Ik heb nu zo'n 3 jaar 2 gezelschapsbakken + een garnalenbakje. Een 60 cm. bakje, en een panorama meterbak. Om de laatste gaat het.
Ik tob al zolang als ik de bak heb met algen mede veroorzaakt door de veels te hoge pH [ 8 en vaak hoger]
Dit ben ik nu wel zo ongelooflijk beu, dat ik al en tijdje overweeg de bak helemaal om te gooien. Mijn eerste gedachte was malawi, maar merk dat dat niet gaat in een meter. Dus nu orientieer ik me op tanganyika.. Maar voor dat ik rigoreuze maatregelen neem, wil ik uiteraard eerst weten of en wat dan wel mogelijk is.
Ik ben niet dol op een bak vol slakkenhuizen [ een volle hoek ofzo is geen probleem]. Maar het liefst zand en rotsen/stenen met misschien wat vallisneria. En dan dus vissen

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Lamprologus caudopunctatus. Maar de info die ik over deze vis vindt is summier. Vandaar dat ik me op dit forum heb aangemeld. Ik wil me goed laten voorlichten over de mogelijkheden die er zijn, en of ik daadwerkelijk mijn bak om ga gooien.
sorry voor het lange verhaal.
De meterbak is dus een panorama- 100 cm. achterwand, voorwand is 70 cm. Netto inhoud 150 liter.
Hoop op wat informatie zo.