300 X 85 X 65

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
Leleupi white

Re: 300 X 85 X 65

Bericht door Leleupi white » 20 dec 2018, 00:26

👍idd een mooie foto van mooie vissen
80x40x40 multis 50+ /Altolamprologus Calvus Black
198x60x60wh 9x (20 tal jongen van andere bloedlijn) paracyprichromis blue neon / 3/3 Ectodus Descammpsii
https://www.youtube.com/channel/UCU4qO2 ... w-qxymr8sg

David

Bericht door David » 20 dec 2018, 07:48

Mooie foto inderdaad en prachtige ronde koppen en buiken. Lijkt wel wildvang. :wink:

NielsO

Bericht door NielsO » 11 jan 2019, 14:02

Gaat de combi van veders en tropheus nog steeds goed daar? Is toch een enorm mooie combinatie :)

kasakalawe

Bericht door kasakalawe » 11 jan 2019, 20:03

Gaat helemaal prima! De aparte soorten kijken zo goed als niet naar elkaar om...
De Ventralis onderling kan wel hard tekeer gaan, bizar hoeveel ruimte zij claimen. Zelfs in een 3 meter bak, gunnen zij elkaar weinig rust en ruimte... De hoeveelheid jonge Tropheus rijst de pan uit, binnenkort de eerste lading eruit scheppen!
300 X 85 X 65
19 Tropheus Kasakalawe
6 Eretmodus Cyanostictus Zambia
10 O. Ventralis

NielsO

Bericht door NielsO » 11 jan 2019, 21:25

Klinkt goed man, mooi!

Ventralis lijken me inderdaad soms vrij drukke vissen, hier en daar wat filmpjes gezien en die mannen zijn soms aardig opgefokt. Hier komen de o. sp. paranasuta van matthijs, als 't goed is zijn die wat braver.

De kweek blijft lekker lopen dus. Mooi dat je zon gave variant nog extra in de hobby kunt verspreiden dan :)

kasakalawe

Bericht door kasakalawe » 11 jan 2019, 22:39

Over verspreiden in de hobby... Ben daar wel een beetje klaar mee... Mensen die voor een prikje vissen willen overnemen, mensen die een te kleine groep willen overnemen, niet nakomen van afspraken, horen dat je gezonde vissen binnen de kortste keren kapot gaan bij hun nieuwe eigenaar... Ben naarstig op zoek naar positieve ervaringen in de Tanganyika hobby! :wink:
Laatst gewijzigd door kasakalawe op 13 jan 2019, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
300 X 85 X 65
19 Tropheus Kasakalawe
6 Eretmodus Cyanostictus Zambia
10 O. Ventralis

NielsO

Bericht door NielsO » 12 jan 2019, 10:28

Dat kan ik goed begrijpen. Vooral marktplaats is een drama. :roll:

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 12 jan 2019, 11:53

heb ook vissen te koop. enige reactie dat ik kreeg was of ik even naar zijn huis wou komen om uitleg te geven over vissen kweken.
:roll:

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 12 jan 2019, 13:04

kasakalawe schreef:
11 jan 2019, 22:39
Over verspreiden in de hobby... Ben daar wel een beetje klaar mee... Mensen die voor een prikje vissen willen overnemen, mensen die een te kleine groep willen overnemen, niet nakomen van afspraken, horen dat je gezonde vissen binnen de kortste keren kapot gaan bij hun nieuwe eigenaar... Ben naarstig op zoel naar positieve ervaringen in de Tanganyika hobby! :wink:
Heel wat mensen, ook hier op dit forum, vragen gewoon belachelijke prijzen voor hun nakweek.
Vraag me soms af of dit nog veel met hobby te maken heeft...
In de hobby is nakweek een fijne bijkomstigheid, niets meer en niets minder.
Onderhandelen over de prijs lijkt me vanzelfsprekend wanneer er honderden km’s voor gereden moeten worden.

Over afspraken maken en niet nakomen, na meermaals contacteren via pb...en geen reactie krijgen...tja, ken ik wel enkele lieden die daar mogelijk op gaan reageren als jij dit hier plaatst.
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

chris l

Bericht door chris l » 12 jan 2019, 14:06

goede middag

Groot gelijk der zjn erbij die onmogelijk prijzen vran niet alleen bij tanganyka's moet je eens kijken bij marktplaats en 2de hands wat zo voor roggen vragen
vg

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 12 jan 2019, 15:44

ah maakt toch niet uit wat ze vragen. iedereen maakt zelf uit wat hij ervoor betaald. laat ze maar vragen. zolang afspraken maar worden nageleefd.

Ricklek

Bericht door Ricklek » 12 jan 2019, 16:43

Precies dat. Zolang de bieder het wil betalen zal de verkoper niet omlaag gaan met zijn prijs. Plus het is alleen maar goed dat roggen duur zijn anders zouden vele mensen ze kopen en ze hoogstwaarschijnlijk in een te klein aquarium zetten.

Slavi
Contacteer:

Bericht door Slavi » 12 jan 2019, 20:17

Ricklek schreef:
12 jan 2019, 16:43
Precies dat. Zolang de bieder het wil betalen zal de verkoper niet omlaag gaan met zijn prijs. Plus het is alleen maar goed dat roggen duur zijn anders zouden vele mensen ze kopen en ze hoogstwaarschijnlijk in een te klein aquarium zetten.
Met je eens hoor! Alhoewel hobbyisten met een groot aquarium die veel geld uitgeven aan de hobby ook niet altijd goed zorgen voor hun vissen.

Veel mensen zijn gewoon gierig, laten we eerlijk zijn. Ik koop graag goede spullen en het liefst nieuw. Niet alleen voor mijn aquarium. Momenteel verkopen we spullen van de kinderen die we niet meer nodig hebben. Als ik het na een paar jaar zeer zuinig gebruik verkoop dan bieden de meeste nog niet een kwart van de nieuwwaarde. Ik neem het ze zeker niet kwalijk. Proberen mag en anoniem bieden is ook lekker makkelijk. Maar ik reageer er niet meer op.
Er zijn altijd mensen die de waarde van deze spullen wel juist inschatten. Deze mensen komen vanzelf bij mij terecht. Vaak is het contact met deze mensen 10 keer beter dan met "gelukzoekers". Ik gun deze mensen dan ook een goede prijs en zodra ze de spullen gezien hebben zijn ze sowieso overtuigd van een goede koop.

Waarom vertel ik dit? Ik heb nu wat Alto's gekweekt en ben benieuwd hoe het daarmee zal gaan straks.
Wildvang Alto's kosten € 35,- tot € 65,- (voor € 35,- moet je al adresjes kennen en bereid zijn ver te reizen).
Voor nakweek Fx? betaal je hier in de buurt € 11,50. En dan moet je hopen dat je per ongeluk een mooi exemplaar hebt gekocht. Koop je er meer dan loop je ook nog de kans twee verschillende varianten gekocht te hebben. Of in ieder geval twee exemplaren die totaal niet op elkaar lijken. Of je koopt gold heads en het blijken totaal andere varianten. Dit is geen willekeurige opsomming maar eigen ervaring.

Bij mij zijn de ouders bekend, ongerelateerd en prachtige exemplaren. De man is helaas overleden inmiddels maar beeldmateriaal in overvloed. De vrouw is er wel nog en tevens andere gelijkwaardige mannen aan de oude wildvang. Misschien nog wel mooier.
Er zijn ongetwijfeld veel mensen die € 10,- teveel vinden voor dit soort vissen, waarbij het ook nog eens 1 tot 1,5 jaar duurt voordat ze verkoopbaar zijn. Maar mensen die dat teveel vinden doen ze ongetwijfeld ook veel te snel weer weg. Of erger, ze laten ze dood gaan. Die mensen kunnen beter €11,50 voor de Fx? betalen. Als ze goed zoeken vinden ze er wel een paar die een cm groter zijn. Ik wens ze succes en zal bidden voor de vissen die ze kopen.
Hopelijk komt mijn nakweek terecht bij echte liefhebbers die ze niet alleen in leven houden 6 maanden maar er daadwerkelijk goed voor zorgen. Wellicht onmogelijk om je kopers altijd goed in te schatten maar mijn gevoel bij mensen die een paar centen over hebben voor kwaliteit is in ieder geval beter dan bij de gierige "gelukzoekers".
Gr,
Björn

Mijn bakken:
300*80*75 / 120*80*70 / Ex-200*80*70
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308

Gerard

Bericht door Gerard » 12 jan 2019, 20:45

ha,

zoals in mijn topic, is de bak nu leeg. Ik heb de boel weggegeven. Ik had na mijn marktplaats advertentie al snel veel reacties. Tot je dan hoort dat ze bij tetras en guppen in moeten. Of dat ze het bestand in een meterbak willen stoppen. Gelukkig nam ook een wat bekendere naam contact op. Daar had ik meer vertrouwen in.

Aan de andere kant, als je een grote groep cyprichromis wil , wordt het snel een dure business.... , ook met 10-15 per stuk.

en kinderspul, inderdaad. Je moet er rekening mee houden dat flink wordt ondergeboden. Maar aan de andere kant moet je er ook rekening mee houden dat het lang de nieuwprijs niet meer waard is.....
In der Beschränkung zeigt sich den Meister - Goethe
Mijn foto's op flickr

Baars

Bericht door Baars » 13 jan 2019, 13:01

"Gelukzoekers, gierige mensen, mensen die voor een prikje vissen willen overnemen"...
Het probleem is niet dat er veel mensen zijn die niet de "gewenste" prijs betalen voor vissen, maar dat er mensen (gelukzoekers) zijn die een vis liefst voor de prijs van goud verkopen. Geen probleem, maar zeg dat dan gewoon en ga dan niet lopen janken als je "reclamestrategie" hier op het forum niet werkt :lol:

En die "bekende" mensen gaan dan hier hun frustratie lopen uiten met allemaal schijnredenen, want als het werkelijk zo belangrijk was
voor deze mensen dat de vissen "goed terecht komen" en "in de hobby verspreid" zouden worden, dan zou de prijs bij verkoop aan hobbyisten geen issue/frustratie zijn.

Ps. raar dat mensen die om de haverklap "concrete" afspraken niet nakomen, niet meer reageren op pb's, zelf hier lopen te janken over afspraken niet nakomen :lol:

Plaats reactie