Half kletspraat, half over aquarium plannen...

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
paulcourtial
Contacteer:

Re: Half kletspraat, half over aquarium plannen...

Bericht door paulcourtial » 10 jan 2019, 18:48

dat vind ik ook wel. maar kinderen die komen aangestormd? :?

NielsO

Bericht door NielsO » 10 jan 2019, 21:52

Volgens mij moet dat wel goedkomen. Ik had ze met een houten vloer die redelijk wat trillingen gaf en dat ging ook prima. En volgens mij heeft Edwin (waterkip) ze ook zonder problemen met z'n kinderen. En Martijn kan daar denk ik ook over meepraten. :wink:

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 10 jan 2019, 21:57

dan moet het inderdaad wel gaan vermoed ik.

Baars

Bericht door Baars » 13 jan 2019, 14:03

Zelf heb ik de x.ornatipinnis en de x.spilopterus gehouden, ondanks dat ik hier meerdere kinderen in huis heb rondlopen, heb ik deze vissen nooit als stress/schrikgevoelig ervaren en is er nooit een ziek geworden of doodgegaan.

Jan Oberink

Bericht door Jan Oberink » 13 jan 2019, 16:53

Xenotilapia kunnen wel geweldig schrikken van verlichting die 's avonds in één klap uitgaat. Ze kunnen dan zomaar tegen de dekplaten van het aquarium aanschieten. Een dimmer is een goeie aankoop bij die zandhappers.
C'est le ton qui fait la musique

Gerard

Bericht door Gerard » 13 jan 2019, 22:03

Er komt een led verlichting met dim computer aan dus dat zal goed komen.

Ik pruts de komende tijd wat door aan achterwand / filter / bodem / licht reparatie. Zal wel even duren voor het weer vis klaar is. Zal wat moeten uitlogen en indraaien.
In der Beschränkung zeigt sich den Meister - Goethe
Mijn foto's op flickr

Gerard

Bericht door Gerard » 24 jan 2019, 21:32

inmiddels is de achterwand weer gefixed. Kapotte stukjes voorzien van wat nieuwe schoolbordverf en epoxy. Wat onderdelen voor filters en eheim pompen gekocht, slangen schoongemaakt en de ingeweekte tempex op de bodem vervangen door een verse. Daarnaast nog wat ruzie met de kap, maar inmiddels werkt dat weer. Het grindfolie maar hergebruikt.

Tijd om de stenen en het zand weer terug te plaatsen. Omdat ik nog aan de inrichting en visbestand twijfel, denk ik dat ik het mbt de stenen laat bij een eerste laag...

Ik heb een apart achterwand plaatje gemaakt om voor de filterinlaat te gaan, maar ben nog op zoek naar een idee om dat vast te zetten : een oogje erop lijmen en dan met een tierap aan de instroom ? of vast kitten aan het stuk leisteen wat eerst voor de inlaat stond (maar niet hoog genoeg kwam, en die steen wat 'inkorten' en neerzetten. Helaas moet het plaatje (afhankelijk van de hoogte vd bodem, ook iets hoger geplaatst worden omdat het net niet groot genoeg is (reststuk floormate).
In der Beschränkung zeigt sich den Meister - Goethe
Mijn foto's op flickr

Plaats reactie