitresten, ook was de naad niet sluitend met als gevolg een lekkage. De bouwer in kwestie wilde dit achteraf oplossen door gewoon siliconenkit bij te spuiten. Terwijl algemeen bekend is dat dit niet zomaar kan en het aquarium dan in zijn geheel uit elkaar gehaald dient te worden, gereinigd en opnieuw opgebouwd moet worden.

Wellicht een idee om dit beleid te heroverwegen. Nu worden verkopers/bouwers in bescherming genomen, terwijl dit helemaal niet nodig zou hoeven zijn, waarom hebben zij negatieve reacties te vrezen als hun diensten in orde zijn? Hobbyisten betalen hiervoor de prijs omdat mede dankzij dit beleid voor hen onduidelijk is wat zij mogen verwachten van een verkoper/bouwer.

oostijnoo

Re: Negatieve reviews

Bericht door oostijnoo » 08 mar 2019, 19:57

Tja...sommige bakkenknutselaars zouden beter geen bakken plakken.

Een gat boren is echter niet zo moeilijk.
Dat kan ik wel effe komen doen.
De bak netjes lekvrij maken stelt ook niet veel voor en kan ik ook nog wel zonder dat deze uit elkaar moet.
Doe me maar een pb bij interesse.
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 08 mar 2019, 20:05

Nog even over de gaten in de bak.
Er werd niet langs 2 kanten geboord...vandaar de afgebroken gat-randen. Opzich doet dat niets aan de stevigheid van de bak, niet echt een probleem dus.
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

Slavi
Contacteer:

Bericht door Slavi » 08 mar 2019, 21:24

Jammer van deze slechte ervaring.

Het beleid begrijp ik wel. Eerlijke ervaringen zouden geen probleem zijn. Ik heb nog niet lang geleden ook een slechte ervaring gehad met een bedrijf. Dan vind ik het ook jammer dat ik dat hier niet kan delen.
Er zijn echter ook massa’s onredelijke mensen die bedrijven onterecht afbranden. En dan is een beleid zoals dat hier wel terecht. Veel nut heeft het natuurlijk niet want verder kan je wel bijna overal je mening ventileren.
Gr,
Björn

Mijn bakken:
300*80*75 / 120*80*70 / Ex-200*80*70
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308

Dan

Bericht door Dan » 09 mar 2019, 12:59

eVolution schreef:
08 mar 2019, 13:01
Maar mede dankzij dit beleid ben ik afgegaan op een hele hoop positieve reacties m.b.t. een verkoper/bouwer. Met als gevolg dat ik voor een aanzienlijk bedrag een behoorlijke miskoop heb gedaan en nu kan fluiten naar (een groot deel) van mijn centen.
Helaas komt het omgekeerde op internet in zijn algemeen ook veelvuldig voor en kun je er bij positieve recensies ook niet altijd vanuit gaan dat ze kloppen. Vervelend dat je een slechte ervaring hebt gehad, gelukkig zijn het geen onoverkomelijke problemen, al blijft het erg vervelend.

m.v.g.
Dan

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 01 mei 2019, 15:24

ouder topic, maar wel een zinvol addendum denk ik:

Ik begrijp je frustratie. Maar...
Negatieve ervaringen staan "eeuwig" op het internet en kunnen een bedrijf enorm beschadigen. Lezers kunnen niet beoordelen hoe een koper en verkoper tot een overeenkomst zijn gekomen. Evenmin of afspraken zijn nageleefd en of het product is behandeld zoals dat zou moeten. Om niet elke casus te hoeven wegen, is er 1 lijn getrokken. Een forum is geen geschikt medium voor fabrikant gerelateerde productervaringen.

En daarom zijn review-sites zo handig. Daar kan je, mits voldoende reviews, een redelijk beeld krijgen. Maar ook ik ben wel eens op mijn snuit gegaan bij een bedrijf waar 4,9 uit 5 werd gescoord. Misschien trof ik een medewerker die zijn dag niet had, misschien heb ik zelf bij iemand precies de verkeerde knopjes ingedrukt. Soms neem ik dan mijn verlies, soms bijt ik mij er in vast. Ligt er maar net aan hoe sterk ik denk dat mijn zaak is.

Jouw ervaringen zijn echter wél zinvol: anderen leren welke fouten er mogelijk zijn, en kunnen die wellicht voorkomen door duidelijke bouwtekeningen te overleggen via e-mail (met bevestiging dat de tekeningen voldoende duidelijk zijn), of schriftelijke afspraken te maken over de verwachtingen. Zwart op wit, met "echte" bedrijven, en je staat dan als consument redelijk sterk. Dit topic is dus zeker zeer nuttig.

Over de foto's heb ik nog wel een opmerking: gaten boren in trekstrips of stabilisatiestrips zal een bakkenbouwer niet graag doen. Deze structuren zijn er juist om voor steun en rigiditeit.

Plaats reactie