bestand

voor vragen over de verschillende Tanganyikacichliden
Jimmy

bestand

Bericht door Jimmy » 02 mei 2013, 10:38

Is dit in het Nederlands ?

Mooneater
Contacteer:

Re: bestand

Bericht door Mooneater » 02 mei 2013, 11:56

Petrochromis schreef:Geen reactie meer

Als jij nu een aquarium van 160x80x80 zou hebben staan wat zullen jullie er in zetten

Laat de voorstellen maar komen ?

Mvg ;-)

Tsja, dat is lastig, in een 1.60m bak kan ontzettend veel, het hangt er echt van af wat voor type biotoop bak je wil maken,
wil je een ondiepwater bak, gecentreerd rond algeneters (tropheus etc), of een diepwaterbak met bijv greenwoodochromis, of een overgangsbak met neolamprologinen, of misschien iets gebouwd rond een grote school cyprichromissen?
In een dergelijke bak zou je ook een groot slakkenhuiskerkhof (1000en slakkenhuizen) kunnen maken met meerdere L. Callipterus mannen...
Of een zandbiotoop met bijv een groep xenotilapia's / ectodus / aulonocranus / enantiopus.

Het is maar net welke soort je het meest aanspreekt :)
Dus zoals Art al aangaf, misschien is het handig eerst een "blikvanger" / centrale soort te kiezen, en daar de rest rond te bouwen. Met de soorten die je tot nu toe hebt aangegeven kan je nog alle kanten op...
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Tanganyikart

Bericht door Tanganyikart » 02 mei 2013, 13:03

Is dit in het Nederlands ?
Tuurlijk :)

Zie hierzo, derde boek uit de lijst.
Er is tegenwoordig een vernieuwde versie met de kop van een calvus op de kaft.

De Tanganyika vissenbijbel, zeg maar :wink:

Jimmy

bestand

Bericht door Jimmy » 02 mei 2013, 13:44

Ik heb al 2 soorten die ik er al ga inzetten
Die staan in het beging van het topic
Mvg ;-)[/quote]

Tsja, dat is lastig, in een 1.60m bak kan ontzettend veel, het hangt er echt van af wat voor type biotoop bak je wil maken,
wil je een ondiepwater bak, gecentreerd rond algeneters (tropheus etc), of een diepwaterbak met bijv greenwoodochromis, of een overgangsbak met neolamprologinen, of misschien iets gebouwd rond een grote school cyprichromissen?
In een dergelijke bak zou je ook een groot slakkenhuiskerkhof (1000en slakkenhuizen) kunnen maken met meerdere L. Callipterus mannen...
Of een zandbiotoop met bijv een groep xenotilapia's / ectodus / aulonocranus / enantiopus.

Dus zoals Art al aangaf, misschien is het handig eerst een "blikvanger" / centrale soort te kiezen, en daar de rest rond te bouwen. Met de soorten die je tot nu toe hebt aangegeven kan je nog alle kanten op...[/quote]
Laatst gewijzigd door Jimmy op 02 mei 2013, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Jimmy

Bericht door Jimmy » 02 mei 2013, 14:22

Mooneater schreef:
Petrochromis schreef:Geen reactie meer

Als jij nu een aquarium van 160x80x80 zou hebben staan wat zullen jullie er in zetten

Laat de voorstellen maar komen ?

Mvg ;-)

Dus zoals Art al aangaf, misschien is het handig eerst een "blikvanger" / centrale soort te kiezen, en daar de rest rond te bouwen. Met de soorten die je tot nu toe hebt aangegeven kan je nog alle kanten op...

ik heb al 2 soorten die ik er zeker in ga zetten en dat zijn

Altolamprologus compressiceps fire fin
Neolamprologus beuscheri Kamakonde gold zaire

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 02 mei 2013, 15:39

Petrochromis schreef: ik heb al 2 soorten die ik er zeker in ga zetten en dat zijn

Altolamprologus compressiceps fire fin
Neolamprologus beuscheri Kamakonde gold zaire
Mooneater schreef:Met de soorten die je tot nu toe hebt aangegeven kan je nog alle kanten op...
Je zou kunnen denken wellicht aan een soort van diepwater biotoop, met als mogelijke soorten: Greenwoodochromis christyi , Gnatochromis permaxillaris, Lamprologus lemairii, Neolamprologus pectoralis, Neolamprologus obscurus, Neolamprologus prochilus, misschien een Lepidiolamprologus soort, of een groep Haplotaxodons?

Eigenlijk dus een soort van Cyphotilapia diepwater bak, maar dan zonder de Cyphotilapia ;)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Jimmy

Bericht door Jimmy » 02 mei 2013, 16:07

ja spijtig dan heb ik een probleem

sorry voor de gene die deze vissen heeft maar zeker niet mijn smaak

de Lepidiolamprologus vind ik wel knap heb ik vroeger gehad

ik wouw liever Cyprichromis leptosoma utinta houden en schelpen bewoners en misschien een Enantiopus soort

:wink:

Plaats reactie