Back to nature modules installeren

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
Evert Wymeersch

Back to nature modules installeren

Bericht door Evert Wymeersch » 17 mei 2019, 22:10

Ik heb onlangs een lot van 7 BTN modules aangekocht.
Morgen ga ik om m'n nieuwe bak, 130x50x55.
Zit nu te denken hoe ik dit het beste aanpak om ze in de bak te lijmen,ze zijn hol namelijk dus drijven.
Dacht eerst om ze luchtdicht te kitten om zo stilstaand water achter de modules te vermijden, maar dit heeft mss nadelen?
Een andere optie was om er, uit het zicht, gaten in te maken zodat ze als schuilplaats kunnen gebruikt worden. Nadeel is dan wel dat je er nooit nog een vis uit krijgt.
Kan stilstaand water achter die modules kwaad?
Als er leden ervaring hebben hiermee hoor ik het graag!

Slavi
Contacteer:

Re: Back to nature modules installeren

Bericht door Slavi » 17 mei 2019, 22:34

Je kan er ook kleine gaatjes in maken. Dan kunnen vissen er niet in maar water wel. Als je de modules tegen de wand monteert en je ververst water dan stromen de modules ook langzaam leeg en vullen zich weer met vers water zodra je de bak weer vult.
Gr,
Björn

Mijn bakken:
300*80*75 / 120*80*70 / Ex-200*80*70
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308

Evert Wymeersch

Bericht door Evert Wymeersch » 18 mei 2019, 00:11

Dat is idd ook een goed idee! Bedankt om mee te denken :D

David

Bericht door David » 18 mei 2019, 06:15

Ik heb ook van die modules gehad waar kleine keien in waren gekit en gaatjes in geboord en daardoor zinken.

Willy

Bericht door Willy » 18 mei 2019, 13:42

Mijn ervaringen met BTN modules zijn nogal teleurstellend, maar ik wil je ze toch niet onthouden. Zelf had ik in eerste instantie keien ingeplakt. Voor een grote module had ik in totaal 10 kg aan keien nodig om ervoor te zorgen dat deze zonk! Een forumlid had dat zo gedaan maar had er slechte ervaringen mee: bij hem was een kei losgeschoten en die kwam op de bodem terecht waarna de module was gaan drijven.

Ik heb toen de keien weer losgemaakt en heb de modules alsnog geplakt, maar vrijstaand, dat vond ik het mooiste. Bovendien ontstonden zo vele schuilplaatsen voor de vissen.

Ik had bij de aquariumhandelaar zwarte siliconenkit gekocht en volgens hem zouden de modules nooit meer loslaten. Uiteindelijk deden ze dat wel (na een jaar of zes) en heb ik ze weer verkocht. Met spijt in het hart, want ik vond de modules heel erg mooi.

Zo zag het aquarium er toen uit:

Aquarium 3.jpg
Aquarium 3.jpg (50.13 KiB) 202 keer bekeken
Groet,

Willy

Evert Wymeersch

Bericht door Evert Wymeersch » 18 mei 2019, 21:39

Dat zijn wel zeer grote modules op 't eerste zicht...mijne zijn allemaal zo' n 30-40 cm in hoogte en breedte dus de belasting zal dan wel minder zijn denk ik.

Plaats reactie