Verwarming een graadje hoger of lager? (edit foto's)

ziektebestrijding en -preventie, algen en de waterwaarden
Mooneater
Contacteer:

Re: Verwarming een graadje hoger of lager? (edit foto's)

Bericht door Mooneater » 04 sep 2015, 22:15

Ik wou eigenlijk schrijven - "maar midders komen veel noordelijker voor, waar je meer effect van seizoenen hebt"

Blijkt niet waar te zijn natuurlijk :P (midden amerika ligt ook nog onder de kreeftskeerkring, dus is net zo tropisch als Tanganyika).

Daarnaast vond ik deze grafiek:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

uit dit paper

Kortom, dit kan wel eens een goed idee zijn! (en scheelt verwarmingskosten)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

nijlpaard

Re: Verwarming een graadje hoger of lager? (edit foto's)

Bericht door nijlpaard » 04 sep 2015, 23:59

Mooneater schreef:Kortom, dit kan wel eens een goed idee zijn! (en scheelt verwarmingskosten)
Inderdaad en dat hebben we het afgelopen jaar al gemerkt. Hoewel de winter nu niet echt streng was.

Ik voel er veel voor om het nu te houden zoals het hier is.

De pomp houdt het water hier op 24 graden in de winter, dus zijn onze 3 thermostaten geheel overbodig geworden. De resterende tijd van het jaar doet 't weer de rest.

Vroeger trouwens altijd de temperatuur rond de 27, 28 graden gehouden hier met Tanganyika.

Toch vreemd dat sommige Midder-liefhebbers dit al zo doen en dat dit in Tanganyika-kringen nog niet schijnt te gebeuren. Het heeft in mijn ogen alleen maar voordeel.

En ik ga het zo doen ook, omdat ik er van overtuigd ben dat het zal werken ;)
2.70 x 0.85 x 0.60m

Plaats reactie