Nieuw tanganyikabakje

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
Mighty Mike

Nieuw tanganyikabakje

Bericht door Mighty Mike » 25 apr 2011, 13:41

Vorige zomer vakantie heb ik mijn Rio 300 met tanganyika's verkocht omdat ik i.v.m. met opslag van mijn basgitaren en versterkers niet meer wegkwam qua ruimte. Ik had nogal wat tegenslagen met de bak en mijn enthousiasme was een beetje weggebt, en ik heb me volledig gestort op het bassen. Dat doe ik nu nog steeds, maar ik mis toch een aquarium op mijn kamer. Gelukkig staat er nog een Ikea-kastje (waar ik met mijn 90 kilo al op ben gaat zitten en wiebelen om hem aan een stevigheidstest te onderwerpen) waar een 60cm bakje makkelijk op kwijt kan. De keuze binnen tanganyika is dan erg beperkt maar ik ben er zo weg van dat ik er toch weer voor wil gaan, zij het met een beperkte mogelijkheid aan vissen. In het vissenbestand-forum heb ik de lijst met voorbeeld-bestanden voor een 60cm bak al bekeken en ga ik binnenkort eens rondneuzen wat hiervan in de buurt verkrijgbaar is.

Ik wil graag een 60cm bakje, maar dit keer wat anders dan Juwel. Wie heeft er adviezen met betrekking tot een degelijk klein bakje, met goede verlichting en een nette interne pomp? Het liefst nieuw en het budget is niet zo belangrijk.

Ik kan niet wachten om weer te beginnen, zij het in het klein, met het houden van tanganyika-vissen. Alvast bedankt voor de reacties.

Mike

Plaats reactie