Ik sprak mgsnk en die wist me te zeggen dat veel mensen negatieve ervaringen hebben met treto's.
op de site hier vond ik dit als info :
Het zijn holenbroeders, en een paar kan tot 200 eieren voortbrengen. Het hol is meestal in de nabijheid van de bodem gesitueerd. Na 6 dagen komen de eitjes uit, en blijven de jongen vastzitten op de plek waar ze uit het ei zijn gekomen. Wanneer de dooierzak op is, komen ze van hun plek en nemen ze fijngewreven droogvoer of stofvoer op. De eieren en de jongen worden door de ouders fel verdedigd.
Nu vroeg ik me af wat de ideale omstandigheden zijn. Ik heb namelijk een koppel treto's die elkaar vrij goed met rust laten en vredelievend zijn voor elkaar. nu is er van enige paringsdrang nog niks merkbaar. Homo ???

Wat zijn nu de ideale omstandigheden ? mensen die hier ervaring mee hebben ? bodembedekking, rotsformaties, medebewoners, ...
Gezien ik een nieuwe bak heb in 3 weken wil ik het ze zo goed mogelijk maken. In de bak komen 15 tropheussen bij en een koppel marlieri dat ik al heb. maw de marlieris en treto's gaan naar een grotere nieuwe bak met een grote groep tropheussen.
Wie kan me wat helpen met de treto's ?