Achterwand maken.

filtratie, verwarming, verlichting en doe-het-zelf
Plaats reactie
perspicax

Re: Achterwand maken.

Bericht door perspicax » 20 dec 2012, 00:33

Mooi aquarium,je had alleen meer geduld moeten hebben bij het opstarten van je bak. Normaal moet je die achterwand een paar weken uitlogen en daarna nog een paar keren spoelen. Die witte drap in je water komt omdat je filter nog niet werkt.
Je mag nooit geen UV lamp gebruiken bij het opstarten van je aquarium omdat je hiermee alles dood.
Bij het opstarten ook je verwarming niet te hoog zetten omdat je dan minder zuurstof in je water gaat krijgen. Filter bacterien hebben zuurstof nodig en zeker bij het opstarten van je aquarium.
Die witte drap kan je wel wegkrijgen door er zout bij te kappen. Zout is ook goed om je achterwand uit te logen.
Het beste is bij het opstarten een prop filterwatten uit een goed draaiend aquarium in je bak uit te wringen en ze een tijdje in het water te laten. Ook meteen een paar visjes (guppy's) in je bak zetten kan je filter sneller opstarten.

jimyjordans

Bericht door jimyjordans » 20 dec 2012, 00:46

Haha beetje mosterd na de maaltijd dit, maar toch bedankt, ik zal het onthouden.. jammer genoeg wist niemand mij dit te vertellen toen ik het moest weten. maaarrr ik heb mijn bak heel heel heel vaak uitgespoeld, toen ruim n dag laten lopen met zout water, toen schoon gespoeld en een aantal dagen laten lopen en toen na nog een keer spoelen heb ik hem ingericht en gevuld, dat was in mijn ogen nog niet eens echt het opstarten want ik had geplant om 4 weken daarna pas vissen te gaan halen. dus geduld had ik genoeg denk ik er was alleen iets heel raars, het hele huis stonk oppeens naar een smerige zoei lucht, en dat was toen mijn aquarium, ik heb de bak toen leeg gemaakt en buiten gezet uit frustratie, ik heb de bak toen meerdere keren schoon gespoeld en uit eindelijk toen ik weer tijd genoeg had heb ik de bak binnen gezet, en gevuld met ALLEEN water, geen stenen, geen zand, geen middeltjes om het water vis vriendelijk te maken ofzo. en dit werkte, de bak werd stabiel en liep prima, toen ingericht en nogsteeds prima, toen 2 weken gewacht en het water bleef perfect en nu zitten er de 1e 2 visjes in.

Maar al met al, heb ik na flink wat vertraging en tegenslagen een (naar mijn mening) prachtig bakje staan.

Gr jimy

Valentijn

Bericht door Valentijn » 20 dec 2012, 09:01

Het is zeker een mooi bakje geworden. En dat na heel wat tegenslagen. Is dat open stukje in je wand zwart verf of iets anders.

perspicax

Bericht door perspicax » 20 dec 2012, 14:20

Sorry Jimi voor de late info . Had het niet van begin gevolgd. :(

Mosterd na de maaltijd is bij ons vijgen na pasen :D

Toch een mooi bakje geworden.

jimyjordans

Bericht door jimyjordans » 26 feb 2013, 00:26

@valentijn: dankje, het is niet gewoon geverft, het stuk is met de rest mee ingesmeerd met tegellijm, deze heb ik wel donkerder gemaakt met zwarte verf en daarna is het in het geheel mee behandeld met epoxy.

Na al deze tijd heb ik nog steeds alleen maar 2 x L. occelatus in mijn bak rond zwemmen.
Ik weet nog steeds niet of het wel echt een mannetje en vrouwtje is zoals ze mij zijn verkocht... ze blijven maar rellen door de hele bak heen, en andere momenten kunnen ze prima samen zijn.. lastig lastig lastig.

Ik ben nog steeds niet helemaal zeker van wat ik nou verder wil doen met mijn visbestand, ik ga er deze week nog eens even goed over na denken!

Ik ben ook nog flink bezig met een leuke manier om mijn verlichting van sochtends tot savonds te kunnen laten verlopen voor niet te veel geld :mrgreen:
Ik zal hiervan snel het resultaat laten zien!

Hier nog een totaal plaatje van mijn bak zoals deze nu is.

Afbeelding

Gr Jimy

Plaats reactie