Flagellaten nabehandellen?

ziektebestrijding en -preventie, algen en de waterwaarden
Plaats reactie
JCB

Flagellaten nabehandellen?

Bericht door JCB » 11 jun 2009, 13:22

Een paar weken terug heb ik van verschillende ziektes last gehad tegelijk (o.a. vinrot, flagellaten en huid/kiewwormen)
Dat heb ik allemaal netjes behandeld zoals het hoorde en het leek allemaal goed te gaan.

Maar helaas was het afgelopen zaterdag weer raak. 3 vissen die zich afzonderde van de groep (aulonocranus dewindti)

Symptomen: Opgeblazen buik en ogen. Grauwe zeikanten. Gaten in de kop (ja komt bijna nooit voor bij tanganyika`s maar hier steeds wel) Moeite hebben met ademhalen. En natuurlijk poep als een dun sliertje doorzichtig/wit.

Alweer of nog steeds? flagelatten dus. Heb zaterdag gelijk behandeld met flagelex en bactyfec van collombo.

Woensdag ochtend begonnen met het eruitfilteren van het medicijn.

Nu moet ik de flagellex natuurlijk nabehandellen. Maar in de bijsluiter staat er niks over en op het internet vind ik mensen die het na 5 tot 14 dagen doen.

Dus mijn vraag is: Hoeveel dagen na het eruit filteren van het medicijn! (woensdag ochtend dus) moet ik nou precies nabehandellen om ervoor te zorgen dat de net uigekomen parasieten zich niet kunnen voortplanten?
Tanganyika, it's a kind of magic.

Plaats reactie