tropheus moorii

voor vragen over de verschillende Tanganyikacichliden
Plaats reactie
ruudzantman

tropheus moorii

Bericht door ruudzantman » 26 mar 2018, 23:32

is er iemand die weet waar ik, de tropheus moorii red rainbow kan kopen.
Wil een jonge groep van 16 vissen aanschaffen, wildvang of F1 kweek
gr ruud

Dan

Re: tropheus moorii

Bericht door Dan » 27 mar 2018, 09:20

Verduijn heeft wildvang
Dan

Leleupi white

Bericht door Leleupi white » 27 mar 2018, 12:15

80x40x40 multis /Leleupi
198x60x60wh in opbouw :D :D :D :D

Baars

Bericht door Baars » 27 mar 2018, 23:04

Dan schreef:
27 mar 2018, 09:20
Verduijn heeft wildvang
Zover ik weet zijn de wildvang niet te koop maar de nakweek daarvan (F1), behalve als ze recent hebben besloten om de wildvang groep te verkopen.

Edit:

Ik was zonet bij verduijn en er is (nu) inderdaad een wildvang groep die word aangeboden.
Volgens mij was de prijs per 5 stuks 170 euro!
Ik zou gewoon naar een F1 groepje gaan kijken, naast dat het je heel wat centen scheelt, heb je over het algemeen minder last van ziektes dan met wildvang vissen.

Ik zou helemaal geen wildvang vissen kopen -veel meer nadelen voor zowel de vissen als de natuur, dan voordelen t.o.v een nakweek vis-. Maar goed dat is een keuze die ieder voor zich zelf moet maken. Wellicht gooi ik hiermee de knuppel in het hoenderhok, maar wat mij betreft is er geen reden om een wildvang vis te kopen op een reden na, namelijk: om te kunnen pronken/zeggen dat je een "wildvang" vis heb.

behabe

Bericht door behabe » 07 apr 2018, 14:04

Verduijn heeft op dit moment wildvang zitten. Prijs per stuk 37€ bij afname van 5 35€. Ik heb zelf net een mooie groep van deze soort gekocht. Prachtige kleuren en één van de mooiste Tropheus soorten!!!!

En over het wel of niet kopen van Wildvang. Meneer Baars heeft liever nakweek en geen WF. Het maakt mij niet uit persoonlijk maar soms kan je ze alleen kopen als WF en niet als F1. En pronken dat het WF is, ja dat komt omdat ze vaak duurder zijn dan F1.

Baars

Bericht door Baars » 07 apr 2018, 23:31

behabe schreef:
07 apr 2018, 14:04

En over het wel of niet kopen van Wildvang. Meneer Baars heeft liever nakweek en geen WF. Het maakt mij niet uit persoonlijk maar soms kan je ze alleen kopen als WF en niet als F1. En pronken dat het WF is, ja dat komt omdat ze vaak duurder zijn dan F1.
Natuurlijk heb ik "liever" nakweek, voor mij iets heel vanzelfsprekend....

Ieder moet het natuurlijk zelf weten Bert, maar voor het geval dat een beginnend hobbyist denkt dat wildvang beter is, wil ik dat fabeltje in ieder geval alvast de wereld uit helpen. Ik hoop daarmee dat een beginnend mede hobbyist veel geld zal besparen en teleurstelling voorkomt, dat zal hopelijk ook een reden zijn voor een langdurige hobby met veel plezier.

Trouwens als het je persoonlijk niet uitmaakt, ze hadden/hebben ook gewoon F1.....

Wildvang kopen omdat er geen F1 is: de "meeste" die dit zeggen, gebruiken gewoon een ouderwetse "rokers" argument :lol:

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 08 apr 2018, 02:23

Natuurlijk ga je voor nakweek ! Dat is al heel lang geen discussie meer.
Het Meer is bijna leeggeroofd voor de hobby. Als voorbeeld kan je Tropheus Duboisi Maswa aanhalen, de duikers zien er nog zelden.
Je wilt niet weten hoeveel wv dieren er vroegtijdig sterven. Zowel op transport als in onze bakken.
Door onze onkunde, ik moet er spijtig genoeg over meespreken.
Het zou verboden moeten worden om nog vissen te exporteren.
300x220x95...weldra terug Tanganyika.

behabe

Bericht door behabe » 08 apr 2018, 15:46

oostijnoo schreef:
08 apr 2018, 02:23
Natuurlijk ga je voor nakweek ! Dat is al heel lang geen discussie meer.
Het Meer is bijna leeggeroofd voor de hobby. Als voorbeeld kan je Tropheus Duboisi Maswa aanhalen, de duikers zien er nog zelden.
Je wilt niet weten hoeveel wv dieren er vroegtijdig sterven. Zowel op transport als in onze bakken.
Door onze onkunde, ik moet er spijtig

genoeg over meespreken.
Het zou verboden moeten worden om nog vissen te exporteren.
Ja als er F1 is die 3a4cm groot zijn en je wil die niet hebben, wat doe je dan? Als er WF aangeboden wordt en je kan ze kopen ( veroorloven) dan koop ik ze! En over onkunde wat niks te maken heeft of je nu WF of F1 hebt/koopt je moet wel de regels na leven. En over het leegroven van het meer, het valt nog wel mee en is niet zo zwart wit als jij steld!

behabe

Bericht door behabe » 08 apr 2018, 15:58

Baars schreef:
07 apr 2018, 23:31
behabe schreef:

Ieder moet het natuurlijk zelf weten Bert, maar voor het geval dat een beginnend hobbyist denkt dat wildvang beter is, wil ik dat fabeltje in ieder geval alvast de wereld uit helpen. Ik hoop daarmee dat een beginnend mede hobbyist veel geld zal besparen en teleurstelling voorkomt, dat zal hopelijk ook een reden zijn voor een langdurige hobby met veel plezier.

Trouwens als het je persoonlijk niet uitmaakt, ze hadden/hebben ook gewoon F1.....

Wildvang kopen omdat er geen F1 is: de "meeste" die dit zeggen, gebruiken gewoon een ouderwetse "rokers" argument :lol:
Ik ben er blij mee meneer Baars. En u mag van mij straks mooie F1 kopen van mijn groep😁😁😁

En over roken ( doe ik niet en nooit gedaan ) de mensen die daar over zeuren ( de anti rokers club )waar u bij behoord zijn in mijn ogen erg zielige figuren!! Deze mensen lopen namelijk alleen maar te zeuren over mensen die roken en zich er aan storen.Maar rijden zelf wel in een diesel auto en hebben een houtkachel!!!! U bent zeker ook iemand dat als u op een terrasje zit dat er daar ook niet meer gerookt mag worden maar wel lekker die diesel dampen mag inademen!!! Van mij mag iedereen doen waar hij zin in heeft als we maar een klein beetje rekening met elkaar houden! Gelukkig ben ik niet zo'n zwart/wit kijker als u.

Baars

Bericht door Baars » 08 apr 2018, 23:02

behabe schreef:
08 apr 2018, 15:58
Baars schreef:
07 apr 2018, 23:31
behabe schreef:

Ik ben er blij mee meneer Baars. En u mag van mij straks mooie F1 kopen van mijn groep😁😁😁

En over roken ( doe ik niet en nooit gedaan ) de mensen die daar over zeuren ( de anti rokers club )waar u bij behoord zijn in mijn ogen erg zielige figuren!! Deze mensen lopen namelijk alleen maar te zeuren over mensen die roken en zich er aan storen.Maar rijden zelf wel in een diesel auto en hebben een houtkachel!!!! U bent zeker ook iemand dat als u op een terrasje zit dat er daar ook niet meer gerookt mag worden maar wel lekker die diesel dampen mag inademen!!! Van mij mag iedereen doen waar hij zin in heeft als we maar een klein beetje rekening met elkaar houden! Gelukkig ben ik niet zo'n zwart/wit kijker als u.
Bert, of je kan niet lezen of je bent wel degelijk een zwart/wit kijker, aangezien je de opmerking "ouderwetse rokers argument" helemaal uit z'n verband rukt...
We hebben het hier "helemaal niet" over rokers of anti rokers clubs...

Plaats reactie