Orientatie opties in 100x40x55

Stel hier vragen over je (geplande) visbestand
Plaats reactie
Robin93

Na 10 jaar uit de hobby te zijn geweest, begint het toch weer te kriebelen… Het Tanganyika-virus...

Ik ben me aan het oriënteren op de mogelijkheden en soorten voor een nieuw aquarium. Destijds hield ik een kolonie Neolamprologus multifasciatus, een koppel Julidochromis en een solo Altolamprologus. Deze keer wil ik misschien iets anders proberen.

Ik denk aan een bak van ongeveer 100x40x50 cm (200L) en vraag me af welke interessante combinaties hierin mogelijk zijn. Zelf heb ik twee setups in gedachten:

Optie 1: (Wellicht wat eentonig imo)
Paracyprichromis nigripinnis → 4-6 stuks (1 man, meerdere vrouwtjes)
Xenotilapia flavipinnis → 3 stuks (1 man, twee vrouwtjes)

Optie 2:
Paracyprichromis nigripinnis → 4-6 stuks (1 man, meerdere vrouwtjes)
Telmatochromis burgeoni → 1 koppel
Neolamprologus multifasciatus → Kolonie van 6-10 stuks

Qua inrichting dacht ik aan een rotszone aan één kant (wellicht overhang richting zandzone), een open zandbodem in het midden en een slakkenhuisgebied aan de andere kant.

De bak moet ik nog aanschaffen, dus ik sta open voor ideeën en suggesties. Wat denken jullie? Zijn deze combinaties haalbaar, of hebben jullie betere ideeën?
oostijnoo

Dit soort bakjes zijn niet geschikt voor Paracyp's.
Enkel voor een kolonie slakkenhuis-bewoners.
300x220x95
No lift...like an airlift.
Mooneater
Contacteer:

Ik zou me beperken tot ofwel alleen slakkenhuisbewoners (multifasciatus etc), of twee koppels Lamprologini (dus bijv L. ocellatus + Julidochromis)

Voor Xenos en Paracyps is de bak te klein.
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)
Plaats reactie