Baarscichlids Heeft Frontosa Widvang

voor vragen over de verschillende Tanganyikacichliden
Marcel_renet

Re: Baarscichlids Heeft Frontosa Widvang

Bericht door Marcel_renet » 04 nov 2018, 19:33

Ik begrijp je bericht stijn .
Zo dacht ik er vroeger ook over tot dat ik zelf wildvang in mijn aquarium had.
Ik ben het met je eens maar het weerhoud mij niet om geen wildvang in mijn aquarium te stoppen .
En wat je zei over de redenen over wildvang vis exporteren voor de bevolking daar zijn geen excusses om het te rechtvaardigen om wildvang in mijn aquarium te stoppen .
.
Bij mijn wildvang malawi biotoop heb ik nog nooit problemen ondervonden door kh+ toe te voegen .
Ik heb wel problemen gehad door dit noet te doen mijn kh is 4 uit mijm kraan.
Toen ik ben gegonnen met kh toe te voegen merkte ik dat mijn wildvang malawi s dat erg op prijs stelde.
Ik gebruik sera pond bio balance 90gr op 2000 liter voor 1 kh verhoging . Het mooie van dit spul is dat de witte waas binnen 5 min weg is en dat het 3 dagen duurt voordat het helemaal opgelost is .
Daar kwam ik achter door het meten van het water . Dus de verhoging is heel gelijdelijk vaak deed ik hem met max 2 kh verhoging . Om de 2 weken na water wissel.
En wat je zegt over water kwaliteit van ons water dat dat eigenlijk niet goed is voor de vis .omdat dat anders is als het meer
Tenminste zo komt het over .
Als dat zo zou wezen dan zal die vis niet opkleur komen en zou hij altijd stress hebben .
En zou hij sterven aan flagelaten.
En ja als ik mijn water niet verhoog net kh plus .
Dan is dit het geval bij mij
En nog een ander ding over de grote van het aquarium.
Zo een vis als voorbeeld een rots bewoner in het meer .
Ik weet het niet zeker wat ik ga zeggen .
Maar ik denk niet dat die vis heel zijn leven het meer op en neer zwemt maar dat hij gewoon ze eigen omgeving als woon plek heeft .
Een vis zal zich zelf aanpassen uit eindelijk .
Dat doen wij mensen ook .
Ga maar is naar de jungle of ga maar is naar de bergen of naar de woestijn of naar de caribien .
Ja de eerste weken heeft je lichaam last van dat klinaat maar na een paar weken ben je het gewent .
.
Weetje wat ik nou zelf veel zieliger vind .
Dat er kippen en koeien worden geboren die vet worden gemest voor de slachtbank .
Dat vind ik veel zieliger maar toch eet ik ze op omdat mijn lichaam die stoffen nodig heeft wat in die beesten zitten.
Vis eet ik niet . Want ik vind het ook zielig dat de zee leeg word geroofd voor comsumptie.
En dan krabben die levend in een kookend hete pan worden gegooit omdat ze dan beter smaken .ik heb dat een paar keer gehoord die krabben gillen echt hard dan .
Dat vind ik zielig .
Maar wv vis in mijn aquarium nee daar heb ik geen probleem mee.
Wv vis in een kweek bak van 1 meter zonder stenen etc etc dat vind ik ook zielig .puur om te kweken.
Als mijn wv vissen een bek vol hebben .
Ik zal die vrouw ook niet uitvangen .
Te veel stress voor dat beest .
De jonkies zal ik wel uitvangen als ze te groot worden.
Maar de wv laat ik met rust .
Ok ik dwaalde een beetje af .
Maar dat is wat ik vind .

Plaats reactie