vraagprijs tropheus

voor vragen over de verschillende Tanganyikacichliden
Nynke

vraagprijs tropheus

Bericht door Nynke » 30 jan 2013, 16:59

Ik krijg de vraag wat ik voor 30 tropheus f2 wil hebben.

Mijn vorige advertentie dat ze 8.50 per stuk kosten heb ik 0 reacties op gehad.
Nu hoef ik er geen hoofdprijs voor. Maar wat zou een leuke prijs zijn voor 30 tropheus.
17 f1 tropheus met 25+ jongen
chipimbi's

Dirkteur

Re: vraagprijs tropheus

Bericht door Dirkteur » 30 jan 2013, 17:03

Gaat het over Chipimbi's?

Enkele zaken die mee de prijs bepalen

soort
grootte
Kleurechtheid naar soort toe
generatie

Soms ook woonplaats

en vooral...of er geïnteresseerde kopers zijn. Klinkt dom, maar populariteit en belangstelling is vaak recht evenredig op de prijs.
Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus!

Tanganyikart

Bericht door Tanganyikart » 30 jan 2013, 17:13

Wat is "kleurechtheid naar de soort toe"? :shock: :D

In het verleden verkocht ik groepjes Tropheus van 15 jongen van ongeveer 4 cm groot voor 50 euro.
Jongen waren dan uitgevangen uit de grote bak, dus niet "gekweekt".
Laatst gewijzigd door Tanganyikart op 30 jan 2013, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Nynke

Bericht door Nynke » 30 jan 2013, 17:13

hja rond de 175 euro ? Of toch 150 of ben ik dan nog steeds duur ?
De vissen zijn volwassen, halfwas en jongen de meeste zijn groter dan 4 cm

Dus echt een mix

Hier zie je de echte mooie kleur
Wat bijna alle tropheus wel laten zien

Ze zwemmen nog allemaal in de bak, dus als ik ze er uit ga vangen moet de hele bak leeg.
chipimbi's

Dirkteur

Bericht door Dirkteur » 30 jan 2013, 21:02

Eerlijk...ik denk dat 8,5€ voor deze soort voor 4cm of halfwas...niet te weinig is. Als je dat er voor krijgt, denk ik dat je een goede zaak hebt gedaan.

Deze soort is niet de kleurrijkste, waarmee ik niet zeg dat ze niet de moeite waard zijn. Soms is less more, ook in kleuren. Maar ze hebben niet de marktwaarde van bvb een red Rainbow, Chaitika, of Ilangi...

Althans, dat is mij mening.

Wat ik bedoel met kleurechtheid? Vissen horen gekleurd te zijn zoals het zou moeten. Bvb Ikola's hebben een brede egale gele band en een rood randje aan de ogen. Doorkweken geeft vaak onafgelijnde banden of "mooning" (zwarte vage kleuren in de band).

sven_749

Bericht door sven_749 » 30 jan 2013, 21:35

'zaken doen'
'marktwaarde'

Ik krijg een flashback-gevoel naar m'n opleiding handel..

Ik wil hier niet te veel woorden aan vuil maken maar hopelijk wordt het welzijn van de dieren voorop gesteld ten opzichte van de prijs die er voor 'moet' gekregen worden :!:

Tanganyikart

Bericht door Tanganyikart » 30 jan 2013, 21:40

Helemaal mee eens, dit klinkt allemaal zo overdacht zakelijk.

Tropheus hebben nooit zo'n perfect patroon,
ik heb Bulu-point pond-bred exemplaren gehad die een vlek hadden, twee vlekken of weinig vlek.
Dominante Ikola mannen hebben zo'n brede band, volkomen geel,
maar de meest onderdrukte exemplaren kunnen bijna zwart zijn.

In algemene zin zijn altijd alleen de dominante mannen compleet en egaal gekleurd.
Een groep waarvan alle exemplaren er zo uitzien zou ik eerder wantrouwen,
compleet onnatuurlijk namelijk.

Ik geef liever Tropheus weg als ze in een correct ingerichte grote bak terechtkomen,
dan dat je je dieren zo op "waarde gaat schatten".

Dirkteur

Bericht door Dirkteur » 30 jan 2013, 21:51

ja ja ja...moraalridders... :mrgreen:

Ipv dingen te lezen die jullie interpreteren maar er niet staan, zouden jullie beter lezen wat er wel staat en NIETS meer dan dat.

Ik denk dat mijn antwoord een antwoord is op zijn vraag. Of wij zo moeten handelen, das een andere zaak.

Als ik vroeger een vis had met bvb een beschadigd oog, verwijderde ik die ook, want ik vond dat maar niks...intussen, enkele jaren later ben ik van mening dat wij ook verre van perfect zijn en net zoals mensen, onze geliefde vissen ook een leven verdienen, ondanks het niet perfect zijn.

Maar ik weet wel wat jullie bedoelen. Onze dieren moeten onze prioriteit zijn, als wie dan ook daar dan ook iets wil aan overhouden, op een eerlijke en diervriendelijke manier, zal daar ook wel niks verkeerd mee zijn. We zullen er niet rijk van worden ;).

Nynke

Bericht door Nynke » 30 jan 2013, 22:04

Oh ik wil echt niet overkomen dat ik dit puur voor het geld doe of iets dergelijks !! Ik heb zelf weinig geld en heb ook maanden moeten sparen voor mijn 17 tropheus.

Ik wilde eigenlijk weten wat de normale verkoop waarde is voor tweedehands tropheus omdat mijn andere advertentie 0,0 reactie kreeg, dus ik weet gewoon echt niet wat ik moest vragen. En omdat er zo weinig chipimbi te koop zijn heb ik gewoon geen vergelijkings materiaal.

Ik ben geen handelaar en mijn multies heb ik ook gewoon veel te goedkoop de deur uit gedaan. 2 dagen later stonden ze op marktplaats van de dubbele van mijn prijs !! Dat wil ik nu niet met mijn tropeus, ik wil dat ze een goed huisje krijgen en niet bij een andere handelaar in de bak belanden.

Het enige waarom ik toch geld voor mijn vissen vraag is vanwege de ombouw die ik nog steeds moet maken. Omdat ik simpel weg gewoon niet aan het sparen kom, dushja met die 150 euro kan ik hopelijk toch een mooie ombouw maken voor mijn aquarium. :wink: Niet iedereen "zwemt" in het geld als sommige andere.
chipimbi's

sven_749

Bericht door sven_749 » 30 jan 2013, 22:27

Nynke, mijn reactie was niet rechtstreeks naar u gericht.. Uw vraag is alles behalve verkeerd, ik heb echter m'n bedenkingen bij papakroket z'n reacties.. Ieder persoon heeft een andere mentaliteit betreffende de hobby.. Wat in mijn ogen goed is, is door een ander z'n ogen verkeerd en omgekeerd geldt dit uiteraard ook.. That's life 8-)

Soit, ivm je vraag.. Als je een wrang gevoel hebt bij de verkoop van je vissen, doe het dan niet (uiteindelijk moet het gewoon leuk blijven, simpeler gezegd kan niet).. Stel voor jezelf een bodemprijs op en bespreek dit met de geïnteresseerde persoon. Als deze persoon een hart voor vissen heeft, denk ik wel dat er een bedrag kan overeen gekomen worden..

Dirkteur

Bericht door Dirkteur » 30 jan 2013, 22:51

SvenJ schreef:Uw vraag is alles behalve verkeerd, ik heb echter m'n bedenkingen bij papakroket z'n reacties..
Verklaar je nader ipv rond de pot te draaien...of eigenlijk...doe dat maar niet, want je kent me niet en ik hou niet van mensen die graag vuurtje stook doen (de boel in de fik willen steken).

Ik veronderstel dat SvenJ de nieuwe gebruikersnaam is van Peshk? Dat verklaart weer veel. Een vos verliest wel zijn haren...

Nynke, je vraag kwam mij absoluut niet verkeerd of handelsmatig over, zeker niet. En je mag best je vissen verkopen voor een bedrag of prijs waar jij je goed bij voelt. Het zijn tenslotte JOUW vissen, waar jij voor betaald hebt, en die jouw eigendom zijn.

Ik dacht dat mijn antwoord een antwoord op je vraag was waardoor je meer info kreeg op wat je wilde weten.
Art schreef:Ik geef liever Tropheus weg als ze in een correct ingerichte grote bak terechtkomen,
dan dat je je dieren zo op "waarde gaat schatten".
Art, volledig mee eens, maar zoals ik zei, Nynke vroeg haar iets af...ik dacht haar wel te kunnen antwoorden op haar vraag...

Misschien is het dom te denken dat hulp geapprecieerd wordt...
Laatst gewijzigd door Dirkteur op 31 jan 2013, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Nynke

Bericht door Nynke » 30 jan 2013, 23:42

Oh ik stel jullie antwoorden erg op prijs. Hoe verschillend ze ook mogen zijn. :wink: Daarvoor is een forum toch, hoe meer mensen, hoe meer meningen, hoe meer we leren 8-)
chipimbi's

Nynke

Bericht door Nynke » 31 jan 2013, 15:04

Morgen komt iemand ze alle 30 ophalen :wink:
chipimbi's

Paula

Bericht door Paula » 31 jan 2013, 19:55

Nynke schreef:hja rond de 175 euro ? Of toch 150 of ben ik dan nog steeds duur ?
Dat is een nette prijs. :D

Paula
Tanganyika: "It's a kind of Magic".

Nynke

Bericht door Nynke » 01 feb 2013, 07:07

Gijs en Paula schreef:
Nynke schreef:hja rond de 175 euro ? Of toch 150 of ben ik dan nog steeds duur ?
Dat is een nette prijs. :D

Paula
Heb ze nu voor 100 euro verkocht, maar ik zit nu nog steeds met 70 tropheus :( :shock:
chipimbi's

Plaats reactie