Tanganyika Garnalen

Meervallen, alen, krabben etc. uit het Tanganyikameer
jarik
Contacteer:

Zow die ziet er heel gaaf uit!
Edin

Valentijn schreef:Dat mag je zeker zeggen, wat een kleur. gaaf hoor. Wat voor formaat heeft het beestje eigenlijk?
5-6cm
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!
Edin

Update

Helaas waren bij de vorige Burundi zending geen garnalen beschikbaar :?
In januari moet dat wel het geval zijn.

Sinds afgelopen week zwemmen er 2 M.moorei in mijn aquarium, tussen de vissen en ik moet zeggen dat ze geweldig zijn :lol:.

Zo nu en dan erg brutaal. Als er gevoerd wordt waagt 1 van de exemplaren zich recht voorin het aquarium tussen de vissen.
De trematocara's zijn nieuwsgierige happers, maar daar weet de garnaal wel raad mee :lol: , zodra de diertjes te dicht in haar buurt komen en te dicht in de buurt van het voer dat in haar ogen van haar is... tsjop! :lol:

1 van de aalen is helaas iets minder vriendelijk :? , die onderneemt zo nu en dan een poging er eentje te pikken, snap niet echt waarom gezien de garnalen echt veel te groot zijn om op te eten.

Ik zou ze niet houden bij slopers, maar met kleinere Tanganyikanen moet het zeker kunnen. Schuil- en klimplekken zijn een pré. Hier zitten ze graag op de drijvende stenen en in de Potamogeton.
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!
Edin

En.... goed nieuws! Ik kan weer aan Tanganyika garnalen komen via een van mijn importeurs.

Bij interesse graag even PB'en voor meer informatie, aangezien ik MORGEN (zaterdag) de bestelling moet plaatsen.
Edin

Edin schreef:En.... goed nieuws! Ik kan weer aan Tanganyika garnalen komen via een van mijn importeurs.

Bij interesse graag even PB'en voor meer informatie, aangezien ik MORGEN (zaterdag) de bestelling moet plaatsen.
Even voor de duidelijkheid, mijn primaire doel zijn de Macrobrachium garnalen waarvan inmiddels wel gebleken is dat ze goed te houden zijn met kleinere Tanganyika cichliden.

17-18 maart zijn de dieren naar alle waarschijnlijkheid beschikbaar :)
sieb amoraal

Mooi man, kan je eindelijk je groep uitbreiden :D
Edin

Ik ga inderdaad mijn eigen groep vergroten met een 4-5 tal exemplaren, in ieder geval 1 mannetje proberen te scoren.
Edin

Omdat de importeur niet alleen van ons afhankelijk is betekent het dat er nog een extra dag bedenktijd is (Zaterdag).
Geïnteresseerden kunnen dus vandaag nog reageren!
alwin010

Edin,

Komt er op termijn nog een zending?

Sinds het vertrek van de Reganochromissen hebben de garnalen vrij spel. De papilio's laten ze volkomen met rust, wat resulteert in garnalen op de bodem ipv boven in een hoekje.

Graag zou ik dus overgaan op de Tanganyika garnalen nu daar wel de mogelijkheid voor is.
Edin

Wie het weet mag het zeggen. Na het gebrek aan animo de laatste keer ga ik er in ieder geval niet meer achter heen.
alwin010

Edin schreef:Wie het weet mag het zeggen. Na het gebrek aan animo de laatste keer ga ik er in ieder geval niet meer achter heen.
Jammer..

Ik zou er graag achter aan gaan, maar ik weet de adresjes niet... :wink:
Edin

Even het topic doorlezen, alle info is terug te vinden ;)
alwin010

Ik heb even snel er doorheen gelezen en ik kom uit bij Aqua treff.

Ik zal ze op korte termijn eens mailen en vragen hoe en wat...
Heb jij inmiddels al wel je mannetje die je er graag bij wou hebben?
Edin

Nee, ik heb de trip destijds niet gemaakt, ook omdat er wat problemen waren met de aanlevering.
alwin010

Edin schreef:Nee, ik heb de trip destijds niet gemaakt, ook omdat er wat problemen waren met de aanlevering.
Aha, jammer!

Ik zal ze dit weekend even een mail sturen!
Plaats reactie