Achterwand van opfokbakje zwart schilderen

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Tanganyikart

Re: Achterwand van opfokbakje zwart schilderen

Bericht door Tanganyikart » 23 dec 2012, 09:51

Ik heb niks aan de binnenwand gedaan, hij is al bijna zwart van zichzelf.

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 23 dec 2012, 11:10

tangagek schreef:Een vriend van mij doet aan bestickering (reclameborden, auto's etc) dus dat is wel zo makkelijk.
Je kan ook een plaatje multiplex of iets dergelijks zwart schilderen en erachter plaatsen. Kan je ook nog bepalen of je toch meer blauwig wilt. Scheelt je een hoop krabben...
Zelf heb ik al eens een aquarium bestickerd met donkerblauwe folie. Ging prima. Maar een enkel piepklein luchtbelletje wekte toch irritatie op. Op zich moet het natuurlijk prima en helemaal glad kunnen, en dan heb je inderdaad een glad oppervlak dat je achteraf makkelijk kan verwijderen. Overigens kan een luchtbel praktisch verdwijnen door 'm lek te prikken en weg te wrijven. Maar daar kon ik toen niet meer bij.

Edin

Bericht door Edin » 23 dec 2012, 11:13

Wat ook werkt is een watermix maken met groene zeep (heel klein beetje groene zeep), daar de ruit mee bevochtigen voor het plakken, en die natte ruit beplakken met de folie. Krijg je de luchtbellen er zo onderuit.
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

Valentijn

Bericht door Valentijn » 23 dec 2012, 21:39

De zeep is niet eens nodig, ik doe trouwens alleen maar folie plakken op deze manier.
Ruit natmaken
Folie erop
En met een rubber al het water eronder wegstrijken.
Nog nooit geen bubbels gehad.

Plaats reactie