Lamprologus ocellatus kan prima als koppel in een 80 cm bak. Mijn ervaring is wel dat een koppel L. ocellatus gebaat is bij afleiding door andere vissen. Ze doen het beter in gezelschap (minder agressie tussen de ocellatussen zelf, omdat ze andere concurrenten hebben om op te focussen). Een stel J. ornatus of J. transcriptus (niet de Gombe variant) is dan een prima optie.Gertbl schreef:Ik zag vandaag bij verduijn de Lamprologus ocellatus en moet zeggen dat ik die mooier vind dan de brevis of similis. Wat is jullie mening over het houden van de Lamprologus ocellatus in een 80cm bak?
Ik zou er ook een speciaalbak van kunnen maken en dan alleen het volgende doen:
1 koppel Lamprologus ocellatus
8 Lacustricola pumilus
80cm Tanganyika biotoop
"I was just guessing. At numbers and figures. Pulling your puzzles apart." Coldplay- The scientist
Mijn ervaring is zelf dat 15 stuks elkaar een uhm.. niet heel aardig vinden en elkaar afmaken.JCB schreef:Waarom zo weinig pumilus? 15 stuks moet ook goed kunnen. Vinden ze ook prettig om in een groepje te zwemmen
Je moet de houdbaarheid van Pumilus niet onderschatten. Ze jagen elkaar weleens op, dat klopt, maar ik ben erg sceptisch of dat ook de doodsoorzaak is.
90% van de kopers koopt de grootste exemplaren die het mooist kleuren.
Laten dat nou net de oudjes zijn..!
Ik heb destijds 5 exemplaren gekocht, 1 volwassen mannetje, 1 halfwas mannetje, 3 halfwas vrouwtjes.
3 maal raden wie er niet meer leeft
Ik heb destijds 5 exemplaren gekocht, 1 volwassen mannetje, 1 halfwas mannetje, 3 halfwas vrouwtjes.
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!
Ik kocht er 10 waarvan er 1 redelijk snel doodging. Vervolgens is het maaaaanden goed gegaan. Zelfs in bakken kleiner dan 80cm. Het ging hier pas fout toen er nog een paar dieren overleden. Toen begon alles elkaar af te maken!
Tanganyika, it's a kind of magic.
Oky dus hoe groter de groep des te beter de "agressie" verdeeld word. Is bijna hetzelfde gedrag als de Nannostomus mortenthaleri die ik heb.
Dus dan:
1 koppel Julidochromis transcriptus
15 Lacustricola pumilus
Heb trouwens een vraagje over de verlichting maar die heb ik hier geplaatst.
Verlichting boven 80cm
Dus dan:
1 koppel Julidochromis transcriptus
15 Lacustricola pumilus
Heb trouwens een vraagje over de verlichting maar die heb ik hier geplaatst.
Verlichting boven 80cm
Daar moet je inderdaad goed op letten Gelukkig hadden ze toen ik ze kocht alleen nog maar kleinere zittenMGSNK schreef:Je moet de houdbaarheid van Pumilus niet onderschatten. Ze jagen elkaar weleens op, dat klopt, maar ik ben erg sceptisch of dat ook de doodsoorzaak is.