Achterwand vast of los?

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
Cardinalis

Achterwand vast of los?

Bericht door Cardinalis » 22 jan 2004, 23:25

Hey,ik heb al heel wat info gevonden over het zelfbouwen ,maar je weet maar nooit...
Dus hebben jullie soms "to do" of "pls don't " tips voor een zelfbouw achterwand? Ik maak ze van polystyreen (verwant aan piepschuim) , snelcement en wat kleurpigment, verwarmings element wordt ingebouwd net als het filtersysteem.

Zoals: vastlijmen met silicone of vastklemmen en andere dingen waar ik maar aan zal denken als het reeds te laat is....

Dus heb je goede of slechte ervaringen, laat maar weten!

Thx 8)
Tanganyika, the color of life!

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 23 jan 2004, 14:02

Zo vast mogelijk, anders kan het gaan drijven! Houdt er rekening mee dat kit kan loslaten na een poosje. Dus daarnaast klemvast zetten tussen bodem en stabilisatiestrips is geen overbodige luxe.

pleke007
Contacteer:

Bericht door pleke007 » 23 jan 2004, 18:25

Piepschuim zou ik afraden, kies dan voor roofmate, veel duurzamer (kleinere celstructuur) Piepschuim gaat zich op den duur volzuigen met water, waardoor er sneller barsten in de achterwand ontstaan.
Gr. Marco

Cardinalis

Bericht door Cardinalis » 23 jan 2004, 18:30

Ik denk niet dat ik piepschuim gebruik, op de verpakking staat : expansie polystyreen. Het wordt normaal gezien gebruikt als isolatiemateriaal...
Tanganyika, the color of life!

wittgen
Contacteer:

Bericht door wittgen » 16 feb 2004, 18:17

zo inderdaad geen piepschuim nemen. Ik heb zelf roofmate gebruikt. Met een paar dotten siliconen-kit (van B*son, speciaal voor aquaria) en hop tegen je glazen achterwand. Dan 24 uur laten drogen en dan pas water erin doen. Ik zou er niet te veel kit op doen, want stel dat je over enkele maanden, jaren enz...toch de achterwand wilt verwijderen dan ben je wel ff bezig...

De roofmate is vaak in de kleur geel, roze en blauw. Piepschuim is vrijwel altijd wit.

Plaats reactie