even voorstellen: Hennie Molendijk

over het meer, deze site, beurzen, winkels, etc.
Plaats reactie
Hennie Molendijk

even voorstellen: Hennie Molendijk

Bericht door Hennie Molendijk » 15 mei 2016, 15:10

Beste visliefhebbers,

In september a.s. krijg ik een groter aquarium 160x60x60 i.p.v het huidige 130x60x52. Ik wil overstappen van Malawi naar een Tanganyika aquarium Een keuze maken is altijd lastig.

Als bodembedekking gebruik ik filterzand en als rotsen gebruik ik breukstenen. Daarvan heb ik nog 130 kg van in mijn Malawi bak liggen. Voor de filtering gebruik ik 2xjbl 1500e, netto ongeveer 1000lpu, dus dat moet in orde zijn.
Mijn basis is 14x cyprichromis teptosoma bleu flash, daar wil ik 6x neolamprologus brichardi bij zetten, maar ik weet nog niet welke dit zullen zijn.

Het probleem is natuurlijk wat kan ik er nog meer bij zetten, ik denk zelf dat er een max is van 3 a 4 soorten.
Nu zag ik laatst in een aquariumzaak een zestal volwassen neolamprologus sexfasciatus katete zitten, maar de vinnen zijn zwart i.p.v licht blauw. Deze week ga ik toch nog even langs de aquarium zaak of het nu om een ander soort gaat of toch een sexfasciatus.

Suggesties zijn altijd welkom.

Groetjes,

Hennie Molendijk

Mooneater
Contacteer:

Re: even voorstellen: Hennie Molendijk

Bericht door Mooneater » 15 mei 2016, 22:39

Welkom!

Voor advies op je visbestand is het het meest overzichtelijk als je even een berichtje plaatst in de juiste categorie op het forum.

Misschien zag je N. tretocephalus in de winkel?
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Browne

Re: even voorstellen: Hennie Molendijk

Bericht door Browne » 15 mei 2016, 23:11

Hi Hennie,

Welkom!

Plaats reactie