Stromingspomp 120 liter bak

filtratie, verwarming, verlichting en doe-het-zelf
Plaats reactie
7w1273d

Stromingspomp 120 liter bak

Bericht door 7w1273d » 12 jul 2013, 22:00

ben al tijdje aan het denken naar een oplossing / toevoeging aan mijn filtering/stroming.

heb hier een juwel volgens mij uit de oude lido serie 120 liter
als filter heb ik op aanraden van hier een eheim 2213 classic potfilter.
aangezien ik mijn bak ga herinrichten binnekort lijkt mij dit een geschikt moment om eventueel wat aanpassingen hieraan te doen voordat de vissen binnen korte tijd wederom een verandering tegen moeten komen omdat hun verzorger het niet heeft zoals die graag wil.
namelijk mooi perfect en bovenal effectief en natuurgetrouw (althans dat is de reden)

wil ik dus dan meteen kijken voor.

optie 1: een 2de potfilter erbij stroming en afzuiging netjes verdeeld en stromings versterkend.

optie 2: een stomingspomp "met magneet" bij dit laatste ben ik me even bijster hoeveel liter er voor een zoetwater aqua staat per pomp want dat verschilt nogal maar na mijn research blijkt dat ze ieg enkel zeewater inhoud benoemen bij stromingspomp stats en optima.

kan iemand mij hierin wegwijs maken.
zit zelf te denken aan bijvoorbeeld een hydor of tunze ivb met a de magneet en b de reserve onderdelen die verkijgbaar zijn.

alvast bedankt
get the best above and keep rising but never loose the negatives out of sight to keep learning

Plaats reactie