Ik reageer meteen even in een nieuw topic omdat de discussie t.a.v. tropheus niet thuishoort in het topic van Faber.Edin schreef:Zonde van de Tropheus, die zullen niet tot hun recht komen in een dergelijk klein aquarium, niet als groep in ieder geval. Je doet er goed aan Ad Konings laatste (Tropheus) boek te lezen om te begrijpen waarom dat zo is.
Om te beginnen, ik had er in mijn post in het topic van Faber nog bij willen zetten: Edin kom er maar in

Voor de goede orde ik twijfel niet aan de enorme kennis waarover jij beschikt Edin. Dat staat niet ter discussie. Ik denk wel dat ik terecht vragen heb over de huidige tegenstrijdige berichten ten aanzien van samenstelling en bakmaat. Mogelijk dat het een overgangsperiode is of dat jij door jouw kennis en passie om het natuurlijke gedrag in een aquarium te creëren daarin te ver gaat, of ver voor loopt op de rest en de rest met de jaren zal volgen wie zal het zeggen, ik denk wel dat het voor de beginnende tropheus-houder op dit moment lastig kan zijn om daarin een beslissing te nemen.
Ik ben nog niet begonnen met de inrichting van de nieuwe bak (bodem volknallen met kleine en grote stenen) en het indraaien. Kleine verbouwing is bijna afgerond hier thuis. Ik ben uiteraard wel al bezig met het vervolg.
Ik ben vooralsnog voornemens om een groep jonge Tropheus Duboisi te houden die in aantal net groot genoeg is om de agressie te verdelen. Daarbij in aanmerking genomen dat ik uit mijn huidige bak een 6-tal synodontis lucipinnis, een Altolamprologus Calvus en een Julidochromis ornatus als bijvissen wil houden.
Wordt vervolgd.
Fijn weekend!