Ervaringen voer aquabeek

voor vragen over de verschillende Tanganyikacichliden
Plaats reactie
7w1273d

Ervaringen voer aquabeek

Bericht door 7w1273d » 06 mei 2013, 15:23

hallo,

ik heb een vraagje over het voer dat ze bij aquabeek aanbieden.

zijn er mensen die hier ervaring mee hebben prijs/kwaliteit met name met neolamprolugus simillis en synodontis sp. polly zamebezia white.

zit er namelijk over te denken om in de toekomst hierop over te stappen
get the best above and keep rising but never loose the negatives out of sight to keep learning

Paula

Re: Ervaringen voer aquabeek

Bericht door Paula » 06 mei 2013, 15:36

Wij gebruiken al jaren de fijne korrels en de zinkende korrels van Aquabeek. Goede ervaringen mee en prijstechnisch gezien volgens mij ook wel reëel. :mrgreen:

De vissen doen het er goed op en dat is het belangrijkste.

Paula
Tanganyika: "It's a kind of Magic".

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 06 mei 2013, 21:20

Zolang je de samenstelling van het voer niet kent ...weet je eigenlijk niets !

Dat bepaalde winkels hun zogenaamde huisvoer wat goedkoper aanbieden heeft veelal te maken met de massa's waarin ze inkopen, alles komt in bulk binnen en wordt daarna in kleinere porties verdeeld. Zegt niets over de kwaliteit van het voer natuurlijk.
Een afwisselend dieet lijkt me veel interessanter voor de dieren, dan zich te beperken tot maar 1 soort/merk voer.
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

perspicax

Bericht door perspicax » 06 mei 2013, 22:02

Naar de juiste samenstelling heb je meestal het raden en zeker bij bulkvoer.
Ik hou het bij voer van de bekende merken.

7w1273d

Bericht door 7w1273d » 06 mei 2013, 23:06

ik heb zeker ook de voorkeur voor een afwisselend dieet voor ons mensen is dat ook beter net zo goed als voor dieren.

bulkvoer lijkt mij niet perse mindere kwaliteit dan de "merk" voeren en ook van bulkvoer heb je zoals ik bemerkt heb bij aquabeek inieder geval ook zeker 5 soorten cichliden voeren.

nu heb ik

granulen smal cichlids jbl
tanganyika for predatory cichlids (vlokken) 5-10 cm deze verpulver ik
premium care bodem chips
tetra min hoofdvoer voor siervissen (zelden)
premium care voertabletten (zeer zelden)

dat is nog lang niet op en wil dit aanvullen met opfokvoer van aqaubeek.
get the best above and keep rising but never loose the negatives out of sight to keep learning

stijn12

Ervaringen voer aquabeek

Bericht door stijn12 » 06 mei 2013, 23:43

Dit gaat misschien niet over aquabeek maar wel over tetra..

Ik geeft al jaren elke dag tetra min aan al mijn dieren, en ze doen het er hier super op.

Dit wordt aangevult met wisselende soorten droogvoer die hier soms de ronde doen en 2/3x per week diepvries voer zoals artemia/cyclops/mysis/mosselvlees en zomers vaak levend voer in de vorm van watervlooien en jongen visjes.

Zoals ik al zei, mijn vissen doen het al jaren goed zo. Ik merk wel dat mijn dieren zomers mooier kleuren en leuker gedrag vertonen. Ook omdat ik dan levendiger voer denk ik.
200x60x60

CoenB

Bericht door CoenB » 07 mei 2013, 09:54

Als ze bij Aquabeek hetzelfde voer gebruiken als dat ze in zakken verkopen denk ik dat het perfect voer is. Zij kweken en hun eigen ( maar ook de andere vissen) zien er altijd goed uit.
Verder denk ik dat in veel van het betere visboer tegenwoordig zoveel zit dat je dit goed alleen kunt gebruiken.
Maar als je af en toe iets anders voert, voer of de manier waarop, geeft dit altijd extra leven

perspicax

Bericht door perspicax » 07 mei 2013, 10:30

Ik heb het voer van Aquabeek een tijdje geleden ook gebruikt en kan er niets slechts over zeggen. Ik moet wel zeggen dat ik steeds voer van verschillende merken en soorten heb staan die ik afwisselend gebruik.
Op dit moment voer ik Ocean Nutrition,Sera en Tropical.
Ik voer ook levende artemia en diepvriesvoer.

7w1273d

Bericht door 7w1273d » 08 mei 2013, 21:55

zoals ik al vermoeden maak ik uit de reacties op dat het niets uitmaakt zolang je maar afwisselt van voeders.

wat ik mij nu enkel nog afvraag is waar ik goedkoop vriesvoer of iets dergelijks kan halen/bestellen voor mijn simillis en synodontys.

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 09 mei 2013, 10:17

Vers en afwisselen is belangrijk. 6 weken na aanbreken verpakking gaat de voedingswaarde langzaam achteruit. Bij verkopers die zelf uitvullen weet je niet hoe lang de verpakking al aangebroken was. Dus wanneer er vochtige lucht bij het voer is gekomen.

En waarom zoek je goedkoop voer? Net of een paar Similis je arm zullen eten. Als je zelf levend voer gaat vangen kun je wel besparen en heb je nog beter voer ook. Maar dat wordt tegenwoordig door weinig aquarianen nog gedaan uit gemakzucht.

Plaats reactie