Hoeveel vissen in een bak van 80-35-54 cm

voor vragen over de verschillende Tanganyikacichliden
Plaats reactie
Marcus

Hoeveel vissen in een bak van 80-35-54 cm

Bericht door Marcus » 25 mar 2019, 18:39

Beste iedereen,

Ik heb een bak met de afmetingen 80-35-54 cm en wil daar graag Tanganyka cycliden gaan gaan plaatsen.
Ik heb al veel gelezen hierover alleen;

1) Hoeveel vissen zouden in mijn bak maximaal kunnen passen? 10-12?

2) Welke soorten zou ik kunnen combineren? (ik wil niet alleen maar i soort in mijn bak plaatsen) Ik lees wel eens verschillende verhalen hierover.

Ik ben een newbie en heb nog nooit een aquarium gehad.
Ik vind de biotoop met rotsen, stenen en een zwarte achterwand erg mooi, gecombineerd met met wit zand. Daarom kwam ik bij de Tanganyka cycliden uit.

Ik hoop dat jullie me hiermee op weg kunnen helpen!

Bedankt alvast voor jullie antwoorden op mijn vragen!

Gr
Marcus.

Mooneater
Contacteer:

Re: Hoeveel vissen in een bak van 80-35-54 cm

Bericht door Mooneater » 25 mar 2019, 21:35

Marcus schreef:
25 mar 2019, 18:39
Beste iedereen,

Ik heb een bak met de afmetingen 80-35-54 cm en wil daar graag Tanganyka cycliden gaan gaan plaatsen.

2) Welke soorten zou ik kunnen combineren? (ik wil niet alleen maar i soort in mijn bak plaatsen) Ik lees wel eens verschillende verhalen hierover.

Ik vind de biotoop met rotsen, stenen en een zwarte achterwand erg mooi, gecombineerd met met wit zand. Daarom kwam ik bij de Tanganyka cycliden uit.

Gr
Marcus.
Welke soort vind je mooi?
Een 80 cm bakje is helaas niet groot genoeg om meerdere soorten te combineren, maar je kan er wel heel goed een koppel kleine julidochromis in houden, of een mooie slakkenhuizen kolonie (N. multifasciatus).

10-12 vissen kan zeker niet, Tanganjika cichliden zijn erg territoriaal en hebben flink de ruimte nodig. Je kan in jouw bak een koppel kwijt (zie de link hieronder) van sommige soorten, of een groepje slakkenhuis cichliden (multifasciatus of similis).

Heb je hier al eens gekeken? http://www.tanganyika.nl/plein/viewtopi ... =14&t=8653

Succes!
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Leleupi white

Bericht door Leleupi white » 26 mar 2019, 09:06

Ik ben in een iets grotere bak,zie onderschrift, ook gestart met meerdere soorten in een iets grotere bak. Uiteindelijk heb ik ook moeten toegeven dat multis in combinatie met een jonge solo calvus het best haalbare was. Het is ook het mooist. Zo zie je het gedrag van de vissen zonder dat ze continu aan het jagen zijn om hun mini stukje territorium te verdedigen of uit te breiden. Sommige soorten zullen wel samen overleven maar daarmee heb je nog geen mooi harmonische bak.
LW
80x40x40 multis 50+ /Altolamprologus Calvus Black
198x60x60wh 9x (20 tal jongen van andere bloedlijn) paracyprichromis blue neon / 3/3 Ectodus Descammpsii
https://www.youtube.com/channel/UCU4qO2 ... w-qxymr8sg

Marcus

Bericht door Marcus » 27 mar 2019, 11:31

Mooneater schreef:
25 mar 2019, 21:35
Marcus schreef:
25 mar 2019, 18:39
Beste iedereen,

Gr
Marcus.
Welke soort vind je mooi?
Een 80 cm bakje is helaas niet groot genoeg om meerdere soorten te combineren, maar je kan er wel heel goed een koppel kleine julidochromis in houden, of een mooie slakkenhuizen kolonie (N. multifasciatus).

10-12 vissen kan zeker niet, Tanganjika cichliden zijn erg territoriaal en hebben flink de ruimte nodig. Je kan in jouw bak een koppel kwijt (zie de link hieronder) van sommige soorten, of een groepje slakkenhuis cichliden (multifasciatus of similis).

Heb je hier al eens gekeken? http://www.tanganyika.nl/plein/viewtopi ... =14&t=8653

Succes!
Bedankt voor je reactie!

Plaats reactie