Stelling

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
paulcourtial
Contacteer:

Re: Stelling

Bericht door paulcourtial » 20 jan 2019, 18:26

mooie vissen. vind ze ook erg groot!
zijn mooie stenen maar zou ze ook nog iets anders plaatsen, zodat vissen wat meer verspreid over de bak zwemmen. mss stenen van achter meer naar voor. maar is maar idee ben geen kenner over inrichting voor tropheus enz...

Baars

Bericht door Baars » 21 jan 2019, 09:56

Die vissen hebben het duidelijk niet naar hun zin en in de video is duidelijk te zien dat ze te groot zijn voor deze bakmaat.
Als het om de kweek gaat...zou je ook kunnen overwegen om de groep te halveren natuurlijk :roll: , dat lijkt me veel beter en ik verwacht als je vissen minder stress hebben (doordat er meer ruimte voor de vissen is) ze ook productiever zullen zijn en het scheelt jou ook medicijnen gebruiken - wat beter voor jou portemonnee en jou vissen is -.

Voor de rest is de inrichting wel beter/mooier dan de meeste kweekbakken, daar waar het meer om het kweken draait dan om de vis.
Hoop dat als je de hangmodule er bij gaat doen en extra grote stenen voor de volwassen vissen, dat je kan laten zien dat een kweekbak niet kaal hoeft te zijn en dat ook bij het kweken het belang (inrichting e.d) van de volwassen vissen, nog steeds belangrijk is.

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 21 jan 2019, 11:14

lijkt mij eerlijk gezegd ook wat klein voor deze vissen. zeker als je er zoveel van hebt. zal waarschijnlijk wat beter zijn om er enkele uit te halen en vooraan nog meer stenen.

David

Bericht door David » 21 jan 2019, 18:54

De vissen hebben een paar jaar in een bak van 160 gezeten met minder ruimte en zijn daar zo mooi opgegroeid, nooit ziekte of uitval en bizar productief. Ze gaan er qua ruimte in ieder geval op vooruit maar ik ben er ook van geschrokken hoe groot ze zijn en hoe relatief klein mijn kweekbakken dan zijn. Oogt vooral vol door die 40 cm waterhoogte.

Het is de bedoeling dat ze in mijn grote bak komen maar dat is even uitgesteld omdat de koper van mijn Moba’s is afgehaakt. Er heeft zich vandaag weer een koper gemeld dus wie weet. Ik wil ze nl dolgraag in mijn grote bak hebben en vind dat deze vissen ook meer ruimte verdienen.

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 21 jan 2019, 19:19

prima idee! zal zeker knappe bak worden.

David

Bericht door David » 22 jan 2019, 19:59

De eerste dagen was er best veel onrust in de bak. Strijd tussen de mannen om een territorium. Vrouwen die samenschoolden om als groep veilig te zijn voor de wilde en agressieve mannen. Inmiddels hebben zeker 3 van de 4 mannen een duidelijk territorium gevonden en voelen de vrouwen de ruimte om verspreid door de bak te trekken. Er is ook veel meer rust en serieus paargedrag te zien. Ik heb een nieuw filmpje gemaakt wat een aardige indruk geeft:

nijlpaard

Bericht door nijlpaard » 23 jan 2019, 19:04

Dat ziet er al beter uit zo :wink:

Is dit de Bemba soms? :roll:
2.70 x 0.85 x 0.60m

Baars

Bericht door Baars » 23 jan 2019, 20:06

Vind dit qua inrichting een mooie kweekbak zo, en die grote steen die naar het wateroppervlak rijkt is een goede toevoeging.
Je had nog wat meer stenen kunnen afwisselen van voor naar achter, maar het is denk ik nu beter om niet meer te rommelen in de bak
i.v.m de rust die belangrijk is voor de vissen.

NielsO

Bericht door NielsO » 23 jan 2019, 21:23

Ziet er indd veel beter uit, nog steeds druk maar hier kun je wel met plezier naar kijken :D

David

Bericht door David » 28 apr 2019, 20:21

Bijna alle laatste Tanganyika cichliden zijn nu verkocht. Ik hoop binnenkort een kweekkoppel Krobia op te halen bij VKC. Lijkt me mooi om mee te gaan kweken.

Mijn grootste kweeksucces tot nu toe is een mooie groep Labidochromis Caeruleus Yellow F3. Ze zijn geboren in de herfstvakantie vorig jaar en jongen van de groep die ik van mijn neef Dolf heb overgenomen. Hun overgrootouders zwommen dus nog in het Malawi meer. Ze zijn echt heel mooi geel, ook de zwarte tekening begint nu goed te komen. Zo zie je ze niet vaak. Het zijn geen sneller groeiers maar inmiddels zijn ze wel rijp voor de verkoop. De eerste liefhebbers hebben zich al gemeld.

Ze zijn moeilijk scherp op de foto te krijgen dus maar een uitgevangen:
Afbeelding

Zo zwemt het groepje in mijn stelling, zijn er ongeveer 20 van:
Afbeelding

Dit is hun oudere broer van een eerder nest:
Afbeelding

Marcel Forestaverde

Bericht door Marcel Forestaverde » 02 mei 2019, 16:50

Leuk resultaat, lekker bol visje :-)

tangayikacichlid1996

Bericht door tangayikacichlid1996 » 02 mei 2019, 17:18

Die yellows blijf k ook echt wel heel mooi vinden!

Plaats reactie