Planten via www.aquarium-planten.com

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
GeeJay

Planten via www.aquarium-planten.com

Bericht door GeeJay » 02 nov 2005, 22:15

Heb vandaag mijn bestelling bij aquarium-planten.com binnen gekregen.
De planten zijn goed van kwaliteit een en stuk goedkoper dan in de winkel.

Bestelling:

10 x Vallisneria spiralis Asiatica/krul a 1,50 15,00
4 x Anubias XL Lancetvorm a 4,50 18,00
5 x Hydrilla verticillata a 1,50 7,50
1 x Cryptocoryne Wendtii / bruin a 1,50 1,50
2 x Microsorium Pteropus/ javavaren a 1,50 3,00

Verzendkosten: 0,00

Totaal: 45,00

Ben er zeer tevreden over...echt een aanrader.
Alleen de Anubias XL waren toch een stuk groter dan ik verwacht had :P ...heb dus maar 2 planten tijdelijk in een ander bak geplaatst.
Waarvoor dient "Instinct" ?
Dat zorgt er voor dat je nergens in stinkt.

Melchior
Contacteer:

Bericht door Melchior » 02 nov 2005, 23:13

komt die Vallisneria niet uit Azië als ie V. spiralis "Asiatica" heet ?

De niet tanganyika-versies doen het nl meestal maar heel even.. dan worden ze bruin en gaan ze stuk.

En over hoe goedkoop ze zijn..
Niet duur..

Maar volgens mij ben je op de cichlidenbeurs goedkoper uit :)
Iedereen heeft valisneria en hoornblad over.. Dat spul groeit de pan uit!
Al is Tropheus nog zo snel, een Petrochromis achterhaalt ze wel!

Mark

Bericht door Mark » 03 nov 2005, 00:15

Maar hydrilla zie je niet vaak (behalve bij Lex dan...).

sidguppy

Bericht door sidguppy » 03 nov 2005, 01:30

en die snoeit en deelt uit cq verkoopt 5 stengels voor 2,50 (50 cent p/s) bij t leven :mrgreen:

Mark

Bericht door Mark » 03 nov 2005, 12:14

Ja, 't is jammer dat je er niet was de laatste keer in Odijk.

Michiel

Bericht door Michiel » 03 nov 2005, 12:21

Planten ...

Dat doet mij eraan denken dat er overzicht gefabriekt zou worden van de specifieke Tang planten.
Is dat er al en zie ik het over het hoofd, of is het nog ohw ?

Mark

Bericht door Mark » 03 nov 2005, 12:52

Het is hierbegonnen, volgende deel is vallisneria (maar die groeit niet zo hard denk ik... :mrgreen: )

Michiel

Bericht door Michiel » 03 nov 2005, 13:09

Hi hi, lijkt dus wel wat op die zielige apparaten in mijn bak. :mrgreen:

En ik maar wachten op tips om de fauna wat op peil te krijgen :P
En andere schtitterende ideeën op te doen qua groenigheid.

sidguppy

Bericht door sidguppy » 03 nov 2005, 14:31

De Vallisneria wordt idd op dit moment aardig gesloopt, en verder druk druk druk.

Gerard

Bericht door Gerard » 03 nov 2005, 18:57

in de link van mark staan ook de planten die nog komen, met de zoekfunctie kun je alvast wat info vinden,

een overzicht drijfplanten zit hier

http://www.tanganyika.nl/bb/viewtopic.p ... ht=planten

behabe

Re: Planten via www.aquarium-planten.com

Bericht door behabe » 16 jun 2018, 14:24

Al vaker planten besteld bij aquarium planten .com! Deze week in 2 etappes voor 100€ samen.

De eerste levering 12Anubias coffeefolia 3,55€ 42,60€ 6Javamos op steen 3,95€ 23,70 Verzendkosten€ 0,00€ 0,00Totaal: € 66,30 

De tweede levering 10 stuks Vallisneria Gigantea verzendkosten €5.50 totaal 33€

Eerste zending geen problemen tweede zending ellende!!!

Bij de Vallisneria waaren bij meer als de helft de bladeren gebroken en de toppen gekneusd!

Heb een e-mail gestuurd en als antwoord gekregen dat ik niet moest zeuren!!!

Het is nu de tweede keer dat ik een probleem heb met hun. Eerste keer planten besteld op woensdag en pas de week erna op dinsdag geleverd gekregen!! Deze konden zo de prullenbak in! Ook aan dit hebben ze niks gedaan!!!!

Mijn bevindingen met dit bedrijf zeker na gisteren en het feit dat ze ook nog 2x vezendkosten rekenen in één week van 2 bestellingen is niet echt zakelijk! Ondanks dat ze wel gelijk hebben om voor de tweede bestelling ook verzendkosten te rekenen. Ik zou ik het toch anders hebben gedaan bijv 1 extra plantje er bij de tweede bestelling gestopt, maar die service geven ze Niet!!!

Ik vind het heel erg jammer dat dit zo moet gaan en dat je dan als zeurkont wordt afgeschilderd en dat ze commercieel erg weinig van begrijpen!!!

Ik heb op antwoord van hun nog een mail terug gestuurd. Ik hoop hier nog een antwoord op te krijgen

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 16 jun 2018, 15:47

behabe schreef:
16 jun 2018, 14:24
Al vaker planten besteld bij aquarium planten .com! Deze week in 2 etappes voor 100€ samen.

De eerste levering 12Anubias coffeefolia 3,55€ 42,60€ 6Javamos op steen 3,95€ 23,70 Verzendkosten€ 0,00€ 0,00Totaal: € 66,30 

De tweede levering 10 stuks Vallisneria Gigantea verzendkosten €5.50 totaal 33€

Eerste zending geen problemen tweede zending ellende!!!

Bij de Vallisneria waaren bij meer als de helft de bladeren gebroken en de toppen gekneusd!

Heb een e-mail gestuurd en als antwoord gekregen dat ik niet moest zeuren!!!

Het is nu de tweede keer dat ik een probleem heb met hun. Eerste keer planten besteld op woensdag en pas de week erna op dinsdag geleverd gekregen!! Deze konden zo de prullenbak in! Ook aan dit hebben ze niks gedaan!!!!

Mijn bevindingen met dit bedrijf zeker na gisteren en het feit dat ze ook nog 2x vezendkosten rekenen in één week van 2 bestellingen is niet echt zakelijk! Ondanks dat ze wel gelijk hebben om voor de tweede bestelling ook verzendkosten te rekenen. Ik zou ik het toch anders hebben gedaan bijv 1 extra plantje er bij de tweede bestelling gestopt, maar die service geven ze Niet!!!

Ik vind het heel erg jammer dat dit zo moet gaan en dat je dan als zeurkont wordt afgeschilderd en dat ze commercieel erg weinig van begrijpen!!!

Ik heb op antwoord van hun nog een mail terug gestuurd. Ik hoop hier nog een antwoord op te krijgen
Bijna alle planten welke beschadigingen opliepen bij verzending kunnen prima de bak in...geef het tijd en je ziet weldra nieuwe scheuten/stekken.
Eerst gaat de plant zijn energie in het wortelgestel steken, dat is ook het belangrijkst voor de plant.
Na enkele weken of zelfs maanden komt het blad aan de beurt.

Vallisneria welke bladbeschadiging heeft is niet fijn om zo uit de verzending te krijgen, maar dus totaal geen probleem. Blad verwijderen tot aan de wortelstok en klaar. Zeker bij Gigantea is dat het minst van je zorgen. Een makkelijkere plant is er niet.

Ik stel mij wel de vraag bij levende organismen per post verzenden...vinden we het gek dat er al eens iets fout loopt, ik alvast niet, post wordt nu niet echt met zorg behandeld.

Trouwens heel erg oud topic dit... :mrgreen:
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

behabe

Bericht door behabe » 16 jun 2018, 16:06

Dit is niet de eerste keer dat ik ze besteld heb. Nu heb ik een zending ontvangen waar beneden bij de kruin /op de helft en boven aan de bladeren alles gebroken is! Natuurlijk kan je alle geknakte bladeren er af halen, maar dan hou ik nog een paar sprietjes over, en dat is niet de bedoeling. Deze zending is niet goed ingepakt daar gaat het mij om. En het blijkt dat je garantie tot de deur hebt bij deze firma en klachten niet serieus genomen worden!!!

Plaats reactie