Kleur van de TL verlichting

filtratie, verwarming, verlichting en doe-het-zelf
BooN

Re: Kleur van de TL verlichting

Bericht door BooN » 03 feb 2013, 17:06

Ja die ken ik wel, ik bedoelde meer iets om aan de zijkant wat extra af te schermen, om belichting van zijwanden te beperken.

BooN

Bericht door BooN » 05 feb 2013, 14:56

Vandaag 2 reflectoren gehaald en nog meer geëxperimenteerd met het pvc, ik ben al een stuk meer tevreden zo :). Vanavond als het donker buiten is maar even een foto'tje maken weer. Verder heb ik wel een nare kras in mijn voorruit zitten die nu meer oplicht met de huidige lichtconfiguratie. Heeft iemand nog tips om die te maskeren? De kras is dusdanig diep (als in: je voelt m met je nagel) dat polijsten waarschijnlijk niet gaat lukken..

Valentijn

Bericht door Valentijn » 05 feb 2013, 19:39

Plakbandje er over :lol: :lol:
Ff serieus misschien er uit slijpen door een speciaal bedrijf. Hangt er wel af hoe diep hij is.

BooN

Bericht door BooN » 05 feb 2013, 20:12

Heeft iemand (goede) ervaring met zulke bedrijven? Bij voorkeur regio Amsterdam/Noord-Holland. Verder moeten de foto's nog even op zich laten wachten tot een vriend van me langs kan komen die wel geen goede camera heeft (ik niet), anders zou het toch maar een vertekend beeld geven.
Wat ik wel merk, is dat je zo'n kras een stuk minder kan laten opvallen door met de reflectoren ervoor te zorgen dat er niet rechtstreeks licht op valt.

sieb amoraal

Bericht door sieb amoraal » 05 feb 2013, 21:23

Wat ik wel merk, is dat je zo'n kras een stuk minder kan laten opvallen door met de reflectoren ervoor te zorgen dat er niet rechtstreeks licht op valt.
Dat is wat er nu ook bij jou vissen gebeurd, bij licht vanaf de achterkant vallen helaas de krassen op je voorruit ook op

BooN

Bericht door BooN » 06 feb 2013, 10:24

Hey Sieb,

Dat snap ik niet helemaal. Het licht dat de krassen doet oplichten, moet licht zijn dat van achter naar voren straalt en zo in de kras valt, lijkt me. Als het je vissen doet opkleuren, zal dat toch juist aan de kant van ze zijn die wij niet zien, als we voor ons aquarium zitten?

sieb amoraal

Bericht door sieb amoraal » 06 feb 2013, 18:58

Zo bedoel ik het ook, sorry een beetje beroerd geschreven. Doordat het licht van achter naar voren schijnt valt het licht als het ware op de zijkant van je vissen dus ook als ze van voren ziet. TL licht is niet een rechte straal maar verspreid licht. Doordat je dus het TL licht belemmerd om naar achter te schijnen door middel van een reflector bijvoorbeeld gaat het dus naar voren stralen, waardoor er ook licht in de kras van het raam valt.

Plaats reactie