Keuze opvoerpomp bioloog

filtratie, verwarming, verlichting en doe-het-zelf
Plaats reactie
Marcel_renet

Keuze opvoerpomp bioloog

Bericht door Marcel_renet » 04 nov 2018, 18:56

Goeie avond .
Ik kom er voor me zelf niet uit wat te doen .
Ik ben mijn aquarium aan het ombouwen naar bioloog.
Ok voor de beeld vorming .
Aquarium is 3 meter lang .
Komt een bioloog onder van 2 meter lang bakdoorvoer is 32 mm met leiding werk 32 afsluiters zijm 40 dus heb daad werkelijk 32 leidingen .
De uitstroom komt links in de bioloog.
De opvoerpomp rechts .
De opvoerpomp gaat met een flexibele slang 25mm binnen maat naar de bovenkant van het stalen frame .
Daar gaat hij met een bocht naar een 25mm horizontale buis die is 3 meter lang dan moet hij ongeveer 1 meter omhoog en boven gaat hij door een bocht naar de voorruit en op 50cm komt weer een bocht die gernouwd hem naar 2cm als uitstroom.
Dan moet hij 3 meter water verplaatsen naar me overloop .
Nu kreeg ik te horen van veldhuis aquaria dat 32mm pvc dat daar 6000 tot 8000 lh door heen kan .
De shop waar ik me jebao wil gaan beatellen geeft me het advies om een 10,000 lh pomp regelbaar te gaan gebruiken .
H3eft hier iemand ongeveer de zelfde lengte kwa aquarium . Die mij goed advies kan geven .

Mooneater
Contacteer:

Re: Keuze opvoerpomp bioloog

Bericht door Mooneater » 08 nov 2018, 20:15

Ik heb geen ervaring met dergelijke debieten, maar zou bij een dergelijk project wel eerder een degelijk merk kiezen (Red Dragon bijv) in plaats van Jebao... de stromingspompen van Jebao zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven qua kwaliteit (maar inderdaad niet duur).
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Plaats reactie