neolamprologus pulcher eitjes

voor vragen over de verschillende Tanganyikacichliden
Plaats reactie
wouter.

neolamprologus pulcher eitjes

Bericht door wouter. » 28 feb 2013, 22:59

zoals ik in een ander forum meschien al had gezegt, heeft mijn neolamprologus pulcher sinds gister eitjes

gister heeft ze zoon 40-50 eitjes gelegd, en heb ik ze de eitjes zien bewaken, maar ze heeft de eitjes niet gewaaierd. vandaag zat het mannetje en het vrouwtje wel wat meer bij de eitjes maar zaten ze steeds aan de eitjes te bijten.

nu zitten er nog maar zoon 15 eitjes op de steen, ik weet eigenlijk wel zeker dat deze ook worden opgegeten maar mijn vraag was:

1. hoe worden deze eitjes nou eigenlijk bevrucht want ik heb ze ongeveer van af dat er 10 eitjes lagen gevolgd maar heb ze niet de eitjes zien bevruchten

2. hoort het niet zo dat de eitjes moeten worden gewaaierd?

ik weet in ieder geval nu wel bijna zeker dat het n koppeltje is , of zou het ook gewoon kunnen zijn dat ze een keer gewoon onbevruchte eitjes heeft gelegd?

JCB

Re: neolamprologus pulcher eitjes

Bericht door JCB » 01 mar 2013, 06:51

In je andere topic zeg je dat ze al straatjes hebben en zwemmen en hier dat ze binnen 1 dag weg zijn? Verder heb je het over brichardi en pulcher dat zijn 2 verschillende vis soorten hé ;-)

Als ze al straatjes hadden heb je kans dat ze nu ergens in en kuil in je bak liggen en bewaakt worden. Waren ze onbevrucht dan zijn ze waarschijnlijk opgegeten.
Tanganyika, it's a kind of magic.

wouter.

Re: neolamprologus pulcher eitjes

Bericht door wouter. » 01 mar 2013, 09:21

sorry mijn excuses, klopt ik heb snel even gekeken en wou het gelijk even melden op het forum, kwam er later achter dat ik dus iets te snel had gekeken waardoor ik me had vergist,

maar het zijn dus echt alleen nog maar eitjes ik dacht dat ze al staartjes hadden en al maar dat was gewoon vuiligheid dat door de bak zweef :?

Plaats reactie