meerdere Julidochromis/Neolamprologus-soorten in 1 aquarium?

voor vragen over de verschillende Tanganyikacichliden
JCB

Re: meerdere Julidochromis/Neolamprologus-soorten in 1 aquar

Bericht door JCB » 25 mar 2013, 15:03

Edw1n schreef: in plaats daarvan kan ik ook kiezen voor een paar extra rotsbewoners.
En dat kan dus juist niet. Een rotsbewoner zal een gedeelte van de rotsen in je bak claimen waar de gibberosa`s willen zitten. Haplotaxodons bv zullen in de bak hangen maar de gibberosa`s op geen enkele manier tot last zijn. Je kan dus niet kiezen voor geen vrijzwemmers en dan maar wat meer rotsbewoners.
Tanganyika, it's a kind of magic.

Edw1n

Bericht door Edw1n » 25 mar 2013, 18:21

JCB schreef:
Edw1n schreef: in plaats daarvan kan ik ook kiezen voor een paar extra rotsbewoners.
En dat kan dus juist niet. Een rotsbewoner zal een gedeelte van de rotsen in je bak claimen waar de gibberosa`s willen zitten. Haplotaxodons bv zullen in de bak hangen maar de gibberosa`s op geen enkele manier tot last zijn. Je kan dus niet kiezen voor geen vrijzwemmers en dan maar wat meer rotsbewoners.
Snap ik, ik dacht echter dat de frontosa's die 'kleine' rotsbewoners wel weg jagen indien nodig? Eigenlijk is het dan dus ook niet zo'n goed plan om er uberhaupt rotsbewoners bij te doen, dan had ik beter alleen vrijzwemmers erbij moeten doen.... :shock:

Corwin de Kok

Bericht door Corwin de Kok » 25 mar 2013, 19:20

1/4 Frontosa
11 x Haplotaxodon microlepis
1/1 Altolamprologus compreciceps "gold"

En je hebt een prachtig bestand!

Edw1n

Bericht door Edw1n » 27 mar 2013, 21:41

Corwin de Kok schreef:1/4 Frontosa
11 x Haplotaxodon microlepis
1/1 Altolamprologus compreciceps "gold"

En je hebt een prachtig bestand!
Is zeker een leuk bestand; echter geen optie meer 8-)
11x Altolamprologus bij 4 of 5 frontosa'svind ik niet in mijn bak passen.... Eén ding waar ik echt heel huiverig voor ben is overbezetting :wink: En 11x 20cm plus 5x30cm(/35cm) is echt veel te veel voor een bak met rond de 1400liter netto vind ik persoonlijk. Ik vind mijn bestand nu eigenlijk al over the edge, zou zomaar eens kunnen dat als de frontosa's volwassen en groot zijn er zelfs uit het huidige bestand al vissen weg moeten...
Maar dat is volgens mij nog wel 1,5 a 2 jaar van nu 8-)

Plaats reactie