Tanganyika aquarium: 1.00 X 1.00 X 0.55

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
Bart
Site Admin
Contacteer:

Re: Verhuizing --> nieuw aquarium

Bericht door Bart » 09 okt 2010, 17:48

Ga je nu de pootjes van 4*4 cm zó op de houten vloer plaatsen?

Edin

Bericht door Edin » 09 okt 2010, 17:55

Nee, ik heb een multiplex plaat laten zagen met de maat 1.02 bij 1.02 (12mm) daar heb ik de restschrotten op verlijmd (waardoor hij effectief 24mm dik is) en daar komt het onderstel op te staan.
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

JohnP

Bericht door JohnP » 09 okt 2010, 17:59

Zo op de vloer kan wel als die houten vloer maar massief is en met een betonnen ondervloer, zo niet zou ik een plaat onder het frame plaatsen om doorzakken van de vloer te voorkomen .
Wat je ook nog kunt doen is de pootjes van verf ontdoen en er in het vierkant weer het zelfde als de boven zijden onder te lassen.
Dit geeft meer stabiliteit. 8-)

Edin

Bericht door Edin » 09 okt 2010, 18:01

JohnP schreef:Zo op de vloer kan wel als die houten vloer maar massief is en met een betonnen ondervloer, zo niet zou ik een plaat onder het frame plaatsen om doorzakken van de vloer te voorkomen .
Wat je ook nog kunt doen is de pootjes van verf ontdoen en er in het vierkant weer het zelfde als de boven zijden onder te lassen.
Dit geeft meer stabiliteit. 8-)

Ja, als het een gelijksvloer geheel was ja :lol:

De combi is hier:

Beton, dekvloer, vilt, houten vloer. En met name dat vilt is natuurlijk een dooddoener.

Maar hoe dan ook er komt een 12 + 12 mm plaat onder het onderstel te staan, met een cm speling aan alle kanten
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

koopman53

Bericht door koopman53 » 10 okt 2010, 20:31

MGSNK schreef:Haha, ach ja, het is dat ze 18mm sowieso niet hadden bij de Gamma :lol: .
Bovendien zijn 2 platen van 12mm sterker dan 1 van 18.
Mits je deze dan wel volledig met elkaar verlijmt, alleen op de hoeken volstaat in dit geval niet.

Edin

Bericht door Edin » 10 okt 2010, 20:33

koopman53 schreef: Mits je deze dan wel volledig met elkaar verlijmt, alleen op de hoeken volstaat in dit geval niet.
Waarom zou dat niet volstaan? De platen moeten immers niet schuiven (al weet ik ook niet waarom ze dat zouden doen), dat is voor mij de enige reden om ze te verlijmen, of zie ik iets over het hoofd?

Op 12mm zijn die platen toch aardig vlak, dus echt bollen doen ze niet (wat volgens mij een reden kan zijn ze volledig te verlijmen.

Valentijn

Bericht door Valentijn » 10 okt 2010, 21:15

Ik zou de twee platen toch ook helemaal met elkaar verlijmen. Met dicht en vast van hermadix. werkt heel goed. Ja waarom, voor toch de sterkte denk ik, en je kan er nu een beetje extra lijm insteken als je er later spijt van krijgt dan is het te laat. tenslotte zit multiplex platen ook allemaal aan elkaar vast gelijmt zowel als je 11 mm. dik heb als 36 mm. dik.

Edin

Bericht door Edin » 10 okt 2010, 21:23

Hermadix? Is dat houtlijm?
Zal morgen eens kijken
De losse schrotten heb ik met gewone houtlijm verlijmd op de onderstelplaat.

Valentijn

Bericht door Valentijn » 10 okt 2010, 21:37

Hermadix is het merk. Ja een soort houtlijm we gebrijken het veel in de bouw je kan er alles mee lijmen en kitten.

Dicht & Vast

Universele lijm en voegkit

Dicht & Vast is een duurzame, elastische één-component lijm/kit voor binnen en buiten op basis van hybride-polymeer. Gemakkelijk en eenvoudig verwerkbaar. Met uitstekende eigenschappen zoals snelle huidvorming en grote elasticiteit.

Met name toe te passen bij het afdichten van voegen, doorvoeren, naden en kieren. Zo kunnen bijvoorbeeld open verbindingen bij houtconstructies, zoals blokhutten en tuinhuisjes, eenvoudig en doeltreffend met Dicht & Vast worden afgedicht. Bovendien geschikt als afdichtingskit bij sanitair, keukens, was- en spoelruimtes.

Geschikt voor het lijmen van vrijwel alle soorten materialen zoals metalen, (natuur-)steen, beton, hout, glas, kurk, steenwol, isolatieplaten, polystyreen schuim enz.

Dicht & Vast is vrijwel reukloos, bevat geen oplosmiddelen, is overschilderbaar en schimmelwerend.

Kleuren: wit, grijs, zwart en zandbeige (steenkleur)

http://www.hermadix.nl/?gclid=CMGOnIKGy ... Dgod_3O2DQ

ff naar beneden scrollen.
Laatst gewijzigd door Valentijn op 10 okt 2010, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Edin

Bericht door Edin » 10 okt 2010, 21:38

Ik kijk er morgen wel naar.
Eerlijk gezegd denk ik dat ik met een goede houtlijm hetzelfde effect behaal :), met name omdat ik die platen snel wil verlijmen, zoals de fotos laten zien is de halve woonkamer een aquariumhok en ik kan jullie verzekeren dat dat niet gewaardeerd wordt :lol: .

Valentijn

Bericht door Valentijn » 10 okt 2010, 21:44

Ik begrijp het. hahaha

Edin

Bericht door Edin » 10 okt 2010, 21:47

Ik heb overigens 2 ruiten geblindeerd vandaag met afplakfolie, ziet er OK uit, hier en daar zie je dat het geplakt is maar ja :roll: . Het zal wel tzt bealgen. Ik had het liever beschilderd, maar in huis werken met schoolbordverf is echt geen optie, het duurt een week voordat de geur uit je huis is.

Ik heb bovendien geen behoefte om verbannen te worden naar de berging :lol:

I_Xeno

Bericht door I_Xeno » 10 okt 2010, 21:50

Heb hier schoolbordverf op het aquarium, gewoon op mijn kamer.
Was in 1 nacht weg, wel de ramen open.

Edin

Bericht door Edin » 10 okt 2010, 23:02

Ja als je heel goed ventileert. Nou ik laat het hierbij, het was al heel wat dat het aquarium er mocht komen.
Het halve balkon is bovendien een bende omdat ik stenen aan het schilderen ben, vind het wel goed zo om eerlijk te zijn, het is mij geen ruzie waard :lol:

I_Xeno

Bericht door I_Xeno » 11 okt 2010, 11:01

Dan maar beter geen risico nemen he :wink:

Plaats reactie