VELDA N03 test

ziektebestrijding en -preventie, algen en de waterwaarden
Plaats reactie
de ware

VELDA N03 test

Bericht door de ware » 23 dec 2016, 20:22

Hi,

Vandaag de eerste keer mijn aquarium (in opstart) getest op NO3 met een druppeltest van Velda
(deze: http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?VELDA AQUA TEST NO3&productID=25475)

Ik heb een paar problemen.
Stap 1 is aan 5 ml aquariumwater 1 spatel poeder uit flesje nr. 1 toevoegen. 1 spatel is niet direct een wetenschappelijke bepaling van een welbepaalde hoeveelheid. Hoeveel moet er op die spatel...
In ieder geval, na het toevoegen van 5 druppels uit flesje 2 en 5 druppels uit flesje drie begint alles lichtjes te bruisen. Het poeder uit het eerste flesje verdwijnt echter niet volledig, je kan daardoor niet door de bodem kijken om de kleur te vergelijken met de bijgeleverde kleurschaal. De kleur van de vloeistof is bovendien een pak 'grauwer' dan de kleuren op de kleurschaal. Komt eigenlijk nergens mee overeen.

Mensen die deze test gebruiken die mij op weg kunnen helpen?

Gerard

VELDA N03 test

Bericht door Gerard » 23 dec 2016, 21:45

Ik neem aan dat t een soort lepeltje is? Dan een afgestreken schep. Verder wel stevig schudden tussen de stappen, buisje dichthouden met een vinger.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
In der Beschränkung zeigt sich den Meister - Goethe
Mijn foto's op flickr

de ware

Re: VELDA N03 test

Bericht door de ware » 24 dec 2016, 08:07

Gerard schreef:Ik neem aan dat t een soort lepeltje is? Dan een afgestreken schep. Verder wel stevig schudden tussen de stappen, buisje dichthouden met een vinger.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Helaas niet, dat was een mooi begin geweest.
Het is gewoon een rechthoekig plaatje aan een steeltje. Plaatje is ongeveer 2 cm lang, een halve cm breed, een hele mogelijkheid qua range aan verschillende hoeveelheden die je daarmee kan opscheppen.

Plaats reactie