Kom er niet uit wat is het? Paracyps geen eetlust meer!

ziektebestrijding en -preventie, algen en de waterwaarden
cypho63

Re: Kom er niet uit wat is het? Paracyps geen eetlust meer!

Bericht door cypho63 » 03 aug 2019, 15:07

smidsy schreef:
03 aug 2019, 09:54
@chypo63 soms kom je erachter dat iets toch niet jouw ding is, dan maar beter een goede plek voor de dieren zoeken toch?
Daar geef ik je volkomen gelijk in.

Roy1983

Bericht door Roy1983 » 06 aug 2019, 22:35

Update:
Goed, na 2 dagen rust en over kool filteren merkte ik aan het einde van de tweede rustdag een kleine verbetering waar. Bij het minimale voeren leken de vissen zowaar geïnteresseerd in eten alhoewel ze nog niet gelijk massaal en enthousiast er naar hapten. Enkele aten wel.
Na de tweede rustdag heb ik zondag de bak, zoals altijd voor 25-33% ververst. Daarna nog maar eens gestart met een ‘zwaardere’ baktopur direct kuur. Daarnaast was ik voor de tweede week bezig met toevoegen van mineralen van Sera (verhoogt tevens GH, die ik aan de lage kant vond) en Fishtamines van Sera (onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet).
Gisteren na 24 uur kuren op baktopur direct zette de vooruitgang die ik de dag ervoor al gemerkt flink door. Een van de eerste (de tweede zeg maar) halfwasjes die getroffen was door het ziektebeeld en flink vermagerd was begon te eten, spuugde nog wel eens wat vlokken uit die hij te groot vond maar de kleine tot stofvlokjes werden gretig gegeten en bleven, zover ik kon zien, binnen. Helaas kwam tijdens het voeren een lijkje tussen de stenen vandaan drijven. Dit was ‘patiënt zero’! Slakken hadden staartstuk al aangevreten maar voor de rest nog prima. Deze heb ik ingevroren voor de wetenschap.
Vandaag aten alle vissen op 1 na alweer beter dan gisteren. Nu had ik vandaag voorzichtig (lees een beetje) cyclops gevoerd sinds de start van dit topic. Voor de rest hebben ze alleen maar spirulina vlokken gehad.
Goed herstel lijkt te zijn ingezet. De kuur van van baktopur moet nog volgens de verpakking zeven dagen aanhouden. Gezien de vooruitgang die de vissen de laatste dagen maken, houd ik dat zo aan.
De vraag wat was het nu? Ik kan er nog steeds geen duidelijk antwoord op geven, gezien de zeer beperkte uitwendige ziektebeelden. Wormen met een infectie of een inwendige bacteriële of parasiet of toch verstopping? Wie het weet mag het zeggen?
Ik hou jullie de komende dagen op de hoogte of het herstel blijft doorzetten.
Voor je passie en hobby doe je nooit te veel!

svl

Bericht door svl » 06 aug 2019, 23:20

goed nieuws dat het aan het beteren is
hopelijk kom je er ooit achter wat het was

smidsy

Bericht door smidsy » 12 aug 2019, 15:21

En en en en en??
:D :D :D :D :P :?: :wink: :?:

Roy1983

Bericht door Roy1983 » 12 aug 2019, 19:55

Doel je op je oude bestand 😉?
Compressiceps totaal niet schuw al vanaf minuut 1 niet. Laat zich goed zien en doet alsof bak van hem is. Of het komt omdat hij nog klein is of hij is een luie donder Haha, want ik had gedacht dat hij achter de paracyp jongen aan zou gaan. Die negeert hij volkomen en wacht geduldig tot het voer in de bak wordt gegooid. Dan zie je hem uit de startblokken schieten. Multies doen het ook prima, al zie ik maar 5 van de 6 volwassen vissen.
Telma’s hebben wat langer nodig om te wennen. Ook hier zie ik maar 2 van de 3. Die ene, waarvan je zei dat die in een schelp moest zitten heb ik nog niet gezien. Weet je zeker dat die erbij zat 😉😂
Paracyps doen het al ruim een week weer prima. Eten gaat als vanouds, gelukkig maar :)

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 12 aug 2019, 20:25

goed te horen dat de paracyp het weer goed doen

smidsy

Bericht door smidsy » 12 aug 2019, 21:16

Ja ik weet zeker dat hij ergens moet zijn want hier zit hij niet meer...
IMG_20190812_203324_1-min (1).jpg
Hij kan zich nergens meer verstoppen en ik heb de hele bak afgeheveld... 95% van al t vuil is er weer uit.
Donderdag t water weer laten zakken en easycarbo op de achterwand spuiten....

Haha de compreciseps had ik al zon vermoeden dat hij zich wel zou vermaken.... ach t is nog echt een jonkie, dus er past nog niet al te veel in t bekkie... de vitattusen komen straks echt wel te voorschijn... en ook de multis hebben straks een lekker veld voor zich om te bevolken...

Heb je toevallig een foto??

Roy1983

Bericht door Roy1983 » 12 aug 2019, 21:55

Ja gelukkig wel, Paul! Het zijn toch een beetje je kindjes he :)
Ik zal morgen even een foto maken voor je, Erik.

Leleupi white

Bericht door Leleupi white » 13 aug 2019, 13:12

Roy1983 schreef:
12 aug 2019, 19:55
Doel je op je oude bestand 😉?
Compressiceps totaal niet schuw al vanaf minuut 1 niet. Laat zich goed zien en doet alsof bak van hem is. Of het komt omdat hij nog klein is of hij is een luie donder Haha, want ik had gedacht dat hij achter de paracyp jongen aan zou gaan. Die negeert hij volkomen en wacht geduldig tot het voer in de bak wordt gegooid. Dan zie je hem uit de startblokken schieten. Multies doen het ook prima, al zie ik maar 5 van de 6 volwassen vissen.
Telma’s hebben wat langer nodig om te wennen. Ook hier zie ik maar 2 van de 3. Die ene, waarvan je zei dat die in een schelp moest zitten heb ik nog niet gezien. Weet je zeker dat die erbij zat 😉😂
Paracyps doen het al ruim een week weer prima. Eten gaat als vanouds, gelukkig maar :)
👍👍
80x40x40 multis 50+ /Altolamprologus Calvus Black
198x60x60wh 9x (20 tal jongen van andere bloedlijn) paracyprichromis blue neon / 3/3 Ectodus Descammpsii
https://www.youtube.com/channel/UCU4qO2 ... w-qxymr8sg

smidsy

Bericht door smidsy » 13 aug 2019, 18:47

Ben benieuwd!!

Roy1983

Bericht door Roy1983 » 13 aug 2019, 22:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leleupi white

Bericht door Leleupi white » 14 aug 2019, 12:35

Ziet er een plezante bak uit!
Heb je ook een totaalplaatje?
80x40x40 multis 50+ /Altolamprologus Calvus Black
198x60x60wh 9x (20 tal jongen van andere bloedlijn) paracyprichromis blue neon / 3/3 Ectodus Descammpsii
https://www.youtube.com/channel/UCU4qO2 ... w-qxymr8sg

smidsy

Bericht door smidsy » 14 aug 2019, 15:50

Leuk Leuk Leuk!!! zo te zien heeft ook heeeel wat klein kroost het overleefd!!!
super leuk om te zien!!
Mooie bak!!

Roy1983

Bericht door Roy1983 » 14 aug 2019, 21:10

Afbeelding

Afbeelding

Door de gebogen ruit mis ik de diepte op een foto vind ik zelf. De hoek achterin ligt een stenen stapel tot aan de water rand. Schelpjes rechts moeten er nog uit, maar daar zou nog een telmatochromis in moeten zitten die er maar niet uit wil.
Planten gaat nog flink in gesnoeid worden, die kwamen uit een vorige bak en die moesten nog even mee van de vrouw :? Jongbroed is er op dit moment wel blij mee.
Die moeten zich nu toch flink verstoppen, want de compressiceps zijn jachtinstinct is nu toch flink getriggered de afgelopen dagen. Schitterend gezicht overigens.
Af en toe zie ik nog een jong tussen planten en stenen wegschieten.

smidsy

Bericht door smidsy » 15 aug 2019, 17:39

Ziet er wel vet uit zo... zou de telmatochromis niet ergens in een schelp kunnen zitten dat hij er niet uit kan?
Al heb ik t beestje soms ook 2 weken niet gezien hoor en toen zag ik ineens een staartje in een schelp....
Met aan 2 kanten van de bak kunnen de multis straks wel de gehele bak gaan claimen... aangezien ze er niet bang voor zijn om ook in de hoogte te claimen....
Haha bij mij was de compreciseps echt een watje en kwam hij niet in de buurt van de multis....

Plaats reactie