Geslachtsrijp - synodontis lucipinnis

meervallen, stekelalen, de Tanganyika-killi's en andere dieren
MPS

Re: Geslachtsrijp - synodontis lucipinnis

Bericht door MPS » 15 mei 2010, 11:19

Phyllonemus schreef:Ik heb er 2 die heel vaak om elkaar heen draaien langs de zijwand op en de eieren vliegen dan in het rond, die vervolgens door de Alto, als toeschouwer worden opgepeuzeld.

Iemand dit weleens eerder gezien ?

Vaak genoeg. Met dan alleen zo'n 15 J. regani's in plaats van die Alto als toeschouwer(s)...
"I was just guessing. At numbers and figures. Pulling your puzzles apart." Coldplay- The scientist

koopman53

Bericht door koopman53 » 15 mei 2010, 12:06

stijn12 schreef:zetten synodontis lucipinnis altijd automatisch af in een potje met knikkers :?
Mijn ervaringen zijn dat waarneer de pot het aquarium in gaat, deze zo interessant is, dat ze er een paar dagen in, uit en omheen zwemmen.
Als er eieren in de pot zitten, zet ik die voorzichtig over naar een "egg tumbler" (home-made), hierdoor gaat het sterfte cijfer door schimmel aanzienlijk naar beneden.

na circa 2 weken gaan ze over in een klein bakje, waar ze blijven tot ze groot genoeg zijn om met met grote jongens mee te zwemmen.

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 15 mei 2010, 13:50

dutchman68 schreef:Die vis staat hier op de site omschreven en zou pas na vijf jaar geslachrsrijp zijn.
Oei, dat klopt niet. Waar staat dat ergens? Dan kan ik het wijzigen. Ik denk dat ze tussen de 2 en 3 jaar al voor het eerst kunnen afzetten.

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 15 mei 2010, 13:54

Phyllonemus schreef:Ik heb er 2 die heel vaak om elkaar heen draaien langs de zijwand op en de eieren vliegen dan in het rond, die vervolgens door de Alto, als toeschouwer worden opgepeuzeld.

Iemand dit weleens eerder gezien ?
Hier ook gezien: eieren strooien ergens bovenin, in een inham in de achterwand. En er vervolgens een Tropheus feeding frenzy achteraan. Ik had overigens ooit een knikkerpot in de grote bak staan. Als de Syno's actief werden, ging er een A. calvus voor de ingang van knikkerpot posten. Zodra de Syno's klaar waren, ging meneer naar binnen om te zien of er nog wat te peuzelen viel.

Plaats reactie