Neolamprologus zwemmen niet bij elkaar.

voor vragen over de verschillende Tanganyikacichliden
Plaats reactie
syppie

Neolamprologus zwemmen niet bij elkaar.

Bericht door syppie » 15 jan 2017, 00:03

Beste forumleden,

Sinds 3 dagen ben ik nu in bezit van de neolamprologus multifasciatus. Helaas blaasden ze de eerste dagen vooral naar elkaar en dacht ik naja dit zal vanzelf wel goedkomen.

Nu zwemmen al mijn 5 neolamprologussen allemaal apart van elkaar en blazen ze allemaal naar elkaar als een ander zijn territorium wil betreden ze hebben dus allemaal een eigen terretorium! In de bak zit op het moment nog 1 koppel aulonocara's die er volgende week uitgaan. Dit omdat ik de vissen eigenlijk pas volgend week wou aanschaffen maar ik er 2 kon ophalen bij iemand . Hier heb ik zelf 3 volwassen vissen bij gekocht en 4 kleintjes die nu beginnen te kleuren. Ik wist dat dit terretorium gedrag kon geven maar de bak is groot genoeg namelijk 1.60 ik vind het zo gek dat alle vissen kan elkaar gescheiden zitten. Is dat niet raar?

syppie

Re: Neolamprologus zwemmen niet bij elkaar.

Bericht door syppie » 15 jan 2017, 00:12

Er liggen trouwens een stuk of 15 huisjes in de bak. Deze zijn wel allemaal geclaimd door waarschijnlijk een mannetje. De jongen zitten hier wel bij

NielsO

Bericht door NielsO » 15 jan 2017, 02:31

Multi's zijn echte kolonievormers. 15 huisjes zal ook niet genoeg zijn, misschien dat daar wat strijd om is. Maak echt een grote hoop huisjes bij elkaar, zeg een oppervlakte van 40x30 oid helemaal vol huisjes. Geef ze dan even de tijd en kijk dan nog eens.

Mannetjes kunnen onderling wel wat territoriaal zijn en elk een deeltje van het slakkenhuiskerkhofje claimen. De dominantste man heeft dat bij jou waarschijnlijk al gedaan. :wink:

syppie

Bericht door syppie » 16 jan 2017, 15:05

Zojuist zijn 2 visjes bij het terretorium van het grote mannetje getrokken. Opvallend isdat het mannetje 1 waarschijnlijk vrouwtje in een schelp jaagt en dat aardig agressief doet. Wat is dit voor gedrag? Het is de grootste schelp die erin ligt

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 16 jan 2017, 20:47

syppie schreef:Zojuist zijn 2 visjes bij het terretorium van het grote mannetje getrokken. Opvallend isdat het mannetje 1 waarschijnlijk vrouwtje in een schelp jaagt en dat aardig agressief doet. Wat is dit voor gedrag? Het is de grootste schelp die erin ligt
Baltsgedrag denk ik :)

Slakkenhuizen kan je goedkoop kopen bij de groothandel (Sligro dacht ik), stuk of 40 voor een tientje.
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

syppie

Bericht door syppie » 16 jan 2017, 23:50

Ahh dat is wel top. Slakkenhuizen zijn geregeld! Toevallig vandaag al bij sligro geweest ze komen erin te liggen als ik de aulonocaras eruit vang. Nu heeft het niet zoveel zin aangezien over 2 weken waarschijnlijk alles toch weer op zn kop ligt voor het uitvangen van deze vissen

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 17 jan 2017, 13:34

syppie schreef:Ahh dat is wel top. Slakkenhuizen zijn geregeld! Toevallig vandaag al bij sligro geweest ze komen erin te liggen als ik de aulonocaras eruit vang. Nu heeft het niet zoveel zin aangezien over 2 weken waarschijnlijk alles toch weer op zn kop ligt voor het uitvangen van deze vissen
Ach zo erg in de weg liggen ze niet toch. En scheelt een hoop agressie. De aulonocara's gaan echt niet in je slakkenhuizen kruipen ;)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

NielsO

Bericht door NielsO » 17 jan 2017, 15:50

Dat wou ik ook zeggen inderdaad. Helemaal eens met M.E. :)

Plaats reactie